Bölüm 12

225 31 2
                                    

..HARAM..

Yatakta bir akrep; vûcud'ta haram..

Dünya'ya gelmemiz kimsenin elinde değildi. Kimseninde elinde olmayacaktır gitmeler. Bizlerin belirli kurallarla sarılı bir hayatı yada kulluğu var. Erkek başka, kadın başka, Allah bile bir tutmamış en başta. Hem devamlı namaz kılanla namaza ara verip namaz kılan bir olur mu? Devamlı koşanla dinlenip koşan hiç bir olur mu? Saygı duyun karşı cinse, erkek/kadın diye değil. Düşün Rabbinin değer verip kullukla süslediği bir kişi var karşınızda. Siz söz hareketle onu ezip ona belki hayatı zindan ediyorsunuz. Dualarda beddua, dillerde ah.. Bir kula Allah'ın bir kuluna ne laflar.. Heyhaat! Sen Allahın seçkin kulu musun? Allah'ın başka kuluna beddua başka dilde ah ediyorsun. Bu kendini o kuldan üstün görmektir, ne aci bir kibir!

Hiç bir laf tesadüf değildir. Biri size gelip namaz kıl! Dediyse bu tesadüf değildir. Allah merkezli yaşayan insan durur tastik eder, biri namaz kıl dediğinde namaza durur. O kul ben dediğim için kılıyor sansada kılan kul bilir bu sözü Allah nasip etmeseydi söyleyemezdi. Allahın söylettiğini bilir ve Allaha boyun eğer aslında. Allah için kılar. Allah merkezli yaşan her şeyi Allahtan bilir. Annenin kızmasını, arkadaşının bir konudan darılmasını. Annem arkadaşım bana neden böyle davranıyor demez. Bana Allah ne anlatmak istiyor der. Kul/insan merkezli yaşayan, kafasına takar herşeyi takıntı yapar en başta.. Ama Allah öyle mi?

Güzel kokuda Allahtan, çirkinide.. Güzel bir şey duyuğunda gördügünde yine bilir Allahtan geldiğini hamd eder. Kötü bir şey geldiğinde, duyduğunda ve yaşadığında kendini sorgular ben neyi yanlış yaptım Allah bana ne anlatmak istedi? Günahsa tövbe, ögütse düzelme sağlar. Bir kere Allah merkezli olan bir kul, kuldan gelen cefâyıda hoşluğuda Allahtan bilir.

Ama göremeyen insanlar haramla iç içedir. Ya da gerçekten bir şeyi yanlış yapıyoruzdur. Uçan yaprak esen rüzgar Allahtansa herşeyi ondan bilmek cennette gibi yaşamaya benzemez mi? Kibirlenmek, ben sen dedin diye yapmam demek yada sen kimsin ki bana akıl veriyorsun demek ne kadar doğru? Yapma ben/biz dedik diye yapma, tamam. O halde Allah için yap.. Onu da yapmıyorsun? Sorun sende de değil..

Ar damarı diye bir şey var. Yani Hz. Osmanda bol bulunan hayâ.. Bu hayasızlık çok çok kötü şeytan köprüsünün bacağı gibidir. Kötülüğe iter, karşı cinsle yakın olur rahatsız olmaz. Harama el uzatır rahatsız olmaz. Yalan söyler bilinmedikçe grurlanır. Bunlar hayasızlıktır. Ve herşeyin batınî yani iç dünyamızın duvarlarıdır. Hem gerçeği göstermezler hemde bildirmezler. Bu da öz bir savunma şeytandan gelen; Ben kendimi biliyorum?.. Buda iç rahatlatma yanlışı bilip yanlışla rahat yaşamak için sarf edilen söz. Sen kendini en fazla yaşın kadar biliyorsun, yaşın kadar! Şeytan seni yaratılıştan beridir tanıyor. Biz kendimizi biliyoruz diyoruz, Allahtan daha mı iyi biliyoruz? Allah bizi bildiğinden ayetlerinde kurallar koymuş. Biz ne kadar bilsekte biz kendimize kurallar koyamayız. Allah bilmiş koymuş peki kimin kuralları daha üstün hayatımızda? Allahın mı, bizim kurallarımız mı?

Zor, böyle olmakta zor. Buda doyumsuz nefsin sözleri. Önceleri peygamberimiz ve ashabı yemek bulduklarında bayram ederler sevinirlerdi. Şükrederlerdi, peygamberimizde bunlar ne ki Allahın vaad ettikleri yanında. Bizler cennete rızıklananlardan olucağız diye dua eder ögüt verirdide. O sahabeler ellerindeki ekmeği bu dünyaya çok deyip doymadan ihtiyacı kadar yerlerdi. Peki bizler? Herşeyimiz var? Allah cennette üzüm vaad ediyor biz üzüm beğenip yemiyoruz? O kadar zenginiz ki cenneti beğenmiyoruz? Okadar zenginiz ki bir telefona Allahtan çok bağlanıyoruz, o tel bir keree her işimize yarıyor. Allah ne ki? Ar damarı hayasızlık bizleri nerelere itiyor. Yemek zevk işi mi? Zevkine yemek yenir mi? Zevk olsun, mutlu olmak için yemek yiyoruz? Yemek ihtiyaç değil mi? Hiç tuvaleti olmayan tuvalete gider mi? Biz gidiyoruz yiyoruz yiyoruz ihtıyacımız yok ama yine tıka basa yiyoruz. Bu haram hayasızlık, Allahtan utanmama değil mi?

Haram her şeyimizi etkileyecektir. Etkliyorda aşık olduğunda karşındakinden gelecek beklersin. Seni restoranta götürmediğinde kızarmısın? Seni alışverişe götürmediğinde döver misin? Allah asik oldugunda ondan da gelecek beklersin cenneti. Restoranta götürmediğinde alış veriş yaptırmadığında kızmazsın gelecekte vereceğini bilirsin sabredersin. Ya biz Iphone 5 varken 6 sını verdiğinde bile isyan edecek durumdayız doyumsusuz. Doyamadık dünyalara...

Eş önemli bu yönde haram yolda değil helal yolda. Eşinizi güzel seçin.. Küfür ettiğinizde vurduğunuzda kaçmayan sizinle duran. Sizin o halinize Allah için sabredip duracak insanlar bulun. En kotu halinize tepkinizde kacmayacak el kardiginda eline yanak olan, kudur ettiginde senin o haline tevbe icin dua eden esler. Emin olun o halinize Allah icin sabreden sizi Allah icin Allaha taşıyan bir kul edecektir sizi. Haram yolla değil helal yolla bekleyin.. Dua edin eğer nefsinizle isterseniz nefsinizle evlenirsiniz.. Allah ile isterseniz Allahla evlenirsiniz. Allah dolan biri ile evlenirsiniz..

Vesselam..
Yılın ilk bölümü..

Çaydaş ♈Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin