BAB 10

72 4 5
                                    

Tubuhku terasa lemah mataku seakan-akan tidak mahu untuk terbuka tapi kupaksakan juga..
Saat mataku terbuka sedikit dapat kulihat seorang lelaki yang 8 tahun tak pernah kutemui.Nazrin.
Aku lihat dia senyum padaku.
"Nia awak tak apa-apa ke?" Soalnya dengan nada yang cemas.
Aku hanya mengukir sedikit senyuman lalu terlelap kembali kerana mataku tak boleh untuk terbuka.

"NIA.. bangun nak" aku dengar suara mak menyuruhku bangun beserta dengan sendu. Mungkin risau tengok keadaanku yalah mak mana yang tak risau anak dia macam ni.
Aku buka mata..
"Makk" ujarku perlahan.. Aku melilaukan mata melihat persekitaran bilik yang kududuki saat ini.. Aku dapat lihat abah,abang airil dan adikku isya..Semua berwajah suram.. Mak lagilah dah mengalirkan airmata..
"Mak.. dah la Nia ok" ujarku lagi..
"Mak risau Nia tengok keadaan kamu ni.. mak mana yang tak risau tengok anak dia macam ni" kata mak bersama sendu..
Memang aku tak ok mukaku lebam-lebam aku kata ok pulak.. hurmm..
"Yalah mak.. Nia minta maaf lain kali Nia tak balik lewat lagi dah.. mungkin ni balasan untuk Nia sebab tak dengar cakap mak" ujarku dalam nada memujuk serta insaf sebab tak dengar cakap..
Mak terus memelukku.. "Mak maafkan lagipun mak tak pernah salahkan kamu atas apa yang berlaku mungkin ini dugaan untuk kita sekeluarga" ujar mak yang masih memelukku.. Aku lihat abah dan yang lain mengangguk sahaja..

Tiba-tiba aku teringat tentang dia.. aku mimpi ke malam tadi.. hurmmm ..sebab dia takda pun.. Kenapa aku fikir dia ni? -_-?
"Mak siapa yang hantar Nia ke sini?"soalku pada mak yang duduk disebelah katilku.
"Ermmm.. mak pun tak tahu la yang mak tahu lelaki?"
"Aik.. mak tak jumpa dia ke?"
"Tak.. sebab dia telefon mak guna telefon Nia la"
"Takkan mak tak tanya nama dia kot"soalku lagi sebab tak puas hati.
"Eh eh.. banyak pulak soalan Nia ni jap mak ada ingat dia beritahu namanya masa mak tanya dia kata nama dia ermmm.. hah! Naufal tu la nama dia" jawapan mak membawa kerutan.di dahiku Naufal bukannya tu nama bos aku ke?

"Nia kenapa? Kamu kenal ke budak tu?" Soal mak yalah mesti mak soal sebab lihat kerutan di dahiku.
"Eh tak la mak tapi nama dia macam sama dengan nama bos Nia" ujarku..
"Hurmm.. mungkin juga bos kamu"
Ish takkan la bos aku kot.. bos aku kan outstation sepatutnya esok baru dia balik. Aku tau dari mana? Mesti la kawan-kawan dekat pejabat yang bagitau..^_^¦¦¦.

Aku lihat abah duduk d sofa yang disediakan bersama adik dengan abang aku.. Dari tadi mereka diam je.
"Mak... Isya nak pergi U dah.. Kelas Isya dah nak mula sekarang dah jam 10:00 pagi lagi sejam nak mula. ?"kedegaran suara adik aku bersuara..
"Hurmm.. iya la hati-hati"
"Baik la mak.. Kak Isya pergi dulu " ujarnya lalu salam tangan mak dan tanganku serta abah.
"Abang hantar Isya eak?"
"Hurmm.. yalah jom.. mak Airil gerak dulu" Mak hanya mengangguk.
Abang aku cuti hari ni sebab kejadian macam ni berlaku so abang aku ambil mc la.

Mak terus berdiri dan bergerak ke tempat abah dan berkata sesuatu..
Aku pula hanya diam dan ingin tutup mata..Aku nak tidur lagi walaupun dah nak tengahari .. hehe..
Keluarga aku sampai mungkin pagi tadi.. Semalam siapa yang bawa aku ke sini? Betul ke yang aku nampak tu Nazrin? Hurmm.. mungkin orang lain lagipun aku dah lama tak jumpa dia mungkin itu hanya bayangan aku je sebab masa tu entah tiba-tiba aku ingat dia masa kejadian tu berlaku.. ~>_

Kedengaran pintu terbuka dari luar..
Aku buka mata dan melihat pintu.
Tersembul wajah Nyla dan seorang lelaki yang aku minat.
"Nia kau okey ke?" Soalnya cemas
" Aku okey la Nyla"
"Okey kau cakap muka kau lebam-lebam ni kau kata okey.. ish risau aku dengar abang kau kata kau masuk hospital tadi tu yang aku cepat-cepat kesini" aik sejak bila abang aku ada nombor c Nyla ni aku tak tahu pun.. hurmm
"Aik.. kau ada apa-apa dengan abang aku ke macam mana la dia ada nombor kau eak?".Ujarku sakit-sakit pun sempat lagi aku sakat c Nyla ni.
"hehehehe.. adalah.. nanti kalau kau sudah sembuh aku cerita ye"
"Okey.." ujarku.
Nyla hanya senyum dan duduk di sebelahku tempat mak aku duduk tadi. Oppa aku pulak berdiri di belakang Nyla senyum-senyum..

"Eh.. lupa pulak aku terjumpa oppa kau di luar tadi" Nyla tekup mulut sebab dia cakap Oppa nama panggilan yang aku bagi kat dia.
Nazril hanya senyum..
"Dari mana Encik Nazril tau saya ada kat sini?" Soalku padanya.
"Di pejabat tadi sebab saya ke bilik puteri tapi puteri takda jadi saya tanylah Puan Daya dia cakap kamu masuk hospital tu yang saya terus ke sini" katanya.. Aku hanya diam dengar jawapannya.

"Nia.. mak dengan abah balik dulu la ya"
"Ermmm.. mak balik la lagipun mak mesti penat" Takpa la mak aku balik lagipun Nyla kan ada. Mak dan abah keluar.

"Eh! Nia aku ke kantin kejap takpa kan aku tinggal kau kejap dengan Encik Nazril kau ni" eh eh. C Nyla ni sejak bila pulak dia jadi Encik Nazril aku.

"Eh... tak payahlah Nyla biar Encik Nazril je yang pergi... Kan encik boleh kan?" Ujarku meminta simpati.
"Ermm... boleh je untuk Puteri semua boleh" katanya.. erkk.. untuk aku semua boleh.. ish apa aku ni pikir bukan-bukan pulak.
" Tak payah la Encik Nazril biar saya je yang pergi" ujar Nyla sambil lihat aku dan aku besarkan mataku.. ee budak ni memang sengaja kan..
"Eh tak usahla nak berencik- encik dengan saya panggil Nazril je." Ujar nya..Nyla senyum lantas berdiri..
"Ermm.. baiklah Nazril duduk la kat sini temankan kawan saya ni ye" Encik Nazril hanya mengangguk lalu duduk di kerusi Nyla tadi.

Aku nak buat apa diam je lah...
Aku tutup mataku biarlah c Nazril ni jadi batu kat situ.Nasib baik tudung aku masih melekat di kepala dari semalam lagi tudung aku tak tanggal-tanggal masa tercabut pun waktu kejadian tu dan lepastu si dia pasangkan untuk aku. hurmmm..

"Puteri... saya nak cakap sikit boleh?" Suaranya menganggu lamunanku.Aku buka mata dan memandang dia.
"Encik nak cakap apa cakap jelah"
"Boleh tak awak jangan panggil saya encik?" Lahhh itu je dia nak cakap aku ingatkan apa lah tadi.
" Ermmm... iya la Nazril... saya tak panggil encik dah... saya ingat awak nak cakap apalah tadi rupa-rupanya pasal panggilan je"
"Bukan pasal panggilan la.. sebenarnya saya nak cakap dekat Puteri yang saya..."

Tiba-tiba cintaWhere stories live. Discover now