14. Prozření

51 6 1
                                    

„Rodolfusi, Antonine. Postarejte se o to!" rozkáže Bellatrix Lestrangeová. Oba zmínění Smrtijedi přikývnou a s hlasitým prásknutím se přemístí na místo, které jim před chvílí Melanie odhalila.

Dlouho váhala, ale nakonec se přece jen odvážila a zkusila informaci o úkrytu Siriuse Blacka vyměnit za Remusův život. Bellatrix Lestrangeová, která má v této skupině Smrtijedů vedoucí slovo, dívčin nápad chvíli zvažovala, ale nakonec souhlasila - Melanie řekne, kde se Sirius nachází a oni na oplátku nechají Remuse Lupina jít. 

Bellatrix věnuje mladému vlkodlakovi poslední pohled, poté přejde k Melanii a chytne ji pevně za paži. „A my se vracíme." S tím se společně s dívkou přemístí zpět do útočiště Pána zla.

Melanie se usměje. Je spokojená. Remus žije a Smrtijedi ho nechali být. A třeba to nakonec nevyjde. Možná se Sirius nenechá chytit. Možná...

A možná taky ne. 

Netrvá dlouho a Rodolfus Lestrange s Antoninem Dolohovem opravdu přivedou Siriuse Blacka. Voldemort osobně hned začne s jeho výslechem, ale je to zbytečné. Sirius by raději zemřel, než aby zradil své přátele. Melanie se společně s Pánem zla snaží najít úkryt Potterových alespoň v chlapcově mysli, ale nedaří se jí to. Vidí, že v mysli Siriuse Blacka něco je, něco k čemu nemá přístup. Ať se ale plavovláska snaží sebevíc, nedokáže se k tomu dostat. Ani Voldemort to nedokáže. A že se snaží.

„Odveďte ho!" přikáže nakonec Pán zla dvěma Smrtijedům, když ho Sirius Black přestane pro dnešní den bavit. „Zítra to zkusíme znovu. Ještě mě budeš prosit, abys mi to směl říct."

Melanie nasucho polkne a dovolí si letmý pohled Siriusovým směrem. Téměř okamžitě ale stočí svůj pohled jinam. Tohle nechtěla. Chtěla sice zachránit Remuse, ale pořád doufala, že se Siriusovi podaří uniknout. Rozhodně nechtěla, aby takto trpěl. A to všechno jenom kvůli ní...

„Můžeš jít," přeruší dívčiny myšlenky Pán zla. Melanie přikývne a vydá se do svého pokoje. Uprostřed cesty se ale zarazí. Dojde jí, že její pokoj vlastně není tím místem, kam by zrovna teď chtěla jít. Místo toho se otočí na patě a vydá se do sklepení. 

U vchodu hlídá Avery. Plavovláska na něj sešle mírné matoucí kouzlo. Avery nahodí zmatený výraz. Rozhlédne se kolem sebe. Nemá ponětí, co tu dělá. Nakonec pokrčí rameny a vydá se pryč. Melanie se usměje. To by ho mohlo na pár minut zaměstnat.

Čarodějka pro jistotu napodobí Averyho a rozhlédne kolem sebe. Nikde nikoho nevidí, takže se může v klidu vydat do sklepení. Najít Siriusovu celu by nemělo být tak těžké.

A také není. Hned, jak plavovláska vejde dovnitř, ví naprosto přesně, která z cel patří Siriusovi. Je při vědomí, takže je Melanie schopná zachytit jeho myšlenky. Přejde k jeho cele. Zrovna má v plánu na chlapce promluvit, když v tom ji zarazí myšlenky z vedlejší cely. Melanie ztuhne. Chvíli není schopná žádného pohybu. Její mysl ale jede na plné obrátky a snaží se znovu přehodnotit, co právě zjistila. 

Když dívce konečně dojde, že se ve svém úsudku nemýlila, udělá pár prkenných kroků vzad a opře se o stěnu. To přece není možné...

„Remusi..." zašeptá plavovláska. Poté se sveze podél zdi k zemi. Takhle to přece být nemá. Řekla Smrtijedům, kde je Sirius, jenom proto, že jí slíbili, že nechají Remuse jít. Tak jak to, že je tady?

Z dalšího uvažování ji vytrhnou přicházející kroky. Avery. Matoucí kouzlo zřejmě přestalo působit.

Melanie se rychle zvedne ze země. Co teď? Avery nesmí zjistit, že ví o Remusovi. Plavovláska se rychle rozhlédne kolem. Nemá se kam schovat. Jestli sem Avery vejde, uvidí ji. Čarodějka si zoufale prohrábne rukou vlasy.

A pak jí to konečně dojde. 

Zaposlouchá se do myšlenek kolem sebe. Jen okamžik jí trvá, než najde to, co hledala. Pár kroky přejde k jedné z cel, ve které se podle myšlenek nachází její bratr. Nebo alespoň doufá. Jsou to jediné dětské myšlenky, které je ve sklepení schopna zachytit. Měly by tudíž být jejího bratra.  Nedokáže přesně určit co, ale něco jí přijde na Jeremyho myšlenkách jiné. Nejspíš se jí to ale zdá. Remusova přítomnost ve sklepení ji dost rozhodila, určitě to bude tím. Co ona ví, nemají Smrtijedi v zajetí jiné dítě, než je její bratr.

„Co tady děláš?"

Melanie prudce otočí hlavu k Averymu, který zrovna vešel do sklepení. Nasucho polkne. „Ehm... Jenom jsem... Chtěla jsem to... Ehm..."

Avery pozdvihne obočí.

„Tady nemáš co dělat. Pán zla určitě neví, že jsi tady."

Plavovlásce zatrne. Když sem šla, vůbec jí nenapadlo, co všechno tím vlastě může způsobit. Avery má pravdu. Nemá tady co dělat. A jestli se to dozví Pán zla, nebude z toho zrovna nadšený. Co když pak ublíží Jeremymu? Jak mohla být tak hloupá?

„Já... Chtěla jsem jenom vidět bratra." Melanie si nervózně zkousne ret a sklopí zrak k zemi.

Avery se zachechtá. „To nepřipadá v úvahu. Kliď se odsud."

Melanie poslechne a vydá se rychle pryč. Projde kolem Averyho, který mlčky stojí ve dveřích. V hlavě se mu ale honí změť myšlenek. A právě Averyho myšlenky nakonec Melanii osvětlí to, co se jí zdálo divné na Jeremyho myšlenkách. Čarodějka zatne ruce v pěst a jen s pořádnou dávkou sebeovládání se jí podaří zůstat v klidu. Rychle projde kolem Averyho a vydá se do svého pokoje. Teprve tam si dovolí pustit emoce na povrch. Je naštvaná. Hodně naštvaná.

To snad není možné! Ti zmetci! Podvedli ji! 

Nejenže jí slíbili, že Remuse pustí výměnou za informace o úkrytu Siriuse Blacka, a teď ho našla v jedné z cel ve sklepení. Navíc ji podvedli i s jejím bratrem. Neví, kde Jeremy je, ale ve zdejším sklepení to rozhodně není. A nikdy tu ani nebyl. Takže všechno, co dělala jenom proto, aby jejímu bratrovi neubližovali, vlastně dělala zbytečně! Zbytečně! Smrtijedi ji jenom využili...

„Do háje!" Melanie vztekle praští rukou do zdi. Potom se po zdi sveze na zem a rozbrečí se.

Jak mohla být tak hloupá a na všechno jim skočit?

Když se po nějaké době konečně uklidní, začne přemýšlet, co dál. Nemá nejmenší chuť tady zůstávat. Nejraději by se teď hned sebrala a zmizela. A asi to i udělá. 

Jestli Smrtijedi nemají jejího bratra, pravděpodobně ani nevědí, kde je. Což znamená, že jejího otce i s Jeremym možná doopravdy ukryl Fénixův řád. V tom případě už ji tady nic nedrží. 

Melanie se zvedne a vydá se ke dveřím. Po pár krocích se ale zarazí. Smrtijedi sice nemají Jeremyho, ale mají Remuse. Možná by jeho a Siriuse mohla vzít s sebou. Zbavit se Averyho by nemělo být tak těžké. Pak už by se jenom museli nějak dostat ven a přemístit se. A teď, když už ji Smrtijedi nedrží v šachu pomocí Jeremyho, vlastně Melanie nemá co ztratit. Může jenom získat. Svobodu.

Zvládne to ale sama? Avery možná není takový problém, ale co když cestou narazí i na jiné Smrtijedy? Během různých akcí, kterých se zúčastnila, si dokázala udělat obrázek o tom, koho by nejspíš zvládla porazit a koho ne. Řekněme, že teď druhých, na které by si netroufla, je většina. Na předních místech Dolohov s manželi Lestrangeovými.

Možná by mohla zmizet sama a nějak informovat Fénixův řád o tom, kde se Sirius s Remusem nacházejí. Co když se jí ale nepovede nikoho kontaktovat?

Oba plány jí můžou přinést svobodu. A nebo nemusejí. Oba jsou totiž dost riskantní. Musí se pro jeden z nich rozhodnout. A to co nejrychleji.

Legilimens /HP ff/Kde žijí příběhy. Začni objevovat