BAB 3

108 8 2
                                    

Mataku melilau mencari Nyla dan yang lain.. hah itu pun dorang
Aku menghampiri mereka.."Assalamualaikum korang sorry lambat sikit"aku senyum-senyum dengan diorang..
"Waalaikumsalam" jawab Nyla,Hana dan Ayra serta kaum adam yang berada di situ..aik sejak bila mamat bongkak ni ada kat sini.Dia bukannya geng aku pun..hurmm..
"Nia..kau ni kalaulah kami boleh reput dah lama tau kami ni hancur sebab tunggu kau.. apasal kau lama sangat eh?"kata Hana dalam nada yang tak puas hati..Dia ni suka sangat membebel macam mak aku.Nyla dan Ayra hanya memandang aku dengan pandangan tak puas hati.. aii apasal semua orang tak puas hati ni aku bukannya lambat sangat setengah jam je kot.. si.mamat bongkak ni pula diam je pandang aku.. apa pandang-pandang aku cucuk juga biji mata dia ni karang.. Aku bagi jelingan tajam dekat dia dan dia terus menundukkan wajahnya hah tau pun takut.."Aku bukanya sengaja pun tadi aku ada masalah sikit di tengah jalan"kataku sambil duduk di sebelah Nyla. "Masalah apa Nia.kau ni banyak betul alasan kau kan. Iya la tu ada masalah"soal Nyla.. aii minah ni masih lagi tak puas hati.
"Ish. Ada la masalah aku tadi tapi tak teruk la sikit je. Nanti aku cer kat korang eh"
Aku melihat mamat bongkak tu lalu bertanya kepadanya.. "oii. Nazrin kau buat apa kat sini kau bukannya geng aku pun"soalku dalam nada yang sedikit keras.. hah nama dia MOHD NAZRIN NAUFAL BIN DATO' NIZRAN.. anak dato sebab tu la bongkak nak mampus..Aku tak suka sangat dekat dia disebabkan peristiwa tu aku tak suka dia kalau dulu aku tergila-gila dekat dia tapi sekarang SORRY la .yalah dia kan hensem ramai pelajar perempuan yang nakkan dia ni termasuk akulah tapi tu cerita tahun lepas tahun ni tak dah aku dah benci kat dia... Tapi aku musykil juga kenapa dia takde makwe padahal kalau dia petik jari je berlambak yang datang.. hurmmm...
"Alah Nia biarlah c Nazrin ni kat sini lagipun dia takda kawan entah mana kawan dia pergi dari tadi tak muncul-muncul"kata Hana.. ewah-ewah c Hana ni suka suki dia je nak c Nazrin aka mamat bongkak ni ada kat sini ish sakit hati aku..
"Aku minta maaf la Nia kalau kau tak suka aku ada kat sini aku pergi dulu la"kata Nazrin seraya mengangkat punggungnya.
"Eh eh Nazrin takpa la kau duduk je kat situ c Nia memang cam ni kalau mood dia tak baik. Kan Nia kan"?
Ish c Hana ni tak habis-habis nak bela mamat ni kalau dia nak pergi biar je la tak jadi masalah pun buat aku.. Aku jeling dekat Hana tapi dia jeling aku balik aii.... "ah ah la Nazrin duduk jelah kat situ tunggu kawan kau"kata Ayra pula.. Nyla pulak hanya angguk.. haiii nak buat macam mana semua sokong c mamat ni sabar jelah.."hurmm..yalah"kataku dalam nada mendatar.
Akhirnya c Nazrin duduk balik kat kerusi yang dia duduki tadi dan aku hanya mendiamkan diri.. Terpaksalah dah kawan aku nak nasib aku sayang diorang kalau takkk.. takde makna nya aku nak bagi c Nazrin duduk situ...

Lama jugak kami lepak dekat taman ni banyak perkara yang kami cerita c mamat tu pulak hanya diam memerhati biar la dia kan dia tumpang duduk je dekat situ.kawan dia takda pun muncul-muncul.kesian.
"Eh korang aku balik dululah dah lambat ni nanti mak aku bising pulak"
"Ah ah la.. cepat je masa berlalu kan. Nia homework yang cikgu Liana bagi dah siap ke aku lupa pulak nak tanya kau tadi"soal Nyla..
"Ah ah la belum lagi malan ni aku buat lagipun esok kan Ahad so kalau tak malam ni esok jelah aku buat" aku senyum dekat diorang dan berdiri sedia untuk pulang..
"Ouhhh ok.. kalau aku tak siap aku tiru kau eh nanti aku pergi rumah kau esok ya ya ya" kata Nyla tunjuk muka comel..
"Iya la pemalas.. kerja tu bukannya banyak pun"
"Hehe .thanks Nia..bukan masalah banyak ke tak tapi susahlah kau kan pandai dalam matapelajaran fizik ni. "...
"iyala iya la sama-sama..Aku gerak dulu..assalamualaikum"
"Waalaikumsalam"jawab mereka serentak sambil berdiri diorang pun mungkin dah nak balik dah.. Rumah kitaorang dekat-dekat je dengan taman ni sebab tu kami selalu lepak sini.... c mamat tu pulak jauh entah macam mana la dia boleh tersasar kat sini untuk jumpa kawan dia yang tak datang-datang tu.. ah malas nak pikir .. aku berjalan laju sikit mesti mak bising ni... huarrghhhh...

Tiba-tiba cintaWhere stories live. Discover now