" macam mana dengan Jungkook ? " tegas tuan Jeon bertanya .
" macam itulah , besok saya kena bawa dia ke hospital lagi " balas puan Jeon sambil menyediakan makan malam .
" itu lah kau , masa dulu nak sangat manjakan dia . tengok sekarang apa jadi ? menyusahkan ! " ujar tuan Jeon .
" yahh !! Jeon Yeol ! awak jaga mulut awak tu , dia tu anak awak juga tau ! jangan pernah awak sebut perkataan menyusahkan tu guna mulut busuk awak tu . itu hanya akan membuatkan dia stress ! " jerit puan Jeon , dia pantang orang merendahkan anaknya .
" kenapa ? kalau aku cakap juga apa jadi ? kau nak apa ? nak cerai ? " tanya tuan Jeon .
" iya , saya penat hidup dengan orang macam awak . awak kena ingat , harta yang awak duduk ni semua kepunyaan saya . semuanya di bawah nama Jungkook . kita cerai , malam tu awak tidur bawah jambatan " balas puan Jeon lalu pergi ke bilik anaknya .
❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀
" Jungkook sayang , anak eomma buat apa ni ? " tanya puan Jeon setelah menapak masuk ke dalam bilik anaknya .
" tak ada buat apa pun , saja hirup udara segar kat sini " jawab Jungkook yang berada di balkoni .
" sayang , kamu okay ? " tanya puan Jeon sambil membetulkan rambut anaknya .
" Jungkook okay je lah eomma .
eomma tu okay ke ? Jungkook dengar tadi korang bergaduh " balas Jungkook sambil melemparkan senyum palsu ." tak ada apa lah , mana ada eomma dengan appa bergaduh . dia jawab panggilan telefon , menjerit je kerjanya . " nafi puan Jeon .
" mari turun makan " ajaknya , tidak mahu anaknya itu menyoal lagi tentang itu .
❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀
" Jeon Jungkook " sebut Jihyo perlahan berulang kali, sambil terbaring di atas katil .
dia memikirkan cara untuk lelaki kacak itu berlembut dengannya .
matilah dia kalau lelaki itu mencekiknya lagi ." dah lah handsome , ada muscles pula itu tapi mesti sudah berpunya kan ? "
" keep dreaming , Jihyo . orang punya , jangan di kacau . "
sambil memikirkan itu , dia cuba menutup mata untuk mendapat idea .
tetapi terus dia masuk ke alam mimpi , penat sangat kerja hari ini .
hampir saja dia mati , nasib baik hidup lagi . syukur selamat , sekarang yang penting dia akan membantu Jungkook .
janji dia , akan dia bantu lelaki kacak itu !