Już nie pamiętam

189 16 0
                                    

Obie siedziały w Bubble's Mochi, jedna w niezręcznej ciszy, a druga wyglądała, jakby nic jej nie przeszkadzało. Sakura wgryzła się w swoje mangowe mochi z wyprostowanymi plecami, jak u wyższej rangi.

— Sakura...sama...

— Sakura brzmi dobrze, kiedy jesteśmy we dwie. — powiedziała Otokage. Ugryzła kolejny kęs. — Chciałaś mi coś powiedzieć, Ino?

Ino wzięła głęboki oddech, gdy zmusiła się, by spojrzeć swojej starej przyjaciółce prosto w oczy. Te zielone tęczówki wydawały się nie do poznania, ponieważ były całkowicie nasycone latami bycia shinobi. Widziała takie spojrzenie tylko u weteranów shinobi zahartowanych w walce i na widok wielu, wielu zgonów.

— Powoli widzę, dlaczego to zrobiłaś, ale po tym, jak zobaczyłam cię w ten sposób... Widząc cię jako przywódcę tej wioski... Sakura, co się z tobą stało? Co... Nie jesteś tak głośna i to jest tak jakbyś straciła zdolność denerwowania się! — wykrzyknęła. Sakura zauważyła, jak jej twarz zabarwiła się na różowo z irytacji. Następnie upiła łyk swojej herbaty hojicha.

— Może to dlatego, że dorastaliśmy w tak ładnej wiosce. Pierwszy Kage, którego znaliśmy, był miłym starcem i każdy mógł być najmilszą osobą na całym świecie, tylko gdybyś nie był Naruto, niestety. Shinobi z Konohy żywiły pozytywne emocje i u nas nie było inaczej. Po wyjeździe zobaczyłam, że inne wioski na pewno nie są takie jak my. Jesteśmy zbyt mili i miłosierni. Ale odkąd tu przyjechałam, chyba trochę straciłem tego.

Sakura wzięła kolejne mangowe mochi z talerza przed nią.

— Minęło sześć lat i zrobiłam więcej, niż kiedykolwiek sobie wyobrażałam. Nie uderzyło to, dopóki nie doświadczyłam, co oznacza bycie shinobi przez wyrzeźbienie tego w moich kościach. Dosłownie.

W jej głowie pojawiło się wspomnienie, kiedy ona i Kabuto zostali schwytani i torturowani przez dwa tygodnie. Miała dwadzieścia jeden lat, kiedy to się stało, najgorsze rany pozostawiły straszne blizny na jej torsie i udach i poddały Kabuto fizjoterapii przez ponad trzy miesiące. Uciekli, gdy uderzyła głową napastnika, łamiąc przy tym czaszkę i ramię, by wyrwać się z więzów.

W tym momencie również poczuła, że coś jej pękło w głowie. Ale nie wiedziała, co to było.

Szybko zignorowała zarówno tę myśl, jak i zdziwione spojrzenie Ino.

— Chodzi mi o to, że wyrosłam z ideałów Konohy. Shinobi nie są dobrymi ludźmi, Ino, bez względu na to, co wszyscy mówią. Bierzemy rzeczy. Zbieramy informacje. Zabijamy ludzi. — Sakura powiedziała z małym, ale okrutnym uśmiechem, który pojawił się na jej ustach, ale nie w oczach. — Szczególnie to ostatnie. Jak myślisz, ilu ludzi zginęło z moich rąk?

Ino zacisnęła pięści.

— ...Ile?

Już nie pamiętam. 

Po kręgosłupie blondynki przebiegł dreszcz.

— Nie pamiętam, ilu ludzi pochowałam. Nie pamiętam, ile istnień zginęło przeze mnie. Nie wiem, ile rodzin zniszczyłam. Ale czy wiesz, co pamiętam? Pamiętam wyraz ich twarzy, kiedy ich ścinałam. Kiedy ich mordowałam. Kiedy zabierałam wszystko, co kiedykolwiek mieli.

Ino nie mogła oderwać wzroku. Zabijała już wcześniej, tak, ale tylko w najgorszych okolicznościach i potrafiła wymienić nazwiska tych ludzi i policzyć ich na palcach. Zielone oczy zacieniły się, wydzielając bezlitosną i pozbawioną żalu minę. Naprawdę? Osoba siedząca naprzeciwko niej przestraszyła ją do łez. To nie była Sakura. To niemożliwe. Ktokolwiek to był... był...

— Kiedy zabijasz tych ludzi, ich krew plami twoje ręce. Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz jej usunąć... dlaczego nawet wybielacz nie zmyje koloru. To sprzeczność. Jestem medykiem, ale muszę zabijać. To naprawdę kogoś zmienia, wiesz?

Cień nagle zniknął z jej spojrzenia, a powietrze wokół nich wróciło do normy. Sakura wzięła ze swojego talerza ostatnie mochi.

— Czy to jest odpowiedź na twoje pytanie? — zapytała. Ino milczała przez dłuższą chwilę, zanim jej usta wykrzywiły się w gniewie.

— Ty... Ty głupie czoło.

: : : : : : : : : :

Shikamaru westchnął, gdy wszedł do sklepu spożywczego, aby kupić paczkę papierosów. Był zadowolony ze swojego zespołu, ponieważ nie robił niczego impulsywnego. Ino była tą, której spodziewał się zgrzytu po całej czwórce, ale był pewien, że złagodniała, ponieważ Sakura była tutaj. Teraz o trzeciej miała wybuchnąć bójka poza wioską, na jej osobistym terenie treningowym. To był nieoczekiwany rodzaj żądania, którego nie spodziewał się, że się nim zajmie. Wślizgnął się do działu fast foodów. Jak już tu był, równie dobrze mógłby coś przekąsić.

W trakcie decydowania, jakie chipsy kupić, usłyszał warczący głos z przejścia obok niego.

— Poważnie bierzesz tęczową złotą rybkę, hm? Nie masz pięciu lat. Myślę, że możesz być dużym dzieckiem i wziąć normalną rybkę, un.

— Ale ja lubię te zielone!

— ...Gdzie popełniłem z tobą błąd, un?

Stosunkowo wysoki mężczyzna skręcił w przejście z rześkim uśmiechem na twarzy i oczami szukającymi przekąsek ze złotych rybek. Shikamaru rozpoznał w nim dyplomatę, który przebywał w Konosze na czas trwania Programu Wymiany. Tobi, jeśli dobrze pamiętał. Kiedy wziął torbę ze złotą rybką z półki i odwrócił się, pochwycił spojrzenie Shikamaru.

— Hej, jesteś Nara-san, prawda?

Shikamaru skinął głową.

— Tak. Tobi-san?

Uścisnęli sobie ręce. Czy to o nim rozmawiali członkowie rady? Drugi z listy zmarłych, który nagle postanowił się pojawić. Uchiha.

— Czy jesteś tu z misją? — zapytał Tobi. Miał pewne cechy, które mogłyby uchodzić za jeden z klanów i był podobny do Sasuke i Itachiego. Jednak blizny go zrzuciły.

— Niewielką.

—Widzę, widzę.

Wyglądał zbyt uprzejmie, by być poprzednim członkiem Akatsuki.

— Oi, Tobi! Ile czasu zajmie ci zdobycie tej cholernej ryby, hm?!

— Idę, senpai!

Uśmiechnął się do Shikamaru i przeprosił, by wrócić do Deidary. Zanim odszedł, wypowiedział kilka słów tak subtelnie, że Nara prawie je przeoczył. Ale na pewno nie przegapił szerokiego uśmiechu i sposobu, w jaki jego niedopasowane oczy błyszczały tym samym odcieniem krwi.

— Nie sprawiaj kłopotów, dobrze?

ShinobiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz