five 다섯

124 30 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



" awak dengan appa kurang baik ke ? " tanya Jihyo lembut .

" bukan kurang baik , cuma dari dulu dia memang tak pernah dan tak akan pernah berbaik dengan saya "

" saya pun kadang-kadang tertanya , siapa saya di mata dia ? kenapa saya dilayan sebegitu ? hanya eomma yang ambil kisah , ambil tahu pasal saya . dia hanya lepas tangan sahaja " tambah Jungkook lagi sambil menyeka air mata yang bercucuran .

" Jungkook .. " Jihyo mencapai tangan Jungkook yang di atas meja .
tak apa lah kali ini dia memujuk lelaki itu .

" awak kena terus kuat , awak patut bersyukur yang awak masih ada eomma awak . dari kecil saya dibesarkan tanpa ada kedua orang tua di sini , saya membesar di rumah anak yatim " ujar Jihyo sambil memandang mata Jungkook .

" terus kuat ya ? jangan biarkan orang merendahkan awak . "

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

" iya , terima kasih ya atas kerjasama ini . " ujar Jeon Yeol appa kepada Jeon Jungkook .

" tiada masalah , mana anak kau ? dah lama aku tak nampak dia " tanya Park Jae In .

" ouh , dia demam . tu aku ganti dia " tipu appa Jungkook .

" aku baru ingat nak dia berkenalan dengan anak aku . kalau kita berbesan pun mesti best ! " jawab Jae In .

" haha , iya . mestilah best ! aku janji nanti aku tanya dia . kalau dia tak berkenan juga , aku paksa dia dan buat dia berkenan " ketawa appa Jungkook .

temannya hanya ketawa sambil menggelengkan kepala .

" Jungkook , dengar cakap apa ya ? untuk masa hadapan kau juga " bisik Jeon Yeol di dalam hati sambil tersengih .

❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀

" Jihyo ! " jerit Jimin .
sudah tiga kali dia memanggil gadis cantik itu .

" ya ? maaf . saya tidak dengar " jawab Jihyo sambil tersengih .

" awak okay ? kenapa termenung ni ? awak masih handle case Jungkook tu kan ? " lembut Jimin bertanya .

Jihyo mengangguk ,
" dia ada buat apa-apa kat awak ke ? " soal Jimin prihatin .

" tidak , ada lah sikit je " Jihyo terlepas cakap .

" ha ? apa dia ? " soal Jimin risau .

" dia cekik saya semalam " Jihyo tergelak .

" the heck ? seriously ? macam tu awak kata sikit ? awak gila ke Jihyo ? " soal Jimin sedikit marah .

" ni saya malas jawab soalan awak , bebel je tahu " Jihyo ketawa .

Jimin hanya tersenyum melihat gadis itu ketawa , baginya gadis itu adalah segalanya .














































" Jihyo ah , macam mana aku tak risau ? kau dah ambik separuh jiwa aku , sayang ." bisik hati Jimin .


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝗵𝗶𝘀 𝗮𝗱𝗱𝗶𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻 | 𝐣𝐣𝐤 √Where stories live. Discover now