Aşk..
Hani adına aşk dedikleri aşk..
Aşk demeye bin aş gerek..
Bin aşı bir aşka meyletmek gerek..
Secde ruhun aşı..
Ruh dünyanın naaşı..
Mahşerde bir ses..
Allahu Ekber naadı..
Sus ve dinle ey kul..
Sustuğun kadar yücesin,
Su gibi sus..
Gece gibi sus..
Secde gibi sus..
Sus ki duysun rabbin sesini..
Sessizliğin sesini..
Konuşma duymasın sesini şeytan..
Konuşma duymasın melekler ve insan..
Sus! Bir tek Allah duysun seni..
Aşkın bir diğer adıda susmayı bilmekmiş,
Çünkü dil susar kalb konuşur
Kalb ile bir tek Allah konuşur...Ey dünya yüce misin? Yoksa yüce göründüğün kadar cüce misin? Değilsin! Sen gerçek olsaydın biz gerçek olmazdık. Biz gerçeğiz de sen gerçekliğimizde sahtesin. Eğer sen baki ruha sahip olsaydın biz ahiret, biz cennet, biz ümmet olma şerefine ulaşamazdık dünya! Var git yoluna, yok oluşluğa... Dünya güneş gibi aydınlık cöl kadar serap, aldatma baki ruhumuzu kıskanma biz kuluz, kul olduğumuza kuluz, kulluğumuza engel olana suruz. Ey dünya ben çölünü de severimz güneşini de severim! Ama seni bunlar için sevmedim. Dünya dert yeri, derdin har yeri bir sirk seli, korur beni rabbim esmez yelin! Dünya; bu çölde gölge arayan bir bedevinin, bir kervan görünce o kervan çadırının gölgesi gibisin. O çöl sıcağında en gölgelik en sevimli yer gibisin. Gafil olanlar sarılırlar gölgeye korunur güneşten. Kervan gidince kaçamazlar güneşten. Sen geçici kervan gölgesi, her kervan gibi yok olup gideceksin...
Kimini ibadetten soğutur ellerin..
Kimi namaza doğrutmaz belleri..
Kiminin boyar olmuşsun gözlerini..
Kimi hırsla sarılır benim sanar toprak izi..
Kiminin gözünü doyurur ecelle toprak kiri
Kimi aldanır yok olur rûkusu secdesi..
Kimi bir Allah der inletir mahşeri..
Kimi agız dolusu Lailahe illallah zikri..
Kimi farz olan namazın kıyafeti..
Kimini aldattı bu dünya sisi..
Kimine göstermedin bu ahiret eli..
Kimi uymaz Muhammed'e o ki sadık veli..
Kimi uyar ona olur Allahın öncü dili..
Kimi Allah der arş açılır dökülür nur seli
Kimi namaza durur onun gibi..
Sen daim güneşsin sevgili hazretleri..
Namaz kılıp bırakıyorum, bir heveski sanki dünya mekan ben secde o hevesle kılıyorum namazımı. Bir kaç gün sonra bitiyor elde yok secde... Herkese Allah namasz kılma isteği verseydi. Aşkla kılsaydık namazın zorluğu kalır mıydı? Bizden öncekiler bu basamakları hep mi aşkla çıktı. İsteksizken mi namaza durmak Rabbin hoşuna gider. Yoksa içine namaz sevgisi vermişken mi? Sen özel olduğunu hissettirmelisin. Sen namaza durunca sen bana istek vermesende, sen beni istemesende ben yine seninleyim demeli. Sen! Senk yüceltmemi istemiyor musun? Namazda o en yakın olan yerde benim sana arş damarından daha yakın olduğum yerde sen beni görmek istmiyor musun? Ben zorluğu yendim, geldim. Arş'ında korkuyla kıyamete kadar secde eden melekler gibi degil nefsimi yenip geldim. Sen gelmez misin? Sen gelmelere değmez misin? Namazın güzeli nefsi yenip kılınanı sabırla bana aşkı lutfetmeni beklemekti. Ben günde beş farz vakitte geldim derim de.. Sen bir vacip vakitte geldim demez misin? Sen gelmelerin en güzel geleni değil misin? Bize gelmeyi gelerek öğretmez misin?
Dünya inanmayana süstür. İnanana küs.. Bizler namaz kılarak nedemiş oluyoruz ki Allah'a.. Dil konuşmayıp gitmediğinde hâl ve kalb ne derdi Allah'a. Ben sana sinirli baksam hâl dilimle halimle sana sinirli olduğumu söylediğimi anlarsın. Yada koşarak gelsem nefes nefese karşında dursam benim yorulduğumu koştuğumu anlarsın. Peki ya namaz.. Ezan okunduğunda gelen "Hayyaselâ" bizim bu çağrıya tepkimiz noluyor? Ezan okunuyor arş inliyor da bir kalbin duymuyor.. Hal dilinle ne demiş oluyorsun? Allah! İşim var çalışıyorum rızık kazanmam lazım ben senin huzuruna gelmem ezanını ciddiye almam! Halinle bu gitmeyen vucudunla bunu demek istemiyor musun? İkindi oluyor. Gitmiyorsun. Ey Allah! Gelmiyorum! Yerini bil burası cami değil toplantım var patrondan iki bin lira maaş için böbreğimi bile veririm ben sana gelip baş eğmem, yerini bil! Demek istemiş olmuyor muyuz? Bunu kaçımız inkar edebilir? Halinle umursamayarak demesen bile bunu demiş olmuyor muyuz? Akşam oluyor trafikte bir ezan, ya Allah birde namazıla mı uğraşıyım yorgun bitkinim yerini bil burası cami değil! Ne acı ki buni diyoruz. Yatsı okunuyor güzel kocanın/karının güzel koynun da bir çağrı "Hayyasela" Haydi namaza- Gelmem Allah ben bu güzel kadını/kocayı bırakıp ben bu diziyi bırakıp sana gelmem! Yerini bil burasi cami değil! Sabah oluyor uykunun en güzel yerinde uyanmayıp karına sarılıp Ey Allah verdiğin senden aldığın senden ama ben sana sükretmem sana dönecek olsamda kalkıp sana gelmem. Gelince düşünürüz. Yerini bil! Burası cami değil! Böyle böyle bir gün geçiyor.. Rabbim kapını gözlüyor sen gelmiyorsun.. Ben gelmiyorum... Gelince de devam ettiremiyorum diyoruz. Gitmeyişlerimizin hakkı aşksız namaz kılmaksa yine buna değmezmi? Huşu gökten inmez ki. Bu merdivensiz göğe tırmanmaya benzer. Sabırla, metanet ve güvenle yolmaya benzer..
Bir dilencinin geçen insanlara bakıp ben bu dünyayı size bıraktım gelen de verende Allahtır bana demesi gibi bir bak dünyaya.. Bıraktınmı devr mi aldın? Sanamı kalacak kime kaldı?
Vah demeden önce gel bi secdede ah de..
Allahı çok seviyorum ama namazımda hissedemiyorum.. Allah su gibidir tutamazsın. Su içmen için önce hedef koymalısın kendıne ben mutfağa gideceğim diye. Yani ben bu dünyada kulluk edeceğim der gibi. Yürürken sular kesik diye düşünmeden yani Allah varmı yokmu? Azaplamı rahmetlemi bekliyor diye düşünmeden onun sadece varlığını için ibadet eder gibi. Mutfağa girdin suyu açtın yani Allah'ı kalble hissettin ama tutamadın sussuzsun doyamadın. Gördün ama içemedin yani yaşayamadın iradenle onu. Ama bak karşında hic bitmicek gibi akıyor. Parmaklarina alıyorsun ağzına gelden sus alıyor elinden. Yani Allahlayım müslümanım diyorsun ama bu sana yetmiyor doyamıyorsun ki tadamıyorsun ki Allaha. Sonra gökten kafanı kaldır baktıgında gökten namaz emri iniyor yani kafanın üstünde duran dolaptan bir bardak Allahı namaz kadar dolduran bir bardak. Suyu dolduruyorsun namaza önce sen dolmuyorsun namaza önce Allah dolucak namazda. Dolunca vakti girince Allahın namazda olduğunu bilince yaklaştırıyorsun dudaklarına bardağı yani namazı dudaklarına deyiyor Allah içiyorsun suyu kana kana hiç tatmamışcasına. Islak dudağında bir hece subhane Rabbiyel Alâ...
Selam ve dua ile mümin kardeşlerimize..
Bir de güzel bir şey hakkında düzeltme sağlamak istiyorum. "Sofi" sözcüğü bu sıralar çok duyduğum bir cümle.. Allah kitabında Ey müslümanlar! Ey inananlar! Ey müminler! Ey insanlar! diyor. İbadete yatkın olana Allah mümin yada müslüman diyor. Bizler ise sofi! Bunu düzeltelim birbirimize sofi değil güzel müslümansın. O çok sofi demek yerin. O doğru bir mümin güzel müslüman diyelim. Eğer sofi sözcüğünü Allah da söyleseydi güzeldi ama Allah bile demiyorsa soficilik diye kavram olusturup toplumda bölünme sağlamayalım. Sizlerden de bu özveride olmanızı isteyip düzeltmeye başlayalım. Nesil düzeldikce bizden sonradakilerde doğru olacaktır. Hak adına..