6. Hádka

89 5 4
                                    

Návrat do školy po vánočních prázdninách znamená i návrat ke studijním povinnostem, a že jich je docela dost. OVCE se totiž blíží nezávratnou rychlostí. Melanie se často učí s Remusem a Lily v knihovně. Někdy se k nim dokonce přidají i ostatní Pobertové, ale moc často to není, protože na Siriuse je v knihovně moc ticho. A hlavně se tam nesmí mluvit nahlas, což je pro něj taky docela problém.

Nejde si nevšimnout Marlene, která do knihovny také čas od času chodí. Zajímavé je, že je to vždy ve chvíli, kdy je v knihovně i Sirius. Když tam Sirius není, tak se Marlene nikdy moc dlouho nezdrží. Navíc vždy vypadá celkem zklamaně, když na staršího z bratrů Blackových v knihovně nenarazí. Melanie ví moc dobře, odkud vítr vane. Myšlenky Marlene jsou v tomto ohledu více než jasné. Sirius se jí líbí a doufá, že si jí všimne. Proto chodí do knihovny ve stejné dny jako on. 

Netrvá dlouho a Sirius si toho všimne. Potěší ho to. Melanie čeká, že si chlapec začne Marlene více všímat, nebo ji někam pozve, ale nakonec se k dívčinu zklamání nestane ani jedno. Ráda by dvojici nějak pomohla, ale není si úplně jistá, jestli by to zafungovalo. Marlene by určitě neměla nic proti. Horší je to se Siriusem. Možná by ho mohla Marlene někam pozvat. S Remusem to přece fungovalo. Třeba to bude fungovat i u Siriuse a změní názor.

„Nechci vás rušit, ale potřebuju s tebou mluvit Lily." 

Lily Evansová sedící v jednom křesle s Jamesem Potterem zvedne zrak k nově příchozí dívce. 

„Holčičí pohotovost," vysvětlí Melanie dříve, než se stačí rusovláska zeptat.

Lily zmateně zamrká, ale hned vzápětí přikývne. „Dobře. Tak jdeme."

Melanie se vydá do dívčích ložnic. Rusovláska se mezitím zvedne z křesla a dá Jamesovi rychlou pusu. „Za chvíli jsem zpátky." Potom už se bez dalšího zdržování vydá rovnou za Melanií.

„Tak co se děje?" zeptá se Lily své kamarádky poté, co za ní dorazí do ložnice a zavře dveře.

„Všimla sis, že Marlene začala docela často chodit do knihovny?"

Rusovláska váhavě přikývne. Ano. Toho si opravdu všimla. Co na tom ale chce Melanie řešit.

„A všimla sis od kdy?" pokračuje Melanie v dotazování.

Lily se zamyslí a pokrčí rameny. „Nevím. Začala někdy po Vánocích. Proč?"

„Přesně tak," odsouhlasí plavovláska. „A všimla sis, že tam s námi není pokaždé?"

Lily opět váhavě přikývne. Všimla si toho, ale kam tím vším Melanie míří?

„Stejně jako James a Sirius," vysvětlí Melanie své kamarádce. 

„To je pravda, ti s námi také nechodí pořád. Stejně ale nechápu, kam tím..."

Lily se z ničeho nic odmlčí. Konečně jí začne docházet, kam plavovláska celou dobu míří.

„No jasně," rozzáří se najednou. „Takže chceš zahájit misi Marlius?"

Tentokrát se zatváří zmateně Melanie.

„Jakože Marlene a Sirius. Marlius. Chápeš?" vysvětlí rusovláska své společnici.

Plavovláska vyprskne smíchy. 

„Co je?"

„Nic, nic. Jenom mě pobavil ten tvůj název."

„Co je špatného na misi Marlius?" podiví se Lily.

„Vlastně nic. Co teda uděláme? Napadlo mě, že bychom mohly Marlene nějak naťuknout, aby Siriuse někam pozvala."

Lily dívčin návrh s mírným pokýváním hlavou zváží. Potom se jí ústa roztáhnou do širokého úsměvu. „Co třeba do Prasinek, bude přece Valentýn."

Legilimens /HP ff/Kde žijí příběhy. Začni objevovat