Matthy pov:
Ik word langzaam wakker met Amy nog tegen me aan. Ze slaapt nog en wat is ze toch prachtig. Het lijkt wel of we al jaren in een relatie zitten maar ik ken haar pas net 3 weken. Ik kijk op mijn telefoon en ik zie dat het 9:30 is. Ik stap uit bed zonder Amy wakker te maken en ik loop naar beneden. Ik zie Koen op de bank zitten. "Hey koentje" zeg ik terwijl ik in mijn ogen wrijf. "Hey mat weet je nog wat vragen voor de leugendetector voor Amy?" Vraagt Koen aan mij. "Ehm ik zal wat algemene vragen doen want we willen nog niet laten merken dat er iets tussen Amy en mij speelt" "is goed maat" ik loop naar de keuken en ik maak pannenkoeken beslag.
Ik gooi net het beslag in de pan als Robbie naar beneden komt. "Zozo mat staat in de keuken" zegt ie. "Jazeker mag wel een keertje" "maak je ook voor ons?" "Nee daar heb ik niet genoeg voor" "wel voor Amy zeker" "ja dat wel" zeg ik met een lach. "Lekker bezig maatje" zegt Robbie. Als alle pannenkoeken zijn gebakken doe ik er wat stroop (STROOOP) op en wat fruit. Ik loop naar mijn slaapkamer en ik open de deur.
Ze zit liggend met haar telefoon in bed. Ze kijkt op en ziet mij daar staan met een dienblad. Ze krijgt een lach op haar gezicht waardoor ik ook lach. Ik loop naar haar toe en ze gaat rechtop in bed zitten. Ik zet het dienblad neer en ik ga ook in bed zitten. "Lekker geslapen schat?" Vraag ik aan haar. "Ik heb heerlijk geslapen met jou tegen me aan. Echt dankjewel voor het ontbijt" "graag gedaan" zeg ik met een lach. We eten het ontbijt op en we kletsen over van alles.
Amy pov:
Het is nu middag en ik ga Matthy meenemen naar een mooi plekje. "Mat ik heb een verrassing voor je" zeg ik terwijl we samen op de bank zitten. Hij kijkt mij verbaast aan waardoor ik in de lach schiet. "Waar gaan we dan naartoe?" Vraagt hij nieuwsgierig. "Daar kom je nog wel achter. We moeten eigenlijk nu gaan!" Zeg ik enthousiast. "Oké denk ik" zegt ie twijfelachtig maar toch met een lach.
Ik rijd en Matthy zit naast mij. Hij staart voor zich uit. Hij heeft al een paar keer geprobeerd om mij over te halen om te vertellen wat we gaan doen. Ik vind het echt leuk om hem zo nieuwsgierig te maken. Ik leg 1 hand op zijn been en hij kijkt mij aan. Hij legt zijn hand op mijn hand die op zijn been rust. "Ik hou van je" zeg ik met een grote lach op mijn gezicht. "Ik hou ook van jou" zegt ie terwijl hij naar mij lacht.
Na 20 minuten zijn we aangekomen op de plek. "We zijn bij een midgetgolf baan!" Zeg ik enthousiast. "Oeh wat leuk" zegt Matthy. De golfbaan is buiten. Ik mag beginnen en binnen 2 slagen zit die in het putje. Matthy doet het in 3 slagen. Zo gaat het ongeveer door totdat we bij baan 17 aankomen. Je moet over een heuveltje heen slaan maar dat lukt me maar niet. Matthy komt achter mij staan en we houden samen mijn golfstick vast. Het is eindelijk gelukt met Matthy erbij. "Dankje schat" zeg ik. Ik geef hem een kus en ik ga het balletje halen.
Na 20 banen zijn we klaar. "Ja ik heb gewonnen!" Roept Matthy blij. Ik feliciteer hem en we gaan weg. Ik heb stiekem een picknick mand meegenomen zodat we kunnen gaan picknicken. Matthy weet hier nog niks van. Ik rijd naar een mooi strandje. Dat is totaal niet de weg naar casa del huts. Na 5 minuten in de auto begint Matthy verbaasd naar mij te kijken. "Wat is er schat?" Vraag ik. "Dit is niet de weg naar huis hè" zegt ie. "Weet ik" zeg ik met een grijns. "Weer een verrassing?" Vraagt Matthy. Ik leg mijn hand op zijn been. "Jazeker!" Zeg ik.
Na 15 minuten zijn we aangekomen bij het strandje. We stappen uit en ik pak de picknick mand. Met mijn andere hand hou ik Matthy's hand vast. We lopen samen het strandje op en we leggen het kleedje neer. "Ik vind het echt heel leuk schat" zegt ie met een lach. "Ik ook" zeg ik terug. Matthy staat met zijn rug naar mij toe om de picknick mand weg te zetten. Ik ga snel op 1 knie en ik hou een doosje met een ketting erin vast. Hij draait zich om en zijn ogen worden groter. "Nee" fluistert hij geschrokken. Ik twijfel, wil hij dit niet? Ik ga toch maar beginnen aan mijn verhaal.
"Lieve lieve Matthy, al vanaf moment 1 dat ik je zag was ik verdronken in je mooie ogen. Altijd als ik met jou ben krijg ik een lach op mijn gezicht. Alles aan jou is perfect. De eerste keer dat we elkaar zagen merkte ik al dat er een spanning tussen ons hing. Ik werd nerveus als ik je zag. Steeds in mijn hoofd zei ik 'normaal doen normaal doen'. In die tijd heb ik jou goed leren kennen. Ik heb me nog nooit zo veilig en vertrouwd bij iemand gevoeld. Dus vraag ik jou, wil je mijn vriend zijn?" Elk wood die ik heb gezegd meen ik. Ik heb niks van te voren bedacht. Dit kwam gewoon in een keer uit mijn mond en recht uit mijn hart.
Ondertussen heeft Matthy een grote lach op zijn gezicht gekregen en ik kan ook niet meer mijn lach van mijn gezicht afhalen. En dan gebeurd er iets wat ik niet had verwacht. Hij gaat ook op 1 knie. Ik kijk hem eerst verbaasd aan totdat die een doosje met een ketting tevoorschijn haalt. Mijn ogen wijden en mijn mond valt open. "Lieve Amy," begint Matthy. "Ik had al langer het idee om je te vragen. Maar nooit was daar een goed moment voor. De hele dag heeft het doosje ik mijn zak gebrand wachtend op het goede moment. En dan nu op dit prachtige strand op een kleedje met degene waar ik 100 mee wil worden. Een beter moment is er niet. Ik vind dat het tijd word om jou 'mijn vriendin' te noemen. In plaats van Amy. Dus wil jij mijn vriendin zijn?" Vraagt hij.
Ik kan het niet geloven, hij wou mij dus ook nu vragen. Maar hij heeft gewacht op een goed moment. Ik sta snel op en hij ook. Ik vlieg hem om zijn nek. "Ja heel graag noem me 'mijn vriendin'" fluister ik in zijn oor. "Noem mij dan 'mijn vriend'" ik voel dat hij lacht terwijl hij dit in mijn oor fluistert. De tranen prikken in mijn ogen, zo blij ben ik. Ik kijk naar hem en ik zie dat hij ook moeite heeft om zijn tranen binnen te houden. Mijn handen zitten in zijn nek, onze hoofden komen dichter naar elkaar toe. Ik zoen hem, niet ruig maar liefdevol. Zijn tong vraagt om toegang en die geef ik hem. Na even stoppen we met zoenen.
"Zullen we gaan eten mijn vriendin?" Vraagt Matthy aan mij. "Jazeker mijn vriend" zeg ik lachend. We gaan naast elkaar zitten en we eten het eten op. Ik lig met mijn hoofd op zijn schouder. Hij legt zijn hoofd zachtjes op mijn hoofd. Ik lach in mezelf. Ik kijk uit over de mooie zee. Met mijn vriend naast mij. Dit moment mag wel altijd blijven duren. Ik wil met hem zijn voor altijd.
JE LEEST
Stapelgek
FanfictionHeyy, ik ben Amy ik ben 22 jaar oud en ik ben stapelgek op iemand van de bankzitters...