Bölüm 16

168 21 7
                                    

Gecenin sessizliği kadar karanlık..
Gece kadar masum ve anlık..
İsmi zikir..

İnsan her malukatdan üstün yaratılmıştır. Her varlık insanı aslında tecelli eder. Dört büyük melek;
- Azrail
-Cebrail
-Mikail
-İsrafil

Aslında bu melekler insanı temsil ederler.
Cebrail; Başı temsil eder, düşünme ve irade..
Mikail; Gövdeyi temsil eder doğa olaylarının meleği. İnsanı ayakta tutar..
İsrafil; İsrafil suur'dur. Sur nefestir.. Nefes kelamdır ve senin Cebrailden aldığını mikailde yoğunlaştırıp israfilde kelam ediyorsun.
Azrail; Azrail gözdür. Gözünle kelam egtiğini keser nazar gözüyle bakarsın.

İnsan doğası gereği, her zaman ilah bulmak inaç doldurma gereği duymuştur. Musa ve kavmi, gelince kızıl denizin kıyılarına arkada firavun askerleri. Eyvah dediler Musa bizi sıkıştırdın biz şimdi helak olduk. Allah bizi unuttu! İşte Allahın yansıması peygamberlerden bizim için bu 4 büyük meleğin zuhur etmiş bir kelamı çıkıyor kavmine. Asla! Asla böyle degil. Ben Allah ile beraberim. Teslimiyet..

İş hayatında..
Ev hayatında..
Arkadaş yanında..
Ne kadar islam olur islamı taşırsan okadar Allah kokarsın. Ama bir İsrailoğulları ( Yakup oğulları ) gibi değil. Bir Muhammed ashabı gibi, gelince müşrikler uhudun eteklerine. Munafıklar işte şimdi öldünüz şimdi sıkıştınız dediklerinde. Bir peygamber kelamı değil bu sefee 4 meleğin zuhur ettiği beden. Bir sahabe kelamı; "Gidip şavaşalım Allahın Resulu, vallahi Allah bizimledir" işte iman işte güven..

Bugün kız verirken, kız babaları erkek tarafının malına güvenip kız veriyor..
Bugün bir patron kenara attığı sermayesine güveniyor..
Ve herşey gittiğinde eyvah diyor. Dinle, bir müslüman ancak ibadetinin eksikliğine üzülür. Çünkü herşeyi Allahtan bilir, iş kurarken çevresi iş yapamazsın dediğinde bana Allah yeterder. Hasta yatağında doktor bile sırt döndüğünde ben rabbimleyim der. Allahla olan batsada yücelsede üzülmez sevinmez. Rabbim yeter! Yaptıysam rabbim sayesinde battiysam nefsim sayesindedir der. Yüceltilmeyi rabbine yakıştır. Çünkü dört büyük meleğin zuhuru beyinle başlar, vucutta şekil bulup amel olur, kelamla söz olur, gözle nazar olur uçar gider. Eğer beyinden geleni vucutda şekil buldurmaz söz sarfedersen zelilsin. Eğer beyinle geleni amel eder sözle aktarmazsan bencilsin. Eğer düşünmez boş işle amel edip boş konuşursan cahilsin. Eğer bilip yapip söyleyip insanlara yakıştırmaz nazar etmezsen. Kıskançsın! Ki eğer sadece düşünüp yapmazsan söyler ama yapmazsan munafıksın!

Zikir bu noktada kalbi yumuşatır. Zikrin kokusu, sevabın kokusu ve gunahin kokusu vardir. Soyut bir kavramda duyularla algilanmasi nadir olan bir şeydir. Kişi zikirle uzuvlarını terbiye eder huşu ile yaşarsa bu kokular Allahın kokusubile suslenir. Zikir iradeyi güçlendirir. Bir ünlü tanıdiğın olsa tvde görsen sevinirsin değil mi? Yada tvde herkesin karşisinda sana selam gonderse ne sevinirsin. Bir alem var ve bu alemde en ünlü bir varlık Allah var. Ve bu Allah sen onu zikrettikçe o seni aleme zikrediyor ve bunca melek seni tanıyor. Gökler seni gorunce tebessum ediyor, seni taniyorlar cunku seni onlara Allah anlatti...

Çaydaş ♈Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin