" awak , dah sebulan kita kahwin . tak rasa nak pergi jalan-jalan ke ? "
" kau bosan ? " Jihyo hanya mengangguk persoalan suaminya itu .
" jom , keluar . siap cepat , aku tunggu kat kereta "
terus gadis itu berlari ke arah bilik mereka .
malas pula ingin keluar awal , lelaki itu pun mulai naik ke tingkat atas menuju bilik mereka .
ingin berbaring di atas katil sebentar .
" kenapa awak kat sini ? kata nak tunggu saya kat kereta "
" ni kereta " Jungkook menepuk katil yang dia baring itu .
" tak lawak lah Jungkook "
" aku tak buat lawak " Jungkook membalas sambil membuat senyuman gatal .
terus gadis itu keluar dari bilik ,
" yahh Jihyo , aku gurau jelah . mari "dia mengejar gadis itu sambil ketawa .
❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀
" Jimin , Jimin . kenapa kau tak luahkan terus perasaan kau pada Jihyo . tengok , dah diambil orang " bisik dirinya .
" tak apalah , Jungkook deserve it "
teringat akan lelaki itu , kacak dan caring dengan gadis itu ." tak apa , janji kau bahagia "
" ada apa-apa aku janji aku tolong kau " terus dia meraup muka kasar .
cukuplah selepas ini dia dan gadis itu hanya berkawan , penat . penat dengan perasaan cinta yang tidak dibalas dan tidak diketahui .
rasa seperti bertepuk sebelah tangan sahaja , tapi memang benar .
tak apa , move on !
" aku boleh " Jimin memberi semangat kepada diri sendiri .
❀⊱┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄⊰❀
" kenapa awak bawa saya pergi hutan ? " tercengang juga dirinya ketika ini , dengan pakai dress paras paha . nasib baik dirinya memakai kasut converse .
" saja , nak ambik udara segar dengan kau "
" kenapa tak bagitahu awal-awal ? tak ada saya pakai macam ini kalau tahu masuk hutan . nanti orang ingat saya gila tahap monyet "
" tak apalah , tak ada orang . kita dua saja , bolehlah aku cuci mata dekat kau " Jungkook memandang gadis itu dari bawah sehingga ke atas .
" yah gatal ! hidup awak tak pernah tak gatal kan ? "
" apa salahnya ? " Jungkook menaikkan keningnya .
Jihyo menjeling tajam , serious lelaki ini cari pasal .
boleh pula tidak cakap mahu masuk hutan , kalau nak surprise pun tegurlah pakaian .
cakaplah , tak sesuai sebab pendek ke ? aku je boleh tengok ke ?
tak romantik langsung ?!!