Leugen

243 25 1
                                    

Mijn hart klopte snel. Waarom weet ik niet. Ik deed zachtjes mijn ogen open en keek de kamer rond. Ik was in het grote huis en lag op mijn oude bed. Ik stond voorzichtig op en liep naar beneden. Bella kwam meteen op me af en ondersteunde me.

'Dankje' : fluisterde ik.

Ze gaf een vriendelijk knikte terug.

'Waar is Jacob?' : vroeg ik.

Ze keek even rond om te kijken of iemand ons kon horen. 'Weet ik niet.'

'Niet liegen mam.' : riep ik.

Ze hield haar hand voor mijn mond. 'Hij is weg.met de roedel. Hij komt snel terug.'

'Waarom doen jullie alsof jullie hem niet kennen?'

'Idee van je vader en Jake. Je vader wil niet dat hij met je omgaat en voor Jake kwam het goed uit omdat hij t0ch weg moest.'

'eerlijk mam? Komt hij terug?'

'Ik weet het niet Ness.' ze knuffelde me terwijl ik zachtjes begon te huilen. Twijfel was mijn grootste zorg. Ik moest blijven hopen.

Ik luisterde muziek op mijn kamer toen ik plots een smsje kreeg.

Ik viste mijn mobieltje uit mijn zak. Vreemd onbekend nummer. Ik las het.

Renesmee,
Hoe gaat het met je Hondje?
Wij hopen goed. Ookal weten we het tegendeel. Als je hem nog wil zien, kom dan morgen naar het weiland in het bos. 2uur. Kom alleen. Zoniet, zullen er eege dingen gebeuren. Met jou, Jacob, de Cullens,...
Ik zie je daar.
Secret. (evil smile)

Ik schokte even. Arme Jake. Hij was helemaal niet weg. Ik moest hem redde. Hij rekende op mij. Ik kon dit tegen niemand vertellen. Maar Bella zou ne nooit zomaar laten gaan.

'Mam ik ga met een paar vrienden shoppen morgen!' : riep ik.

'Best!' : riep ze terug.

Mooi. Dan moest ik haar tenminste niet uitleggen waar ik geweest was.

Ik sliep slecht. Heel de nacht werd ik plots wakker door nachtmerries of vreemde geluiden die ik leek te horen. Ik was blij toen het ochtend was. Maar ookwel bang. Ik wou niet dat het 2 uur werd. Konden we niet van 1 naar 3 uur gaan en 2 uur overslaan?

Nee. Ik was laf. Ik was geen echte, moedige Cullen. Ik was het buitenbeentje. En ik moest bewijzen dat ik moedig was. Ik kon dit. Ik was er klaar voor.

#1 Jacob en Renesmee , twilightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu