Hij houd mijn hand vast die op mijn bovenbeen rust. Ik glimlach en ik kijk hem aan. "Waarom was je hier eigenlijk?" Vraag ik. "Ik ging naar een vriend van vroeger" zegt ie. Ik knik. Het is stil maar ik geniet ervan. Ik kijk naar hem, hij is gefocust op de weg. Hij heeft zijn bril op en zijn groene beren trui aan. 'Matt is mijn lieve beertje' denk ik in mezelf. "Staren is onbeleefd hé" zegt Matthy met een glimlach. Ik schrik op uit mijn gedachten en ik kijk uit het raam. We zijn bij mij huis aan gekomen. "Echt heel erg bedankt mat" "geen probleem" ik stap uit en ik doe de deur dicht ik zwaai nog even naar hem en dan rijd hij weg. Ik stap mijn huis in en ik loop gelijk naar boven. Ik kleed mezelf om en ik ga op bed liggen. Ondertussen heb ik mijn telefoon weer opgeladen. Ik scroll nog wat door tiktok en dan ga ik slapen.
*tijdskip*
het is vrijdag avond en ik ben kapot. Het was een zware week. Elke dag vroeg in de bakkerij en tot laat repeteren. Ik vind alles wel heel leuk maar het is wel veel. Ik rij naar casa del huts. Ik heb ze vijf dagen niet kunnen zien maar wel veel geappt. De tranen zitten heel hoog door de zware week. Ik kom aan en ik druk op de bel, Robbie doet open en ik loop naar binnen. Ik praat even met Robbie. "Ohja je moet even naar Matt toe" zegt ie. "Hoezo dan" vraag ik. Niet dat ik het erg vind maar gewoon nieuwsgierig. "Volgens mij moet je de vrijmibo goedkeuren voordat die online gaat" "oké dan ga ik nu naar Matt"
Ik loop naar de kamer van Matthy en ik zie hem zitten achter zijn bureau. Hij is de enige die weet dat al het werk zo intensief is. De andere jongens weten ook wel dat het zwaar is maar met Matthy heb ik toch meer geappt daarover. Zonder iets te zeggen staat hij op en hij opent zijn armen. Ik loop naar hem toe en ik sluit mezelf in zijn armen. Ik zucht en de tranen prikken in mijn ogen. De eerste tranen rollen over mijn wangen en er volgen er nog een paar. Matthy laat mij weer los en hij veegt mijn tranen weg. "Ik snap het"
Zegt ie voordat ik iets kon zeggen. Hij weet ook precies het goede te doen en te zeggen op zulke momenten als deze. "Gaat het weer" vraagt ie. "Ja het gaat, maar ik moest nog de vrijmibo goedkeuren?" "Ja je moet hem even kijken voordat die online gaat" ik knik.
De vrijmibo staat al klaar op zijn computer. Hij heeft een extra stoel gepakt voor mij. We gaan samen de vrijmibo kijken. Het is gek om jezelf zo te zien. Dingen van jezelf gaan je opvallen terwijl ik dat normaal nooit door heb. Ik praat veel met mijn handen, ik doe dat onbewust. Na 40 minuten is de video klaar en ik geef goedgekeurd dat die online mag. Ook de video van Milo en mij staat al online. De meeste reacties zijn erg positief!
Matthy en ik lopen samen naar beneden. "We gaan pizza bestellen wat willen jullie?" Vraagt Koen aan ons. We geven allebei onze bestelling door en we ploffen op de bank. Matthy slaat een arm om mij heen en ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Ik ben zo moe. Ik voel mijn oogleden zwaarder worden en ik val in slaap. "Ik hou echt van Amy" zegt Matthy. "Ja dat merken we je bent zo blij de afgelopen tijd" zegt Milo. Ik doe of ik nog slaap zodat ik hun gesprekken kan afluisteren. "Ik wil eigenlijk binnenkort vragen of ze mijn vriendin wil zijn maar ik weet niet hoe" mijn hart gaat tekeer. Ik ben zo blij dat hij mij wil vragen, maar ik hou me nog stil. "gewoon een beetje romantisch maken en haar dan vragen" zegt Raoul. "Wat nou als ze nee zegt" zegt Matthy. Wat! Ik 'nee' zeggen. Ik zou sowieso ja zeggen. "Daar ga ik niet vanuit ze is echt gek op je!" Zegt Robbie. "Ja ik ga wel iets bedenken" zegt Matthy. Het is even stil en ik besluit om 'wakker' te worden.
Ik open langzaam mijn ogen en ik wrijf er even in. Matthy kijkt naar me. "Jaja ze is wakker hoor" zegt ie. Ik glimlach en ik geef hem een kusje op zijn wang. De bel gaat en Koen loopt snel naar de deur. "Ja dankjewel werkse nog" hoor ik Koen zeggen net voordat hij de deur dicht doet. "Pizza!" Roept Koen.
Nadat we de pizza op hebben stelt Matthy voor om samen op zijn kamer een film te gaan kijken. We liggen samen in bed. Ik lig tussen zijn benen in en hij heeft 1 arm om mijn middel heen geslagen. Zijn andere arm rust op mijn bovenbeen, ik pak zijn hand vast en ik wrijf met mijn duim over zijn handpalm. Ik geniet hier echt van. De film staat al een tijdje aan maar ik kan me gedachten er niet bij houden. Matthy wil mij als vriendin vragen! Ik kijk omhoog naar Matthy hij kijkt ook naar mij. Zijn mooie blauwe ogen staren mij aan. Ik droom er in weg.
Ik ren over het strand heen met Matthy achter me aan. We hebben de slappe lach en we gieren het uit. Hij pakt mijn hand en ik kom dichter naar hem toe. We zoenen even. Ik word helemaal warm van binnen. Hij gaat op een knie en hij vraagt mij als zijn vriendin. Ik zeg meteen ja en ik knuffel hem lang. Wat hou ik toch ongelofelijk veel van deze jongen. Steeds als ik hem zie verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Al mijn wonden heelt hij weer. Al het verdriet en alle pijn vergeet ik als ik met hem ben. Alles aan hem is perfect, zijn ogen waar een glinstering in zit en waar ik uren lang in kan staren. Zijn mooie lach, oh zijn mooie lach. Deze jongen is niet te betalen en hij is nu van mij. De wind gaat door onze haren en ik hoor de zee ruizen.
"Lekker aan het staren schat" zegt Matthy opeens. Ik schrik op uit mijn gedachten, hij is nog niet van mij. Wat wil ik hem toch zo graag 'mijn vriend' of 'mijn beertje' noemen, maar ik moet nog even geduld hebben. Ik schaam me een beetje. "Ik vind het niet erg hoor" zegt ie met een grijns. Ik glimlach naar hem en ik zoen hem. Ik draai me om en ik ga op zijn schoot zitten. Mijn handen in zijn nek en haar. Een hand van mij gaat langzaam over zijn borst heen. Mijn hand gaat verder naar beneden en ik hoor zijn ademhaling versnellen. Er klopt iemand op de deur. We schrikken er allebei van en ik ga snel naast hem liggen. "Hallo?" Hoor ik Koen achter de deur zeggen. "Ja wat is er?" Vraagt Matthy.
Koen doet de deur een stukje open en hij steekt zijn hoofd erdoor. "We gaan zondag de leugendetector 2.0 opnemen dus we gaan morgen vragen bedenken" zegt Koen. "Oké prima" zegt Matthy, hij is duidelijk niet blij dat Koen binnen komt. "Amy doe je ook mee?" Vraagt Koen. "Ja is goed" zeg ik. "Oké top" zegt Koen en hij loopt weg. "We maken het nog wel een keer af" fluister ik in Matthy's oor. Hij glimlacht en slaat een arm om mij heen. Ik kruip nog iets dichter tegen hem aan. De film staat nog aan dus kijken we die af. Nadat de film is afgelopen zet Matthy de tv uit. We gaan allebei liggen en hij doet de lamp uit. Hij slaat zijn armen om mij heen en ik leg mijn hoofd op zijn borst. Ik voel zijn hart kloppen en dat maakt me rustig. Ik val in slaap.
JE LEEST
Stapelgek
FanfictionHeyy, ik ben Amy ik ben 22 jaar oud en ik ben stapelgek op iemand van de bankzitters...