7. Znamení

75 6 1
                                    

„Kde jsi byla tak dlouho?" Lily Evansová se zvedne z křesla, na kterém doposud seděla, a vydá se přes nebelvírskou společenskou místnost k Melanii, která akorát vešla otvorem dovnitř. 

„Myslela jsem, že-" 

Melanie asi musí vypadat dost vyděšeně, protože rusovláska se zarazí uprostřed věty. V jejích myšlenkách se objeví starost.

„Co se stalo?"

Melanie by své kamarádce ráda vysvětlila, co se před chvílí stalo, ale nedokáže ze sebe vypravit ani slovo. Nakonec jen zavrtí hlavou.

Lily se rozhlédne po místnosti. Nenajde žádný volný kout, kde by si  mohla s plavovláskou v klidu a o samotě promluvit.

„Pojď nahoru," řekne nakonec rusovláska a vydá se ke schodům do dívčích ložnic. Melanie ji následuje. 

Po příchodu do dívčí ložnice určené letošním sedmačkám Melanie dojde ke své posteli a sedne si. Poté složí hlavu do dlaní.

„Já jsem... Já... Já jsem jenom..." Plavovláska se snaží vysvětlit Lily, co se stalo, ale nedokáže dát dohromady kloudnou větu. 

„Klid." Rusovláska položí své kamarádce ruku na rameno, aby ji trochu uklidnila. „Zhluboka se nadechni a vydechni."

Melanie poslechne instrukce své spolužačky. Zhluboka se nadechne. Na okamžik zadrží dech a pak zhluboka vydechne.

„Lepší?"

Plavovláska přikývne. Opravdu to trochu pomohlo. I tak je ale stále vyděšená z toho, co se stalo. Z toho, co udělala.

„Teď mi zkus znovu říct, co se stalo."

Melanie se ještě jednou zhluboka nadechne. Neví, čím má začít.

„Asi jsem ublížila Adrianovi."

Lily zmateně zamrká. „Cože? Proč myslíš?"

„Já jsem mu nechtěla nic udělat. Ale on... On chtěl... On..." Melanie začnou po tváři stékat slzy.

„Co chtěl?" Lily zprvu nechápe, poté se jí ale tvář projasní poznáním. „Ublížil ti?"

Melanie zavrtí hlavou.

„Ale chtěl," nadnese rusovláska.

Tentokrát Melanie přikývne. „Ch-chtěla jsem jenom... Jenom ho zastavit, ale to kouzlo... Nechtěla jsem mu nic udělat." Melanie se rozbrečí. Lily si sedne vedle ní na postel a obejme ji kolem ramen.

„Co přesně se stalo?"

Melanie chvíli mlčí, aby si uspořádala myšlenky. Potom rusovlásce konečně vysvětlí, co se mezi ní a Adrianem před chvílí stalo. Řekne úplně všechno. Od dohadování o Remusovi, přes kouzlo, které na ni Adrian vyslal, až po chvíli, kdy se jí chlapec snažil přesvědčit o tom, že k sobě patří. Nakonec druhé čarodějce přizná, jak Adriana odhodila kouzlem na jednu z lavic, i když ho chtěla pouze zastavit. A přizná dokonce i to, jak potom zpanikařila a utekla, aniž by se ujistila, že je Adrian v pořádku.

„Nevím, co mám teď dělat," zakončí nakonec Melanie své vyprávění.

Lily chvíli nic neříká, hlavou jí ale víří spousta myšlenek, ve kterých se snaží najít správné řešení. Jako prefektka by teď správně měla informovat někoho z profesorů, nejlépe profesorku McGonagallovou. Jako správná kamarádka by se ale tak zachovat asi neměla.

„Řekneš to McGonagallové?"

Lily zavrtí hlavou. „Asi bych měla, ale..." Rusovláska se na chvíli odmlčí. „Co kdybych s tebou nejdřív zašla do té učebny? Jestli tam už nebude, tak mu nic není. A nemusíme to ani nikomu říkat."

Legilimens /HP ff/Kde žijí příběhy. Začni objevovat