O BİR NAMAZ...
ALLAH’A NAZ
Allah’u Ekber... Namazın başlangıcı degil mi? Hayır namaz Allahu ekberle, tekbir ve niyetle başlamaz. Peki nerde başlar namaz ?
Namaz aslında ruhun temizliğidir ama beden ne kadar temizse ruh okadar temizlenir huşu gerek namaza önce bir abdest mi gerek ? Hayır namaz abdest de başlamaz. Namaz teharetle başlar. Çocuklara ögretilmesi gereken öncelik teharet. Çünkü tehareti bilmeyen birinin en başta abdesti olmaz, abdesti olmayanın namazı olmaz, namazı olmayanında huşusu hiç olmaz.
Vakit namaz vakti sabah için namaz, ögle için,ikindi için, akşam için, yatsı için namaz vakti. Duruyosun namaza yönün gözün kıbdelede ruhun arşı alâyı süslemekte. Bir Allahu Ekber tekbiri dolduruyor odayı baştan sona. Dil degil! Ciğer degil! Kalple, doluca bir Allah’u ekber diyorsun, Ne büyük huzur. Allah seni kale alıyor ve meleklerine seni kastederek ‘’ Kulum beni yüceltti ‘’ Diyor. Bu ne güzel aşk, bu nasıl yarattığını arzulama ona duyulan özlem ve senin nazarında tanınmak isteme duygusu.
Subhaneke dua’sıyla onu tekrar övüyosun onun o nazına tekrar cevap veriyosun ‘’Allah’ım! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim. Seni daima böyle tenzih eder ve överim. Senin adın mübarektir. Varlığın her şeyden üstündür. Senden başka ilah yoktur.’’ Bu duayı Resul-u Kibriya burda senin durdugun bu kıyamda okuyarak en sevgili kul olmuş. Bu ayet degil bu naz makamına sesleniş bu Rabbinle arana perde koyup nefesin olduğu an işte o an. ‘’Rahman ve Rahim olan Allahın adıyla’’ diyerek başlıyosun şükür ve hamd süresine o övgü ve nefsin kendini bildiği o süreye geliyorsun. ‘’Hamd alemlerin Rabbinedir’’ diyosun ‘’ Rahman ve rahimdir. Din gününün malikidir.’’ diyosun huzur sana aşkı sen huzurdakine ‘’Biz yalnızca Sana ibadet eder ve yalnızca Senden yardım dileriz. Bizi doğru yola ilet, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna, Gazaba uğrayanların ve sapmışlarınkine değil’’’ acizliğini anlıyosun acizliğinin farkına varıyosun ne sarsıcı ne içten bir ayet ...
Zammı süreden sonra tekbirin dolanıyor yüreğine ‘’ Allah’u Ekber ‘’
rükû’dasın yine. Ardı ardına nefse vuran o zikirler ‘’Büyük olan rabbim her türlü kusurdan uzaktır’’ rukuna melekler aglarken sen rabbine kırdığın belin hürmetine ona (c.c.) övgüde bulunuyosun ne büyük şeref. Belki duymamıştır belki işitmemiştir diye yine naz makamına çekersin kendini ve dersin ki ‘’Semiallahu limen hamideh’’ yani "Allah, kendisine hamd edenleri işitir" yine naza çekiyosun kendini o işitir, o beni bilir deyip bir elif miktarı dik duruyosun karşısında ve dik duruşuna hitaben o duruşunu o elif oluşunu ‘’ Allahümme Rabbena Lekel-Hamd - Allahım! Rabbimiz! Hamd, yalnızca sana mahsustur ‘’ son bir övgüyle noktalandırıyorsun duruşunu
Tartamaz artık omuzlar aşk yerinin şafagı bir secde kokusu yüreklete ‘’Allah’u Ekber’’ der yapışır sevgiliye en yakın olunan o yere ve dökülür kalbinden o inci tanesi sözler ‘’ ’En yüce olan rabbim her türlü kusurdan uzaktır’’ Aşkın dillendiği o an secdedir...
Oturuştasın o huzurda kale alındığın o huzurda dillendiğin o huzurdasın. Bu Peygamberin miraçta Rabbiyle konuşması, onların diyaloğu bu. Bu dua senin miracında son demlerinin sözleri son övgüler senin aşkının aynası ‘’Dil ile, beden ve mal ile yapılan bütün ibadetler Allah’a dır. Ey Peygamber! Allah’ın selamı, rahmet ve bereketleri senin üzerine olsun. Selam bizim üzerimize ve Allah’ın bütün iyi kulları üzerine olsun.’’ Resulun rabbine nazı, Rabbin sevgilisine nazı ne güzel de namazda demlenirken rabbine söylüyorsun. O günlere gelemedim o günlerde olamadım. O güne yetişemedim ama bak bende varım bende miraçtayım huzurunda oturuyorum. Sevgilinim ve geldim diyosun yaptığın amel (hareket) ile. Devam ediyosun duana ve imanın şartlarından birincisi olan Kelime-i Şehadetle huzurunda müminliğini yeniliyosun ‘’Şahitlik ederim ki, Allah’tan başka ilah yoktur. Yine şahitlik ederim ki, Muhammed, O’nun kulu ve Peygamberidir.’’ Aşkın dillenişi, Salli ve Barik duanla peygamberin ve onun ümmetini o huzurda unutmadığını kanıtlayıp içten yürek açıp zikrediyosun ‘’Allah'ım! Muhammed'e ve Muhammed'in ümmetine rahmet (hayır ve bereket ) eyle; şerefini yücelt. İbrahim'e ve İbrahim'in ümmetine rahmet ettiğin gibi. Şüphesiz övülmeye layık yalnız sensin, şan ve şeref sahibi de sensin.’’ Duanla şerekleniyosun duanla içlenip Allah’ın halifesi olduğunu hissediyorsun. Ellerin artık yürekte, melekler seni beklemekte. Duanla Rabbine sıgınıyosun ‘’Allah'ım! Bize dünyada iyilik ve güzellik, ahirette de iyilik, güzellik ver. Bizi ateş azabından koru. Ey Rabb'im, merhamet edenlerin merhamet edicisi, bize rahmetinle muamele eyle.’’ Acizliğini nefsinde tamamlıyosun namazın son deminde son sözlerinde duan kadar içtensin artık. ‘’Ey bizim Rabb'imiz! Beni, anamı ve babamı ve bütün mü'minleri hesap gününde bağışla. Ey Rabb'im merhamet edenlerin merhamet edicisi, bize rahmetinle muamele eyle.’’ En güzel övgülerle ona onun azabından ona sıgınıyosun Anne’n ve Baba’na hayrlı olmanın en güzel duası degil de nedir ? Artık namaz selam verme vakti .Artık namazı bitirme vakti bu bir veda değil Allah’a onun huzurundan kopuştaki burukluk yürekte başka bir sünnet namazda buluşsanda, artık senin farz olan namazda son demlerin. Belki göremiceksin diger vakitdeki namazı bu senin ; ‘’ Yap, Kıl bu namazı’’ Diye emrolunmuş farz kılınmış son namazın ve farzda son demin. Dökülüyor dilinden ‘’ Es-selamü aleyküm ve rahmetüllah - Allah'ın selamı ve rahmeti üzerinize olsun ‘’ diyosun. Selamun aleykum Ey dünya !
Öyle 3 saniyelik bir secde, secde midir ? Secde ettiğin kişiyi, secde etmeden önce hissetmedikçe secde etmiş sayılır mısın ? Secde bizde spor hareketi miydi? Miraç mı ?