Met veel tegenzin liet ik toch James mijn kamer binnen, nouja, hij was al binnen.
'Waarom ben je echt hier?' Vroeg ik.
'Zo als ik al zei, je moeder dacht dat je wel wat gezelschap kon gebruiken.
'James Potter op school weiger je me aan te kijken, en nu slaap je verdorie op de zelfde kamer als ik.'
Je zag dat hij een beetje schrok.
'Best. De vriendin van Lily is er en ze is verliefd op me.' Antwoorden hij.
Ik kon mijn lach niet bedwingen en barsten in lachen uit.
'Ik meen het.' Zei James serieus.
'En laat me raden ik was je enige oplossing.'
'Nouja, bij oom Bill is tante Fleur. En Fred is logeren bij Max en ik heb dus geen zin in Roxy. En volgens mij mag ik niet meer komen bij oom Percy en tante Audrey.'
Dat laatste klopte, de laatste keer dat hij daar was geweest was drie jaar geleden omdat hij een bom in de taart van de kleine Molly had gestopt. Ik moet toegeven het was best grappig geweest maar dat was die boze blik bij oom Percy ook.
'En oma Molly?' Vroeg ik als laatste.
'Ik heb al genoeg truien tot mijn veertigste.'
Tja daar zit wat in, oma Molly was echt super lief enzo maar als je daar voor een paar dagen was verveelde je je gewoon te plette.
'Dus daarom, je bent mijn laatste oplossing.' Zei James.
'Heb je geen vrienden ofzo? Aangezien je zegt dat Fred bij Max is, slapen jullie maar met z'n drieën op de zaal ofzo?'
'Nee, alleen Fred en Max zijn dus weg. En die andere twee zijn nerdjes van hier tot Zweinstein dus nee dankje.'
'Dus hoeveelste keus ben ik?' Lachte ik waardoor ik een zachte stomp op bij schouder kreeg.
Ik ging verder met mijn spullen uit pakken en pakte het logeermatras voor James.
'Zeg James.' Begon ik toen het al een tijdje stil was.
'Wat weet jij van Scorpius Malfidus?'
James keek op en keek me verbaasd aan.
'Hoezo?'
POV. JAMES POTTER.
'Hoezo?' Vroeg ik verbaasd.
Pa had me al gezegd dat ze dat ging vragen maar hoe wist hij dat?
'Dat hij in Zwaderich zit.' Antwoorden ik toen ze niks terug zei.
Ze keek me twee seconden aan en keek toen weer weg.
Waarom is Roos zo geïnteresseerd in die jongen? Zou ze verliefd op hem zijn.
En waarom mag ik van pa niet zeggen wat ik allemaal gehoord heb van oom Ron en van ma?
Ik weet nog dat ze vroeger altijd zeiden hoe slecht Malfidus is en dat zijn zoon waarschijnlijk precies hetzelfde is.
Waarom mag Roos dat niet weten? Als ze niet willen dat ze bevriend worden met elkaar, moet Roos dat juist niet de waarheid weten? Zodat ze uit zijn buurt blijft.
'Hey mafkees!' Roos gooide een kussen naar mijn hoofd.
'Wat?' Vroeg ik.
'Ik vroeg of je mee ging naar beneden om wat te gaan eten.'
'O ja.' Zei ik snel en ik liep haar achterna.
'Waar dacht je eigenlijk aan?' Vroeg Roos ineens. 'Aan je vriendinnetje?'
'Nee.' Antwoorden ik snel, en voor Roos blijkbaar iets te snel.
Ze gaf me zo'n enge blik en liep toen door.
Toen we beneden kwamen bleek het zo te zijn dat Hugo en mijn broertje weg waren met mijn tante dus we waren alleen. Roos is een schatje hoor, maar soms zo irritant.
'Ben je al begonnen met je huiswerk?' Vroeg ze.
'Nee, ik begin denk ik volgende week.' Loog ik.
Ugh, natuurlijk niet. Ik ga dus echt geen huiswerk maken in de vakantie bah.
JE LEEST
But i realy like him -Roos Wemel- Dutch
FanfictionHey, dit is het vervolg op Just me -Hermelien Griffel- Ik zou eerst het eerste deel lezen en dan pas het vervolg lezen anders snap je het misschien niet.