Първия учебен ден

387 32 5
                                    

Ето го.Замъка.Много се беше променил.Дерек възкликна от изненада.Нямаше езеро , както в книгите за историята на Хогуартс,нито пък поляна на която да стъпят.Една голяма водна шир обграждаше гигантскста сграда , а водата бе заградена от голяма гора.Всички ученици ахнаха , когато влакът се телепортира във фоайето на училището.
Учениците,въодошовени от екстравагантното появяване, избухнаха в бурни аплодисменти.
Вратите на влака се отвориха с шумен трясък и децата изкопчиха на вън.
-Стройте се!-извика мъж на около шейсет години и строи многобройната тълпа.Това бе прочутият нов директор с големи кръгли очила.
Учениците бяха съпроведени до главната зала , където щяха да бъдат разпределени в четирите домове.
Олклоу,Беаруоод,Фоксиас и Делфидио.Новите домове.Те бяха кръстени на животните определящи техния характер.
Олклоуците бяха умни , тихи и спокойни за разлика от беаруоодцит , които кипяха от енергия , смелост и хъс.Фоксиасците бяха хитри , мистериозни и много плашещи.Делфидиото бяха нов дял магюосници с по различна сила от останалите.
Започна церемонията по разбределянето.
Професор Къртъл , прочут с хумора си , постави разпределителната шапка в центъра на на главната зала , до ученическите маси.Шапката потъна в пода , а от камените стени излязоха статуите на петимата велики.Кои са петимата велики?Рон , Хари ,Хърмаяни,Невил и Луна .Сигурно се питате защо шапката не разпределяше новодушлите ученици.Защото в миналото някой бе използвал осакатяваща магия върху шапката.Тя беше жива , но не можеше да говори , но за сметка на това паметниците можеха.
Госпожа Уондъруф се изкашля и започна да разказва за правилата на училището .
-Можете да ходите навсякъде в новата част от училището без стаите на противоположния пол и различен от вашия дом.Ако прекрачите някои от тези правила ще бъдете наказвани .Никой ученик без значение новак или завършващ няма право да ходи в руините на предишния замък.За новодошлите те се намират под вода и от тук следва , че нямате право дори да се доближавате до водата , забранената гора или дори да стъпвате в някоя от училищните лодки.Ако някой смее да направи едно от тези неща ще бъде моментално изключен от училището ако , разбира се, не бъде убит преди това от създанията , криещи се там.Единственото място на което можете да ходите е нощната беседка ,която се намира близко до езерото.Всичките правила ще прочетете в наръчника , който ще бъде изпратен на всекиго в съответния дом заедно с животното и училищните принадлежности ,които сте си поръчали .Пожелавам ви успешна година изпълнение с много щастие!
Всички присъстващи изръкопляскаха и започнаха да си шепнат.Децата започнаха да прииждат от различни страни и с нетърпение очакваха да разберат в кой дом са.Огромните десет метрови статуи разпределяха новобранците.Дойде ред й на Дерек, който целият се тресеше от нерви.Гигантската глава на Хари го погледна кимна и извика:"Беаруоод".Той подскочи кимна на приятелите си и отиде на масата на съотборницит му.После дойде реда и на Рен.Самуверената му стойка показваше силна храброст и затова именно Хърмаяни го погледна и го прати в Фоксиас.Той само кимна и тръгна към своята маса.Чуха се поне пет въздишки на младите момичета , които го наблюдаваха.Накрая остана и свенливата Анабел , която бе ще убедена , че ще бъде изпратена в Олклоу, но тогава красивата статоята на Лъвгуд я погледна смутено.
-Мила , отиди в отбора на Делфидио.
Тя се изненада , поклони се на статуята и седна мирно на своята маса.
Така нашите приятели бяха изпратени по домовете и скоро щяха да изживеят едно незабравимо приключение.

Дерек Стилтън и миналия прахWhere stories live. Discover now