13

128 39 51
                                    

"Beşar kendisi güçlü kalmak için halkını öldürüyor.

Haramu aleyk (yazık ona)!"

Ahmed - 8/ Halidiyye - Humus
(Suriye/ Aralık 2012)

Kameraman: Orduyu gördün mü?

Ahmed: Evet.

Kameraman: Onları gördüğünde ne yapıyorlardı?

Ahmed: Arama yapıyorlardı.

Kameraman: Nasıl arama yapıyorlardı?

Ahmed: Evlere girip silah var mı diye bakıyorlar.

Kameraman: Sizin eve de geldiler mi?

Ahmed: Evet.

İçlerinden biri beni çağırdı ve ismimi sordu.

"Ahmed" dedim. "Kaça gidiyorsun?" dedi. "3"dedim.

Ve sonra dedi ki tekrar et.

"Halk istiyor.."

Ben de "halk istiyor.."dedim.

"Devamı ne?" diye sordu.

Ben de söyledim;

"Beşşar el- Esad..."

İzlediğim bir belgeselden. Yaklaşık 27 dakikalık belgeselin beni en çok etkileyen kısmı, son 1 dakikası...

Düşünsenize; 8 yaşındasınız. Biri geliyor. Elinde kocaman bir silah. Onun istediği şeyi söylemezseniz yaşayacaklarınız belli.

Tutuklanacaksınız, tırnaklarınızı sökecekler, dövüleceksiniz, sonra tek bir kurşun.

Aileniz sizin serbest bırakılmanızı talep edince "gidin kendinize yeni çocuklar yapın!" diye hakaret edecekler.

Ailenize geri verildiğinizde, vücudunuz mosmor olmuş, tanınmayacak haldesiniz.

En önemlisi;

Artık yaşamıyorsunuz.

Kimse sesinizi duymayacak.

Allah'tan başka hiç kimse ...

Ben hayatımda hiç böyle bir korku yaşamadım. Benim kardeşlerim böyle bir korku yaşamadı. Benim kuzenlerim, akrabalarım, tahmin ediyorum ki sizler de yaşamadınız.

Ama bu çocuklar yaşadı, yaşıyor...

Biz susmaya devam ettikçe de yaşayacaklar.

Irkçılık ile ilgili birkaç bir şey söylemek istiyorum.

Siz müslüman değil misiniz?

Allah (cc) Kur'an'ı Kerim'de ne diyor bize?
Üstünlük ancak takva iledir.

Resulullah (sav) ne diyor peki?

Arabın Arap olmayana, Arap olmayanın da Araba bir üstünlüğü yoktur.

Kırmızı tenlinin siyah tenli üzerine bir üstünlüğü olmadığı gibi, siyah tenlinin de kırmızı tenli üzerine bir üstünlüğü yoktur.

Üstünlük ancak takva iledir!

Irkçılık günümüzde de çok büyük bir sorun. Lakin İslam, tam 1400 yıl önce bu soruna çözüm getirdi. Kendini üstün görenler, bir kölenin yanında saf tuttu.
Siyah tenli birinin okuduğu ezanla gittiler namaza.

Ben bugün şu kelamları sıralıyorum.

Hayatta İslam değil, İslam'da hayat var.

Suriyesiz Suriyeli/Instagram

Eh çiziyorum çünkü bir derdim var.
Ama insanlarla değil. Irkçılığın hedefi olarak beni bolca görebilirsiniz ama ırkçılık yapan tek bir insan göremezsiniz çizimlerde.

Derdim fikirlerle. İnsanların zihnini ve niyetlerini kirleten, onları birbirine düşüren. Alçaltan ve yükselten.

Beni Suriyeli olduğum için eleştiren adam, benim ırkçı olduğu için eleştirdiğim adam.
Ben Suriyeliyim. Bu suç değil. Üstelik hep böyleydim, doğduğumdan beri. Bu ismi doğduğum topraklardan aldım, çizilen sınırlar öyle dedi. Irkçılıksa bir suç. Ama o da doğuştan değil.

Cinsiyeti, milliyeti, görünüşü yüzünden insanları kıran, zarar veren, onlardan nefret eden, hatta elini kana bulayan insanda böyle doğmadı.

Duydu, öğrendi, inandı.

Bir fikre ikna oldu. Ben onu tam tersine ikna etmeye çalışıyorum.

Suriyeli olmayı da, içinde doğduğum ama yaşamadığım vatanı da seviyorum.
Bu ülkeyle, insanlarıyla hiçbir problemim yok. Hiç.

Ama insan yapımı hesaplar, fikirsiz fikirler, insanın insana kıyması, zulmün her türlüsü. Bugün benim başımı yakacak, yarın başkasının.

İzlediğim belgesel: "Cehennemden bir oyun bahçesi", adlı belgesel. Genç müslümanlar YouTube kanalında bulabilirsiniz. Eğer bulamazsanız, bana mesaj atabilirsiniz. Size linki atarım, biiznillah.

-Nira

DEVİN | 🕊️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin