,,Na sygnale. Z życia ratownika medycznego" Lysa Walder (2)

31 2 0
                                    

,,Ratownicy z reguły nie spodziewają się, że przyjadą do kogoś do domu i zastaną więcej niż jedną osobę z zatrzymaniem akcji serca. To się naprawdę bardzo rzadko zdarza. Na szkoleniach cały czas wpajano nam do głowy następującą regułkę: je- den pacjent, wchodźcie ostrożnie. Jeśli jest ich dwóch, bądźcie bardzo ostrożni i rozważcie zatrucie tlenkiem węgla lub inne zagrożenia. Jeśli jest ich trzech, nie wchodźcie wcale, dzwońcie po wsparcie. W przeciwnym razie może was spotkać ten sam los."

,,Zatrucie tlenkiem węgla może spowodowana zatrzymanie akcji serca - a jeśli ktoś miał już problemy z sercem lub układem oddechowym, jest w dwójnasób narażony na ryzyko."

,,To klasyczna historia o śmierci z powodu nadużywania alkoholu. Ponieważ uszkodzenie wątroby Iana jest bardzo poważne, jego krew straciła zdolność do prawidłowego krzepnięcia. Więc powoli zaczął krwawić. Krwawienie z przełyku rozpoczęło się prawdopodobnie kilka dni wcześniej, krew początkowo spływała do żołądka. Prawdopodobnie zignorował ciemne, smoliste stolce, znak, że krew jest w żołądku. Aż wreszcie doszło do katastrofalnego w skutkach krwotoku. Mówiąc prościej, wykrwawił się na śmierć na oczach swego ojca. W wieku 42 lat. "

,, Załoga ambulansów były już dźgane nożami, bite i kopane. Większość z nas, pracujących w karetce albo na izbie przyjęć, doświadczyła złego traktowania ze strony ludzi. To normalne w tym fachu."

,, Pracuję, myśląc krótko o nadziejach i ma- rzeniach, jakie miał ten młody, zdrowy człowiek wszystko to zostało mu odebrane w ciągu sekundy."

,,Aby pozostać przy życiu, potrzeba dwóch rzeczy: pulsu i zdolności do oddychania. "

,,Nasza praca nie zawsze polega na leczeniu fizycznym. Czasami ludzie są samotni i potrzebują jedynie kilkuminutowej rozmowy. Nie jesteśmy tu po to, by być doradcami czy mediatorami: naszym zadaniem jest pomoc w nagłych wypadkach. Ale czasami aby pomóc, wystarczy wysłuchać. Więc cieszę się, że do nich trafiłam."

,,Czasami zakażenie układu moczowego lub infekcja w klatce piersiowej może wywołać u osoby starszej dezorientację, mimo że choroby te łatwo leczy się antybiotykami."

,,Podejrzewam, że Lizzie, nie zdając sobie z tego sprawy, dała Debbie coś, czego dziewczyna nigdy nie zaznała: miłość, akceptację i wsparcie. Ale to niestety nie wystarczyło: na skutek wielu lat bycia zaniedbywaną i molestowaną Debbie została nieodwracalnie okaleczona."

,, I z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu większość urazów, do których jestem wysyłana, dotyczy ludzi spadających z wysokości. W rzeczywistości wielu ratowników medycznych jest wzywanych do jednego rodzaju spraw: niektórzy często odbierają porody, inni ciągle jeżdżą do wypadków samochodowych. Nie ma na to żadnego uzasadnienia. Tak się po prostu dzieje. A ja mam mnóstwo ludzi spadających z drabin, rusztowań i budynków. "

,,Założe sie jednak, że Brian do końca życia będzie opowiadał tę historię swoim kumplom w pubie. I nigdy nie przestanie dokuczać żonie z powodu tego, co się stało. Typowe, prawda? Mężczyzna spada z drabiny podczas wykonywania pracy, którą powinien był wykonać lata temu. I co robi? Obwinia żonę. Dlaczego nie może winić psa? "

Cytaty cz. 2 (ZAKOŃCZONA) Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz