Jungkook duduk di hadapan Jihyo , ada meja di tengah .
" hye Jeon ,how are you today ? feeling good ? " Jihyo memulakan bicara .
dengan berhati-hati .takut pula jadi seperti semalam , kang memang betul dia mati kat tangan Jungkook .
" yes , I'm good " jawab Jungkook pendek .
dia teringat semasa di rumah , yang eomma nya kata jangan buat hal , jawab baik-baik dan jangan buat hal kalau sayang eomma .
Jihyo tersenyum manis , dia suka mood baik lelaki itu hari ini .
" jadi mari ! " ajak Jihyo .
" pergi mana ? " soal Jungkook pelik .
" ceritakan kat saya , tentang kehidupan awak . awak suka apa ? makan apa ? apa yang awak tak suka ? apa yang awak paling benci ? mari , ceritakan semuanya kat saya . harini saya nak jadi pendengar paling setia untuk awak " ujar Jihyo sambil memegang sebatang pen dan kertas .
" saya suka menyanyi , my hobby dulu ialah menyanyi sehingga memang cita-cita saya nak jadi penyanyi . saya capai banyak sijil semasa sekolah menengah . "
" but ianya tak akan pernah terjadi " tambah Jungkook .
" kenapa ? "
Jungkook diam tanpa menjawab soalan gadis itu .Jihyo yang melihat Jungkook seperti sedih itu terus menukar topik , tak apa lah tentang itu lain kali saja dia sambung .
dia tidak mahu merosakkan mood lelaki itu .
" erm awak suka makan apa ? " tanya Jihyo , sebab awak ni nampak sado lah . mesti tak makan makanan ringan kan ! " teka Jihyo .
" memang saya menyusahkan ya ? " Jungkook tersengih .
" a-apa maksud awak ? mana ada lah , jangan mengarut " Jihyo tergagap mendengar soalan Jungkook .
" habis itu ? kenapa ? kenapa appa saya tidak suka saya , dia malah memberitahu guru saya jangan benarkan saya lulus peperiksaan supaya saya tidak capai cita-cita saya "
" setiap orang ada cita-cita sendiri bukan ? malah kita mahu mencapai cita-cita itu . kenapa saya tidak boleh ? saya cuma mahu jadi penyanyi bukannya nak handle syarikat tidak guna dia itu " luah Jungkook dengan penuh perasaan , tanpa sedar air mata dia setitik demi setitik mengalir .