Ik ga nog even snel naar de supermarkt om eten te halen. Ik zit op de bank en ik bel Matthy. "Hey kan je nu al niet zonder me" zegt ie lachend, ik lach ook. "Ik wou eigenlijk vertellen dat ik misschien een nieuwe baan heb!" Vertel ik enthousiast. Matthy is blij voor me en ik leg uit hoe het gegaan is. Na nog een tijdje gepraat te hebben hang ik op. Ik ben heel erg moe van deze dag, dus ik besluit om vroeg naar bed te gaan. Morgen heb ik al mijn eerste proefdag bij de bakkerij. Ik ga nog even douchen voordat ik naar bed ga. Ik kleed mezelf weer aan en ik ga in bed liggen. Ik sluit mijn ogen en al snel val ik in slaap.
Ugh de wekker gaat. Ik snooze hem 1 keer en dan stap ik uit bed. Het is 6:40 ik moet om 8 uur beginnen met werken. Ik ga snel douchen en ik sta voor mijn kledingkast. Ik twijfel wat ik aan moet doen. Het is mijn eerste dag en ik wil er wel goed uitzien. Uiteindelijk besluit ik om een simpele broek en een shirtje aan te trekken. Ik maak mijn lunch alvast klaar en ik maak brood als ontbijt. Tijdens het ontbijt staar ik een beetje voor me uit. Het is zo stil hier het is nog donker en ik hoor helemaal niks. Dit is mijn eerste huisje voor mij alleen. Met de jongens was er altijd wel geluid maar nu is het zo stil. Ik kijk wat op insta en ik zie dat ik veel meer lieve berichtjes heb ontvangen. Ik poets nog even mijn tanden en dan trek ik mijn schoenen aan. Ik pak mijn jas van de kapstok en de autosleutel. Ik stap in de auto en ik rij naar de bakkerij.
Ik adem even diep in en dan weer uit voordat ik naar binnen loop. Ik loop naar binnen en ik zie Timo achter de kassa. "Goedemorgen wat leuk dat je er bent" zegt ie. Ik knik en hij laat mij de bakker zien en de andere mensen die hier werken. Na 3 uur achter de kassa hebben gestaan heb ik pauze. Ik kijk op mijn telefoon en ik zie dat ik een appje van Matthy heb. 'Veel succes vandaag!' Ik glimlach als ik het berichtje lees. "Wat lach jij?" Vraagt Anna die hier ook werkt. "Oh gewoon een appje" zeg ik snel. "Van je vriend zeker" zegt Anna. "Nee nee hij is mijn vriend niet" zeg ik. Ik richt me weer op mijn telefoon en ik beantwoord Matthy.
*tijdskip*
Het is nu vrijdag avond. De proefweek zit erop en ik krijg de baan! Ik kom thuis aan en ik kleed me om in wat lekker zittende kleding. Ik heb deze week nog wel wat geappt met Matthy maar niet echt met de andere jongens. Ik voel mijn telefoon trillen in mijn broekzak. Ik kijk op mijn telefoon en ik zie dat Raoul me belt. "Hey Roelie" "hey kleintje heb je misschien zin om vanavond hierheen te komen?" "Hoezo dat ineens?" "Gewoon gezellig" "maar ja lijkt me leuk!" Ik praat nog wat met Raoul en dan hang ik op. Ik stap in de auto onderweg naar casa del huts.
Ik bel aan en Koen doet open. "Hoi koentje!" Zeg ik. "Hey kom erin" zegt ie. "Hey Amy gezellig dat je er bent!" Zegt Milo. "Zeker lekker spontaan!" Zeg ik. "Ja wij weten het ook pas 5 minuten" zegt Robbie. "Waar is mat?" Vraag ik. "Op zijn kamer" zegt Raoul. "Weet hij dat ik hier ben" "nee volgens mij niet" ik loop Matthy's slaapkamer in. Hij heeft zijn koptelefoon op en ik zie dat hij fifa aan het doen is. Ik loop langzaam naar hem toe. "Kut spel" schreeuwt hij. Ik sla mijn armen van achter over hem heen. "Koen rot op" zegt ie. "Koen?" Vraag ik. Hij kijkt op en hij glimlacht naar mij ik word helemaal warm van binnen. "Oh ja sorry ik dacht dat je Koen was, ik wist niet dat je zou komen." Zegt ie. "Raoul had gebeld of ik wou komen gewoon voor de gezelligheid" zeg ik. Matthy zet zijn computer uit terwijl ik nog over zijn rug hang. "Kom we gaan naar beneden" zeg ik terwijl ik hem een kus op zijn wang geef.
We lopen samen de trap af en wij gaan zitten op de bank. "Lieke komt zometeen" zegt Raoul. "Gezellig!" Zegt Robbie. Ik heb Lieke nog nooit ontmoet maar volgens mij is ze wel aardig. Op dat moment gaat de bel en Raoul loopt naar de deur. Raoul en Lieke begroeten elkaar en ze lopen door naar de woonkamer. "Hoi ik ben Lieke!" "Hey Lieke ik ben Amy" zeg ik. We praten wat met elkaar en Robbie heeft een film opgezet.
"Wie wil er iets te drinken?" Vraagt Lieke. Iedereen geeft zijn bestelling door. "Amy kan je even helpen" "ja tuurlijk" ik sta op en we lopen samen naar de keuken. "Hoe zit het tussen jou en Mat" "ja ik vind hem wel leuk maar ik weet niet of hij mij wel leuk vind" "jij vind hem 'wel leuk' ik zie wel hoe je naar hem kijkt" zegt Lieke. Ik bloos een beetje. "Oké oké ik vind hem heel erg leuk maar ik weet dus niet hoe hij over mij denkt" zeg ik. "Meid heb je wel gezien hoe hij met je omgaat en naar je kijkt. Hij vind je echt heel leuk" "hoe weet jij dan dat hij mij leuk vind" "ja ik heb zo mijn connecties" zegt ze lachend en ik lach mee.
We pakken samen het drinken en we lopen weer terug naar de woonkamer. "Dat duurde lang" zegt Milo. "Ja even praten" "en waarover dan" vraagt Raoul. "Over iemand die Amy heel erg leuk vind" zegt Lieke. Ik geef haar een blik. Ik zie dat Matthy naar de grond kijkt. Oh nee ik hoop niet dat Lieke het verpest heeft. "En wie is dat dan?" Vraagt Koen. Ik pak de afstandsbediening van Robbie af en ik zet de film weer aan. "Laten we weer film gaan kijken" zeg ik. Ik ga weer naast Matthy zitten maar hij staat op en loopt naar zijn kamer. "En bedankt Lieke" "ja sorry ik dacht dat je we ging zeggen dat het over hem ging" zegt ze. "Ik zou er maar snel naar toe gaan als ik jou was" zegt Raoul.
Ik sta snel op en loop naar Matthy's kamer. Ik klop op de deur en ik wacht op antwoord, maar het blijft stil. Ik klop nog een keer op de deur. Nog steeds geen antwoord, ik die langzaam de deur open en ik zie Matthy op zijn bed zitten. Hij zit met zijn rug naar mij toe en hij kijkt naar de muur. Ik loop op hem af en ik ga naast hem zitten. Het is even stil en dan begin ik met vertellen. "Weet je wie ik leuk vind?" "Het maakt me niet uit, ik dacht dat we wel iets meer hadden dan vriendschap maar blijkbaar niet dus" "ik vind jou leuk, Lieke en ik hadden het over jou" zeg ik terwijl ik mijn wangen rood voel kleuren. Matthy kijkt op, hij kijkt recht in mijn ogen. "Is dat echt waar" zegt ie twijfelachtig. "Ja" zeg ik terwijl ik glimlach. Onze hoofden komen dichter naar elkaar toe, hij pakt mijn hoofd met zijn handen en hij zoent mij. Na een tijdje trekt hij terug. "Weet je wie ik leuk vind?" Vraagt ie. "Nou?" Vraag ik met een glimlach. "Jij" zegt hij terwijl hij lief naar mij lacht. "Ga je weer mee naar beneden dan kunnen we de film afkijken" zeg ik. "Ja graag" zegt ie.
JE LEEST
Stapelgek
FanfictionHeyy, ik ben Amy ik ben 22 jaar oud en ik ben stapelgek op iemand van de bankzitters...