„Remusi..." zašeptá Melanie se slzami v očích, když otevře chlapcovu celu. Od chvíle, kdy ho viděla naposledy, přibylo mladému vlkodlakovi pár šrámů, ale jinak to vypadá, že ho Smrtijedi nechávali být.
Oslovený čaroděj zvedne zrak a podívá se na Melanii stojící ve dveřích od jeho cely. Chvíli ji mlčky pozoruje, poté stočí zrak zpět na protější stěnu jeho cely.
„Remusi..." zopakuje dívka už o něco hlasitěji a udělá pár kroků do místnosti.
„Co chceš?"
Chlad v chlapcově hlase zasáhne Melanii zcela nepřipravenou. O krok ustoupí.
„P-přišla jsem vám pomoct."
„Nám?" Remus Lupin zmateně nakrčí čelo.
Melanie přikývne a pohodí hlavou směrem k vedlejší cele.
„Vedle je Sirius."
Remus se nevěřícně uchechtne. „Takže kvůli tobě chytili Siriuse a já ti teď mám věřit, že nám chceš pomoct?"
„Prosím," zaprosí plavovláska. „Chtěli ublížit mému bratrovi, nemohla jsem to dopustit. Chtěla jsem jenom, aby byl v bezpečí."
„A proto jsi nás všechny zradila?"
Melanii steče po tváři pár slz. „Jinak to nešlo. Mrzí mě to."
„Vždycky to jde jinak," odsekne Remus Lupin.
„Remusi, prosím, musíš mi věřit," snaží se plavovláska svého společníka přesvědčit.
„Proč bych měl věřit někomu, kdo nás všechny zradil?"
Melanie se zůstane na svého přítele mlčky dívat. Mrzí ji Remusovo chování. Na druhou stranu si to ale nejspíš zaslouží. Chvíli se na Remuse ještě dívá, poté si ale setře slzy. Nemají moc času, Avery se může každou chvíli vrátit. Pomocí matoucího kouzla se jí sice podařilo namluvit zmíněnému Smrtijedovi, že si ho Voldemort osobně žádá na jedné z akcí a že po dobu jeho nepřítomnosti má vězně hlídat ona, nicméně kouzlo nebude fungovat napořád. Kdykoli může vyprchat a Avery se sem vrátí.
„Přesvědčím tě," pronese čarodějka a vydá se do vedlejší cely, aby osvobodila Siriuse.
„Panebože..." zašeptá zděšeně, když spatří, v jakém stavu Sirius je. Vypadá mnohem hůř než Remus. Mnohem. Melanie sice byla u jeho výslechu, vypadá to ale, že mu Smrtijedi nedali pokoj ani v cele. Když ho sem odváděli, rozhodně nevypadal tak špatně jako teď.
„Siriusi?" Melanie k chlapi přiklekne a jemně s ním zatřese, aby ho probrala. Sirius bolestivě zasténá, ale oči neotevře.
„No tak, Siriusi. Musíme jít. Můžeš vstát?"
Opět se jí nedostane žádné odpovědi. Plavovláska se pokusí chlapce zvednout. Je na ni ale moc těžký. Docílí jen toho, že Sirius opět bolestivě zasténá.
„Počkej," ozve se ode dveří. „Já ti s ním pomůžu."
Remus Lupin přejde k ležícímu kamarádovi a společně s Melanií ho zvedne na nohy. Sirius se přitom konečně probere.
„Musíme ven ze sklepení, než se vrátí Avery," pronese Melanie a navede oba chlapce k východu. Sirius je už sice při vědomí, ale Remus ho stejně musí cestou podpírat, protože není schopen jít sám.
Všichni tři už jsou skoro venku ze sklepení, když si Melanie vzpomene na malého chlapce, kterého Smrtijedi vydávali za jejího bratra. Nemůže ho tu nechat, Smrtijedi by ho určitě zabili.
ČTEŠ
Legilimens /HP ff/
FanfictionCo vše byste byli ochotni udělat pro záchranu vašich blízkých? Melanie Williamsová si vždy myslela, že by pro svou rodinu byla schopná udělat naprosto cokoli. Ale až nastane chvíle, kdy se bude muset rozhodnout, bude dost silná na to, aby svou rodin...