„Vážně nechceš doprovodit?"
„Vážně ne, Remusi," ujistí Melanie svého přítele. Oba akorát míří domů z návštěvy u Lily a Jamese Potterových. Henry se ještě nenarodil, ale podle Melanie to už nebude trvat dlouho. „Běž si radši lehnout, potřebuješ se pořádně vyspat."
Remus Lupin ještě chvíli váhá.
„Neboj se, já domů trefím."
„Tak dobře," souhlasí čaroděj nakonec.
„Takže zase zítra?"
Remus se nahne a věnuje plavovlásce letmý polibek. „Zítra," potvrdí. Poté o krok ustoupí, otočí se na místě a s tlumeným prásknutím zmizí.
Čarodějka se nejprve rozhlédne kolem sebe, teprve poté svého přítele napodobí. S o něco hlasitějším prásknutím zmizí i ona.
Objeví se na okraji lesa, který se rozkládá v těsné blízkosti Godrikova dolu. K nejbližšímu domku zmíněné vesnice je to odtud jen několik desítek metrů. Jako obvykle se nepřemístila přímo před dům Williamsových, v této době je totiž na místě krajní opatrnost. Smrtijedi mohou být všude.
Plavovláska se rozhlédne kolem a poté se rychlým krokem vydá domů, tam už na ni určitě netrpělivě čeká její otec s Jeremym.
Tamhle se právě přemístila nějaká blondýna. Jak mám ale poznat, jestli je to ona?
Melanie odolá nutkání se otočit za zdrojem myšlenek. Někdo ji viděl, jak se přemístila.
Hej, Williamsová! Jsi to ty?
Teď je pro Melanii ještě těžší se neobrátit. Někdo ji evidentně hledá. Hlas mužových myšlenek je jí nějakým způsobem povědomý, nedokáže si ovšem vybavit, o koho se jedná. Musí být ale dost blízko, jinak by ho neslyšela.
„Melanie Williamsová?"
Tentokrát se Melanie otočí, protože její jméno zazní nahlas. Nejprve nikoho nevidí, poté ale z okraje lesa vystoupí postava zahalená v černém plášti s kápí, která brání dívce spatřit mužův obličej. Plavovlásce přeběhne mráz po zádech. Jako by ho sem přivolala svými myšlenkami.
Je to ona.
„Kdo se ptá?"
„To není důležité," odpoví dívce Smrtijed. „Nesu vzkaz."
Melanie zmateně nakrčí čelo. Tohle se jí vůbec nelíbí. Jaký vzkaz by pro ni mohl mít Smrtijed?
Plavovláska nasucho polkne. „Ano?" Doufá, že v jejím hlase není slyšet strach, který ji začíná zaplavovat.
Kápě se mírně pohne, jak Smrtijed přikývne.
Melanie čeká, až jí vzkaz předá. Žádný zvuk z mužových úst ale nevyjde. Jeho myšlenky ale k dívce promluví.
Pán zla se dozvěděl o tvém talentu a rád by tě uvítal ve svých řadách.
Jak se to dozvěděli? Dává si přece pozor, aby na sebe nepoutala moc pozornosti. Co teď? Nemůže popřít, že jí lichotí, jestli o ní má Pán zla opravdu zájem. To ale nic nemění na tom, že se nechce ke Smrtijedům přidat.
Doposud si dávala pozor, aby nereagovala na Smrtijedovy myšlenky, mohla by to teď tedy zkusit zahrát tak, že vlastně žádný talent nemá. Neví, odkud se to Pán zla dozvěděl, a jeho zdroje přece nemusí být stoprocentně spolehlivé.
Plavovláska tedy ještě chvíli počká, jestli muž větu nezopakuje i nahlas, ale nestane se tak. Smrtijed neplánuje pronést nabídku nahlas. Možná to má být test. Když mu Melanie odpoví, bude jasné, že měl Pán zla pravdu. Pokud mu teď ale neodpoví, třeba o ni ztratí zájem.
ČTEŠ
Legilimens /HP ff/
FanfictionCo vše byste byli ochotni udělat pro záchranu vašich blízkých? Melanie Williamsová si vždy myslela, že by pro svou rodinu byla schopná udělat naprosto cokoli. Ale až nastane chvíle, kdy se bude muset rozhodnout, bude dost silná na to, aby svou rodin...