30:biz kılıcız, biz kalemiz, biz kağıdız

51 9 12
                                    

بسم الله

Bunun için çekiyorum isyan bayrağını!
Kediler gibi boğazlanmaya götürülen milyonlar adına,
Göz kapakları çıkarılanlar adına,
Dişleri sökülenler adına,
Sülfirik asitte eriyenler adına,
kurtçuklar gibi...
Mahrum olanlar adına,
Sesten, fikirden, dilden;
Çekeceğim isyan bayrağını.

-Nizar Kabbani

***

Aylan'a,

Bu toprak parçası ve üzerindekiler benden değil. Bende onlardan değilim Aylan. Bastığım bu toprak beni içine çekiyor sanki. Boğuluyorum.

Bu gök, altında yaşamak istediğim gök değil. Bu gök izlemek istediğim gök değil. Bu yıldızlara bakıp yönümü tayin edemem. Bu gök Aylan, katran karasına dönmüş günahlardan.

Yağmur gibi yağıyor haramlar. Umursamadan işleniyor günahlar. Kim yaracak göğsümüzü, kim yıkayacak kalbimizi kar ile?

Hayalleri çadır olan çocukların başını kim okşayacak? Kim ısıtacak çıplak ayaklarını? Kim bekleyecek sabaha kadar başlarında, soğuktan donup ölmesinler diye?

Annelere kim söyleyecek Aylan, onlara ölüler demeyin diye? Kim koruyacak kadınları, kâfirlerin tecavüzünden? Kim öğretecek kızlara, Rasulullah'ı sallallahu aleyhi ve sellem ve ashabını?

Erkeklere kim öğretecek cihadı? Kim onları teşvik edecek Kur'an ve sünnete? Kim öğretecek, ümmetin onurunu tweet atmakla koruyamayacağını?

Kim öğretecek bize, müminlerin kardeş olduğunu? Kim anlatacak, Grozny'de ki şehidinde, Halep'te ki şehidinde, Ramallah'ta ki şehidinde bizim olduğunu, bizden olduğunu?

Kim uzatacak elini Yemen'de ki kadına, Afrika'da ki çocuğa kim su verecek, Arakanlı bebeği kim kucaklayacak?
Kim arkasında değil, yanında duracak Hindistanlı müslüman kadınların?

Kim, kim, kim?

Kim bunları yapacak birini aramak yerine, bunları yapan kişi olacak?

***

Korkakça kaldırıyorum elimi. Bu yola talibim diye fısıldıyorum. Gecenin bir vaktinde, ağlayarak...
Adam aramıyorum, adam olmaya çalışıyorum.

-Nira

DEVİN | 🕊️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin