"Nicco, když jsme tam byli. Všiml sis, kde je ten artefakt?"
"Vidíš, na ten jsem zapomněl."
"Až se dostaneme ven to, budeme mít čas se zeptat i vlády. Vidíš ho tu pořád?"
Když jsem soustředil energii na artefakt, necítil jsem ho a ani po zneviditelnění se neukázal.
"Zmizel."
"Cože?! Jak zmizel?"
Pravděpodobně ho možná Dirio vzal do vesnice, jinak si neumím vysvětlit, kam se poděl.
"Nevím. Ale to teď nezjistíme."Po nějaké době sezení na studených kamenech cely, se ozval výbuch, který otřásl celou budovou. Leknutím jsem spustil neviditelnost, kterou jsem následně hned zrušil. Do cely přiběhl Irten, který odpálil dveře nějakým lektvarem.
"Co to sakra je?" Vylekal se Keya.
"To později na lodi, musíme rychle jednat. Kirtol je blízko. Na opačné straně ostrova."
Když jsme vyšli z cely, uviděl jsem Diria, který zrovna odfouknul několik strážných svou silou vzduchu. Šel jsem mu pomoct a všechny jsme pobili společně, když Keya osvobozoval ostatní.
Potom přišla vláda, která vražedně koukala. Dirio se na mě podíval, usmál se a zaútočil. Všechny jeho vzdušné útoky odrážela, ale Dirio neustupoval a útočil. Ona se blížila a já neměl na výběr. Aniž bych přemýšlel, skočil jsem svou schopností za ni a chytil ji pod krkem rukou. Jakoby loktem ale z druhé strany. Rozpadla se v prach a objevila se za Diriem, kterého probodla.
"Neee!"
Potom se zpět dostala ke mně, ale já její přímý útok vykryl. Mezitím Keya vzal Diria a utíkal. Nenechal mě tu, věděl, že se díky schopnostem dokážu dostat pryč. Objevil jsem se za ni a když se otočila, naznačil jsem rukou stop.
"Co ti Kirtol dá, za mé chycení?"
"Už mi dal, to co umím je díky němu."
"Cože? Jak?"
"Co jste chtěli jste dostali, spokojenej s tím, když si mi zničil město?"
"To vše co tu máte, je díky jiným lidem a mladým dětem, které taháte do války."
"Ale ne, to vůbec, ty děti umírají pro posílení mé síly, kdyby... Ehh"
Nechtěl jsem ji nechat mluvit. Věděl jsem že se soustředí na mluvení a v tu chvíli jsem se objevil u ní a probodl ji mou poslední schopností. Přízračná dýka se mi objevila v rukou a pak zmizela ve stínu. Podle pohledu v jejích očích jsem usoudil, že to nečekala."Lenny, dokážeš tohle vyléčit?" řval Keya, když jsem vyběhl ven z paláce.
Lenny kývla a vyzvala Keyu, aby ho položil. Jakmile byl Dirio na zemi, Keya ustoupil směrem k paláci.
"Bacha!" Zařval Irten a jeho druhá nálož energie vybouchla.
Keya odletěl asi deset metrů od místa kde stál a přistál v kupě sena. Pokud se neporanil při dopadu, tak mu určitě ublížil výbuch. Mně ani Lenny s Diriem to neublížilo. Keya byl za prvé nejblíž paláci a zároveň Etanor kouzlem ubránila Lenny a mě ubránil kouzlem Irten. S Wrenem to jen trochu zatřáslo. Byl nejdále."Zabili vládu, jsou to zločinci. Chyťte je." Řvali strážní.
Musel jsem zvednout Keyu a odběhnout s ním. Byl v bezvědomí, a jelikož jsem měl za zády strážné s meči, a já byl bez meče, napadlo mě jen tím přesunem se zkusit přemístit co nejdál. Problém je, že to přemístilo jen mě a když Wren běžel za mnou, padajícího Keyu chytil a doběhl ke mně. Irten vzal Diria a společně s Lenny a Etanor odrazili stráže. Je pravda, že na dva kouzelníky jsou pouhé kopí k ničemu.Nejen oni měli problém, ale také já jsem musel odrážet útoky vojáků. Ať už jsem použil sílu nebo ne, všechny jsme s Wrenem odrazili, a potom společně s ostatními běželi do přístavního města ostrova. Ještě předtím jsem vzal naše věci.
Přístavní město jsme navštívit museli, jelikož se tam nacházelo vybavení posádky i našich kouzelníků.
Bohužel jakmile jsme dorazili, nebyl to hezký pohled. Celé město bylo zničené a já cítil jen kouř, který smrděl něčím, co jsem nikdy dříve necítil.
"Počkej! Adrin a posádka tu byli!"
"Ne! Aramanta je v plamenech."
Najednou jsem viděl jak Dirio sebou hnul.
"Úkryt, mám úkryt na západ odtud, zamiřte tam." řekl Dirio chraplavým hlasem.
Museli jsme si vzít ještě nějaké věci a mohli jsme vyrazit.
ČTEŠ
Příběhy Oriensu - Jedinečný
FantasyNa Oriensu dlouho sami nepřežijete. Jedna rasa nemá v lásce druhou, práva vám určují výše postavení, a když patříte do šlechtického rodu, teprve potom si můžete dělat, co chcete. To je Oriens. Spirité, dlouho vymřelá a zapomenutá síla stínů. Vždy bo...