Ik kijk hem aan en hij kijkt mij ook aan. De vlinders vliegen weer hevig door mijn lijf heen. Onze hoofden komen dichter naar elkaar toe, maar dan horen we een stem. "Amy en mat kom is naar beneden" roept Raoul naar boven. Ik klim snel van zijn schoot af en we lopen samen naar beneden zonder iets te zeggen. "Ja wat is er" zegt Matthy. "We willen vanavond uit gaan en we vroegen ons af of jullie ook mee willen" zegt Koen. Ik ben niet zo van het uitgaan, ik hou er gewoon niet zo van. Allemaal dronken en kotsende mensen om je heen. Het lijkt me wel leuk om met de jongens uit te gaan. Ik kijk even naar Matthy. "Ja lijkt me leuk" zegt ie. Ik knik en zeg dat ik het ook goed vind. Ik ga echt niet in me eentje hier in dit huis blijven.
Het is alweer avond. Ik ga naar boven om een leuk jurkje uit te zoeken. Ik besluit dat ik een zwart jurkje aan doe. Ik doe het jurkje aan en ik bekijk mezelf in de spiegel. Ik loop door naar de badkamer waar ik mijn make-up doe. Ik doe iets meer make-up op dan dat ik normaal heb, maar alsnog niet veel. Ik krul met mijn stijltang mijn haar en spuit er haarlak op zodat het goed blijft zitten. Ik doe nog een gouden kettinkje om en gouden oorbellen. Ik loop naar beneden en ik zie alle ogen op me. "Zo jij ziet er mooi uit" zegt Milo. "Ben je van plan om met iemand mee naar huis te gaan ofzo" zegt Robbie. Ik bloos een beetje. Ik zie dat Matthy naar de grond kijkt. "Ik ga me ook omkleden" zegt Matthy.
Ik ga op de bank zitten en kijk op tiktok. Even later komt Matthy de woonkamer in die nog zijn knoopjes van zijn witte blouse dicht knoopt. Ik kijk naar hem en hij naar mij. Hij geeft me een knipoog en gaat dan naast mij op de bank zitten. We gaan voordrinken en na een tijdje hebben we al best veel op en besluiten we om te gaan. Raoul had een taxi gebeld en die staat nu voor de deur. We gaan de taxi in en hij rijd ons naar de stad.
We gaan de club binnen en we zien dat het al best druk is. We bestellen allemaal een drankje bij de bar en we kletsen wat. We gaan de dansvloer op en we dansen een beetje om elkaar heen. Na een tijdje merk ik dat Matthy weg is. Ik kijk om me heen en ik zie Matthy met een meisje staan. Mijn hart gaat tekeer, ik probeer iets dichterbij te komen. Ik zie dat het meisje om Matthy heen danst. Matthy staat er een beetje ongemakkelijk bij. Ik zie aan zijn blik dat hij hier totaal niet op zit te wachten. Als hij mij ziet vormt hij het woord 'help' met zijn lippen. Ik lach een beetje maar ik besluit om te helpen. Ik loop er op af en ik pak Matthy's hand. Hand in hand lopen we weg. "Je had wel even kunnen zeggen dat je een vriendin hebt" word Matthy achterna geroepen door het meisje. Stiekem moeten we lachen. We komen weer aan bij de jongens. "Zo een nieuw koppel?" Vraagt Robbie die al behoorlijk aangeschoten is. "Nee ik heb Matthy net gered" zeg ik lachend. Matthy knikt en lacht ook mee. "Ja een vreselijk lelijk meisje zat om me heen te dansen en ze wilde duidelijk meer" lacht Matthy. "En daar heb jij geen zin in?" zegt Milo die al dronken is. We moeten allemaal lachen om Milo's opmerking.
Ik kijk op mijn telefoon en ik zie dat het 3:56 is. "Jongens zullen we zo gaan?" Vraag ik. Iedereen is er mee eens. We moeten Milo en Robbie bijna meesleuren de taxi in. Als we thuis zijn aangekomen gaan we meteen allemaal naar bed. Ik val naast Matthy meteen in slaap. Ik word wakker met heel veel hoofdpijn. Matthy is al wakker en zit op zijn telefoon. "Koppijn?" Vraagt Matthy aan mij. Ik knik langzaam. "Jij?" Vraag ik. "Nee ik voel me wel oké" zegt ie. Matthy stapt uit bed en loopt naar de badkamer. Even later komt hij terug met een glas water en 2 paracetamol. "Voor jou" zegt hij. "Thanks" zeg ik. Ik neem het in en ik voel me meteen een stuk beter. "Wil je iets eten?" Vraagt Matthy. Ik knik en hij loopt de kamer uit. Ik check mijn telefoon, maar dan komt Matthy binnen lopen met een dienblad. Er liggen twee kommetje yoghurt met fruit op en twee glaasjes sinaasappelsap. "Lekker!" Zeg ik. Ik ga rechtop in bed zitten en hij komt naast mij zitten. "Gaat het?" Vraagt Matthy wanneer er het ontbijt op hebben. "Ja het gaat wel beter ik heb het gewoon koud" zeg ik. "Misschien helpt het om even te douchen?" Zegt Matthy. Ik knik en ik sta op.
Ik sta onder de douche en ik hoor Matthy "Amy ik heb kleren voor je klaar gelegd" zegt ie. "Dankje" zeg ik terug. Ik heb toch zelf gewoon kleding, ik kan toch best zelf iets uitzoeken. Ik zet de douche uit en ik loop met mijn handdoek om Matthy's kamer in, waar hij gelukkig niet is. Ik zie dat hij een trainingsbroek en een trui van hem heeft klaargelegd. Ik trek het aan en ik loop de trap af. "Goedemorgen" zegt Koen. "Goedemorgen" zeg ik. "Gaan we vandaag eigenlijk nog iets doen?" Vraagt Robbie. "Ik wil eigenlijk vandaag al mijn spullen naar mijn huisje brengen en alles inrichten" zeg ik. "Ohja daar kunnen we je wel bij helpen" zegt Raoul.
Even later zitten we allemaal verdeelt over 2 auto's op weg naar mijn huisje. Ik stap naar binnen met twee dozen in mijn handen. Ik zet ze snel neer op de grond en ik loop het hele huis door. Het is perfect voor mij! De jongens helpen om alles op de goede plaats te zetten. We zijn al best snel klaar en ik bedank de jongens voor hun hulp. Ik geef ze allemaal een knuffel. "Kom je morgen even langs?" Vraagt Matthy. "Kan je nu al niet meer zonder me" zeg ik. "Uhm uhm" zegt Matthy. "Nee hoor grapje tuurlijk kom ik langs!" zeg ik snel. Iedereen moet lachen. "Wij gaan er van door" zegt Raoul. "Prima en nog een keer bedankt voor jullie hulp" zeg ik. "Graag gedaan" zegt Milo.
Daar zit ik dan in mijn eigen huisje. Ik heb nog een hele dag voor me, maar wat ga ik doen? Ik heb al een idee. Ik heb me als ingeschreven bij een castings bureau, maar het kan wel even duren voordat ik een rol heb. De huur moet wel betaald worden. Ik ga naar het dorp, naar een bakkerij. "Goedemiddag waar kan ik u mee helpen?" Vraagt de man achter de kassa. Ik leg uit dat ik een baan zoek en de man is enthousiast. Na nog lang gepraat te hebben mag ik een soort proef week doen. Dat is om te kijken of ik het wel kan en of ik dit wel wil. Ik ga volgende week 5 dagen in de week in de bakkerij werken. Dan mag ik beslissen of ik het wil. Ik bedank de man die Timo heet en ik loop de bakkerij uit.
JE LEEST
Stapelgek
FanfictionHeyy, ik ben Amy ik ben 22 jaar oud en ik ben stapelgek op iemand van de bankzitters...