BENDE Kİ DERT, GÜNEŞİ SOĞUTUR..
Sözü aradı heceler, cümle oldu kelimeler. Bazen sessiz bir yığınlıkta hayata sürükleniriz. Dert deriz, acı deriz kimine ihanet kimine ise zalim.. Hep bir başlık altında yalnızlıkla paylaşılan acılar. Farklı isimler.. Farklı acılar.. Ama aynı gözyaşı, aynı kalpte acılar.
Unutulmamalı ki o rahmandır. Rahimdir. Kuranın ilk suresi, biz aslında ne kadar değerli olduğumuzu göstemiyor mu? Bu kadar cekilen acıda bir rahmet eli omzunda.. Bir tutacak var. Rabbin üzüntüsü senin üzülmen değil bu doğru, ama senin üzüntüye sabretmen rabbin sevincidir. Sen onu bilmesen bile, sen onu tanımasanda o hep var. Sen isyan ediyorsun belki "Yeter! Dayanamıyorum artık. Neden ben?" gibi isyan ediyosun. Ama o senin için daha iyisini hazırlıyor. Nerden biliyoruz? Çünkü Allah öyle diyor. Er Rahim; Ben Rahim'im diyor. Sen onu tanımasanda o var. Sana rızkını veren de o sen kızsanda seni sevecek olan, hep seven yine o..
Gül bahçesi düşün, böyle boydan boya ve kıpkırmızı güller. Bir bahçe.. Evet şimdi hayal et, kapat gözlerini ve bir gül bahçesinde olduğunu hayal et. Koca bir gül bahçesi içindesin. Bir gül alıyosun koparıyosun. Kokluyosun, çok güzel kokuyor. Böyle bir rüzgar esiyor bahçede güller sallanıp huzur veren bir ses çıkıyor. Evet şimdi hayal bitti, peki bu gül bahçesinde hiçmi diken yok? Kopardın eline batmadı mı? Okadar gülü düşündün bir tane diken düşündün mü? İşte sorunda bu, biz istiyoruz ki zorluk olmasın.. Hayal bile edemiyoruz ki zorluğu, nasıl katlanalım? Burda inanç devreye giriyor aslında hep devrede olması gerekir ama inanmayan insanlarımız var. O yüz inanmayanlar için şimdi devreye giriyor. Tamam biz istemedik dünyaya gelmek bu doğru, ama Allah bize şifresini vermiş, onun ismi sevgi.. Zorluk aslında Rabbin dikkatini çekmek iyi kul, kötü kulu ayırt etmek. Ama kötüde olsak seviliyoruz. Sen bilsende bilmesende, bu misal şuna benzer. Allah diyor ya ben Er Rahim'im. Rahim nedemek arapçada? Kadınlarda bulunan bebeğin oluşum sürecinde doğmadan önce geliştiği yer. Değil mi? Rahim türkçe karşılığıda bu. İşte Allahın bize Rahim'im demesinde ki kasıt, çocuk rahime düşer yani Anne hamile kalır ama çocuk bilmez. Aslında yemek içme ihtiyaçlarını çocuğa anne karşılar. Bunu çocuk bilmez, çocuk annesine tekme atar karnındayken anne ise eliyle okşar rahmetle bakar ama çocuk yine bilmez. Birda ufaktır, halinden şikayetçidir döner durur tekmeler ama Anne o yükü tasır yer içer ona rahmet eder çocuk yine bilmez. Çocuk annesini tanımaz bile bana Annem mi bakıyor? Demez, ama anne yinede bakar. Çocuk doğar ağlar şikayetçidir. Meme emdirir annesi içmez ağlar Anne yine rahmet eder de çocuk bunu yine bilmez. Gördüğü haldede bilmez karnındayken de.. Bizler müslümanız yarı gördük sayılır tanıyoruz çünkü ama bizde mızmız bir bebeğiz.. Birde bilmeyenler var onlarda mızmız. Bir farkımızda yok...
Allah'ın rahim ismi bize aslında ne güzel misaller verebilir değil mi? Allah güzeldir. Çok merhametli... Derdinizi Allah'a açın, annen arkadaşın sana bişey yapamaz. Allah ona anlatmamana bile kırılmıyor sana insanlar aracılığı ile yardım ediyor. Gör artık, gülü eline aldığında dikeni batarsa oflama bir tebessüm et Bll, başını kaldır, kalbini aç ve deki ; " Allah'ım... İlgi mi istiyosun?"
Naz yapan rabbine kur yap..
İlgi istiyen rabbine, ilgiye boğ..
Dert çek ama rabbin için, birde böyle bak...
Hayatında bir gün...
Kurandan ayetleri güzel misallerle tatlı haktan sapmayacak şekilde anlatmak istiyorum. Böyle bir kitap düşüncem var ne dersiniz? Yorumda belirtirseniz hoş olur :))