1.Fejezet, avagy Merre van a Mount Logan?

152 13 6
                                    

"You are what I believe"

Via kinézett a repülő ablakán, és arra gondolt, hogy ennél szebb már nem is lehetne a nyári szünet.

Hosszú és küzdelmes év állt mögötte. Bár még csak a negyedik osztályt végezte, ami általában még móka és kacagás az emberek nagy részének, neki messze nem bizonyult annak. Erős diszlexiával küzdött, amióta az eszét tudta, emellett ADHD-s is volt. Az egyetlen, aki valaha is le tudta kötni, az az édesanyja volt. De mivel ő per pillanat édesdeden aludt a mellette levő széken, Via egyre jobban unatkozott.

Végül a fülébe dugta a fülhallgatóját, és elindította a kedvenc számaiból álló listát. A Green Day és a Seo Linn ugyan elég távol állt egymástól műfajilag, ő azonban mindkettőért egyformán rajongott. Amikor az Óró első hangjai felcsendültek, csaknem hangosan kezdett el énekelni. Mindig is nagyon közel érezte magához az ír kalózkirálynőt, akiről a dal szólt. Édesanyja révén ő is félig ír volt, de mivel az apját sosem látta, önhatalmúlag úgy döntött, egészen az. Valamilyen csoda folytán az összes kelta nyelvet értette és beszélte, még az óangolt is. Szerinte a padláson talált nyelvkönyv lehetett a ludas, mivel az összes efféle nyelv egy kaptafára készült. Anyja azonban csak mindentudóan mosolygott, és nem mondott róla semmit.

Via rájött, hogy nagyon szeret repülni. Egyáltalán nem félt a magasságtól, szinte egész idő alatt az ablakhoz tapadva nézelődött. Az út Dublinből Anchorage-be ugyan nem volt rövidnek mondható, de ő minden percét élvezte. Szinte sajnálta, amikor a bemondóban felharsant a pilóta hangja, és azon bejelentést tette, hogy tíz perc múlva leszállás következik.
                                                                    *****
-És most merre tovább, anya? – kérdezte félórával később, amikor már a reptér előtt álltak a csomagjaikkal.

-Arra gondoltam, hogy bérlünk egy autót, és úgy megyünk el a szállásunkig – felelte édesanyja – Gyere, keressük meg a kocsiblokkot, a reptereken általában van ilyen.

Felkapta a hosszúkás, fekete műanyag tokot, ami a fegyverét rejtette, és ruganyos léptekkel indult arra, ahol azt a bizonyos kocsiblokkot sejtette (bármi is legyen az). Via csak azért tudott vele lépést tartani, mert ő maga is mindig így közlekedett.

Nagyon sok hasonlóság akadt köztük. Mindenki, aki csak ismerte őket, hasonlóan vélekedett. A nagyon alacsony, vékony alkat, a ragyogóan zöld szemek, a sápadt bőr, az orrukat borító szeplők mind a köztük lévő kapcsolatot támasztották alá.

Leah Nelson ötszörös Európa-, háromszoros világ-, és egyszeres olimpiai bajnok íjász volt, talán Írország történetének legeredményesebb versenyzője. Lányának huszonhét évesen adott életet, vagyis abban az évben, amikor visszavonult a versenyzéstől. Az újságírók persze eközött a két esemény között is összefüggéseket kerestek, de Via tudta: előbb volt meg a visszavonulás terve, mint az övé. Ez volt az egyedüli ok, hogy nem követték minden lépésüket különféle lesifotósok és egyebek, és a lány ezért iszonyúan hálás volt édesanyjának.

-Merre is megyünk tulajdonképpen? – kérdezte Via a muzeális korú Suzuki anyósülésén trónolva. Tízévesen – jó, tíz és fél – még messze nem szabadott volna ott ülnie, úgyhogy maga alá helyezett egy hátizsákot, hogy magasabbnak látsszon. Csak a rend kedvéért.

-Fogalmam sincs, tíz éve voltam utoljára itt – ráncolta a homlokát Leah, aztán előszedett egy, szemmel láthatóan még a kocsinál is öregebb és enyhén foszladozó térképet, amin maximum nagyítóval lehetett volna kibetűzni bármit is.

-Egy versenyen? – kérdezte Via, bár le merte volna fogadni, hogy igen. Karrierjének köszönhetően anyja a fél világot beutazta, csak sajnos ő akkor még nem létezett.

-Ühüm, az utolsó VB-n. Az utolsó nap felmentünk a barátaimmal a Mount Logan-ra, ahol egy kiváló terepíjász pálya van, szállással, mindennel. Szórakoztunk, meg ilyesmik. Szóval onnan már tudnám az utat, csak előbb azt a hegyet kéne megtalálnunk.

-Na jó, hát ez Mission Impossible-nek néz ki ezen a papíron – fintorgott Via, de azért odagörnyedt a térkép fölé, és jó tíz perces keresés után végül meg is találta, amit keresett.

-A tájékozódási képességedet se tőlem örökölted – sóhajtott fel Leah megkönnyebbülten.

-Na de anya, ez több mint hatszáz kilométerre van innen! – szörnyülködött el a lány. Anyja azonban csak mosolyogva legyintett, miközben elfordította az indítókulcsot:

-A Nelsonok előtt nincs akadály! Nézd a jó oldalát, legalább lesz időnk beszélgetni. Történt valami érdekes az évzáródon?
                                                                    *****
Éjfél előtt nem sokkal érkeztek meg. Szerencsére a kis kempingházat viszonylag hamar megtalálták, mert ha sokat kell keresni, elképzelhető, hogy aznap az autóban aludtak volna. Mindketten holtfáradtak voltak már (Leah a cirka hét órás vezetéstől, Viát pedig az időeltolódás viselte meg különösen), úgyhogy a kicsomagolást másnapra hagyva azonmód bedőltek egy-egy ágyba, és rögtön el is aludtak.

Daughter of the Solar Solstice 1. (The Titan's Curse)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang