BAB 7

77 5 0
                                    

Sedang asyik aku menikmati keindahan taman yang berdekatan rumahku...

"Niaaaaaa!!!!,," jerit seorang perempuan kepadaku dan terus memelukku dari belakang tanpa sempat aku melihat siapa perempuan yang memelukku kini..
"Aku rindulah kat kau Nia"katanya lagi tapi tangannya masih kejap memelukku .. Siapa dia ni?

Aku dapat lihat tangannya yang putih gebu.. Saat dia melepaskan pelukannya fuhh lega dah la peluk aku lama sangat kuat lagi tu.. aku tak berani juga nak tolak dia nanti dia malu ke apa tapi dia sebut nama aku kan..

Sekali aku pandang wajah dia..
"Ahhhhhhhhh!!!Nyla.. kau ke ni?!"
Aku menjerit melihat dia dan aku cepat berdiri dari kerusi yang aku duduki dan peluk dia.. Tadi dia yang peluk aku dan sekarang aku pulak..
Orang ramai yang berada di situ hanya memerhatikan gelagat kami sambil senyum-senyum... hehe^_^||

"Nyla aku rindu sangat-sangat dekat kau apasal kau study lama sangat dekat London tu?" Kataku agak manja kepadanya setelah pelukan terlerai..
"Aku pun tak tahu la Nia apasal la Universiti kat London tu bagi aku study lama sangat"ujarnya.
"Agak lama jugak kita tak jumpa kan 8 tahun.."sambungnya lagi..Nyla sambung belajar di London manakala aku hanya di universiti tempatan sebab abah taknak aku pergi jauh-jauh.. perempuan kan.. adik aku pun sama dekat-dekat je..

"Iyala Nyla tak sedarkan sungguh aku tak sedar masa cepat sangat berlalu" kataku padanya
"Hurmm... Nia kita jalan-jalan nak?"soalnya..
"Boleh je.. nak pergi naik apa? Kereta aku kat rumahlah aku ke sini jalan kaki je"

"Naik kereta aku la kat sana tu"
Nyla menunjuk ke arah kereta Myvi merah tak jauh dari taman ni.
"Ok.. jom" Dan kami sama-sama bergerak ke arah keretanya..

Setelah selesai aku dan Nyla bershopping. Nyla hantar aku balik ke rumah dari dalam kereta aku lihat abang aku sedang main gitar.. hurmm kalau hari minggu macam ni tu je la kerja dia... .relax katanya.

Abang aku kerja sebagai arkitek di syarikat terkemuka sebab dia pelajar dari UK..Dah lama abang aku balik Malaysia dah 5 tahun yang lalu dan sampai sekarang tak kawin-kawin lagi..
"Ok la Nyla aku masuk dulu kau hati-hati memandu Assalamualaikum"aku memberi salam sebelum keluar dari kereta..
"Waalaikumsalam" balasnya..Aku lihat kereta Nyla meluncur laju dan aku masuk ke dalam rumah..

"Assalamualaikum abang"sebelum masuk ke dalan aku memberi salam kepada abangku..
"Waalaikumsalam.. siapa yang hantar Nia balik tu?"soal abang airil..
"Ouh.. tu kawan Nia"jawabku..
"Kenapa abang berkenan ke?"tanyaku dalam nada mengusik..
"Ish takde la.. saja abang tanya.. hurmm cantik"
Hehehe.. mesti ada apa-apa ni tapi tak pa aku hanya tunggu dan lihat..

Lagipun Nyla takda boyfriend dia ni sama je macam aku.. Dan aku pun pelik sebenarnya apasal abang aku takde makwe muka abang aku bukannya tak handsome terlebih adalah sebab muka dia iras-iras pelakon terkenal Zul Ariffin gitu tapi abang aku putih sikit ..sebab tu aku musykil.apasal dia takda makwe ..hurmmm..
"Hurmm... apa-apa je lah abang ni Nia nak masuk dulu.."ujarku lalu masuk ke dalam rumah..

Usai mandi dan mengerjakan suruhanNya iaitu solat asar aku terus merebahkan badanku di katil.. lalu terlelap..Penatttt~>_<~Semua Nyla punya pasal sebab semua kedai dia nak pergi kalau boleh tercabut kaki aku ni dari tadi lagi aku tak berkaki balik rumah.. hurmm..

"Nia.. Nia..."sepertinya suara mak..
Aku buka mata perlahan-lahan..
"Hurmm.. mak.. kenapa ni?"
"Kenapa.. bangun la Nia oiii dah nak masuk maghrib ni.. Nanti terlepas pulak.."bebel mak.
Aku lihat jam di dinding 6:05 petang..
Dengan malasnya aku bangun dari katil dan membasuh muka...

Aku turun ke bawah untuk makan malam...
"Hah! Baru kamu turun Nia apa nak jadi dengan kamu ni umur dah masuk 25 tahun tapi perangai malas kamu tu.. haiii.. entah macam mana la laki kamu nanti entah apa yang kamu bagi makan kat laki kamu tu"Aduhaii mak buka siaran radio lagi..
"Ish.. mak ni Nia masih muda la lagipun Nia pandai masak jugak la mak"
"Muda kamu kata lagi 5 tahun akan datang umur kamu masuk angka 3 tahu"kata mak sambil mengangkat tiga jarinya di hadapanku.
"Iya la mak.. lagipun Nia pandai masak la"
"Alah kalau setakat masak maggi dengan goreng telur je baik tak payah"kedengaran suara sumbang abang airil yang baru masuk ke dapur mengejekku..
"Pandai-pandai je abang ni..Nia pandai la bab-bab masak memasak ni kalah Chef Wan tau"ujarku padanya sambil tunjuk muka bangga.
"Iya la tu"kata abang sebab dia dah tak da modal dah nak kenakan aku balik.

Setelah makan malam dan bantu mak di dapur aku terus naik ke bilik..
Aku membuka laptop dan menontom filem korea kegemaranku..
Hanya mataku sahaja yang fokus melihat screen laptop di hadapanku tapi fikiran ku melayang mengingati kata-kata Nyla padaku..

Semasa berjalan dengan Nyla...

"Nia..aku nak tanya kau satu benda boleh tapi kau jangan marah eh?"soalnya..
"Hurm apa dia tanya je la sebelum ni tak pernah pun kau nak minta izin dengan aku?"ujarku agak memerli sikit..^_^¦¦
"Ish.. kau ni.. tak la aku nak tanya kalau kau jumpa dengan Nazrin balik kan kau dah boleh maafkan dia tak?" Mendengar nama yang disebut oleh Nyla membuatkan tubuhku bergetar.. aku pun tak tahu kenapa boleh jadi macam ni..
Aku tarik nafas dalam-dalam untuk menghilangkan getaran yang kurasa.

"Aku pun tak tahu la Nyla aku belum ada jawapan untuk itu.."ujarku..
"Bukan kau tak tahu tapi kau yang taknak ambil tahu.. kalau dia muncul depan kau nanti kau mesti maafkan tau lagipun dah 9 tahun kan" nasihat Nyla kepadaku.. Ya dah 9 tahun perkara tu berlalu..
"Iya la iya la.. kita tengok je la"kalau aku menjawab lebih- lebih nanti habis telinga aku sebab kena bebel dengan Nyla.. Dan dia hanya senyum mendengar jawapanku.
Hurmmm.. MUNGKIN aku akan maafkan dia YA SEGALANYA MUNGKIN.

Deringan telefon bimbitku yang mengeluarkan lagu Bigbang "Fantastic" hehehe nada dering pun lagu korea aku minat kumpulan Boyfriend tapi letak lagu Bigbang. Hehehe.
"Assalamualaikum..Nia"suara pemanggil kedengaran.Siapalah call aku malam-malam macam ni..?
Aku lihat screen..'My BFF Ayra'
"Waalaikumsalam Ayra.. aku rindu sangat-sangat la kat kau weii"
"Aku pun.. rindu sangat-sangat kat korang"balasnya..

Banyak perkara yang kami bincangkan.. Kini Ayra berada di Sarawak bersama keluarganya.. Dia pun kerja kat sana sekarang sebagai pegawai pemasaran di sebuah syarikat..
Aku pula hurmmm.. esok baru kerja aku dapat tawaran dari Syarikat KDN SDN.BHD.
Pelik nama syarikat ni tapi aku nak pergi jugak.. ok sekarang tidur nanti lambat pulak aku bangun esok
Aku lihat jam 1:10 pagi..
Aduhaiii.. aku kemas laptop aku dan pejam mata.GELAP.

Tiba-tiba cintaWhere stories live. Discover now