Dobry deń!
Tu wasze Radijo Hibernia! Nadajemy sprzed zamku Dun Kilty, gdzie król Clonmelu Sean O'Carrick znów prowadzi negocjacje z protestującymi pszczelarzami.Hibernijski Związek Pszczelarstwa żąda ujawnienia treści umowy handlowej z Araluenem, podejrzewa się bowiem machlojstwa finansowe w sektorze handlu morskiego.
Dowodem na zmowę handlową pomiędzy królem, a aralueńską Korporacją Handlową ma być zaniżenie ceny skupu miodu. Przekłada się to na tańszy eksport tego dobra do Araluenu.
Nasi dziennikarze śledczy odkryli powiązanie pomiędzy niską ceną miodu, a Korpusem Zwiadowców. Niejaki Halt, Królewski Zwiadowca, uczestniczący w elekcji Seana O'Carricka, miał wymusić na kancelarii królewskiej dogodne dla jego Korpusu cła handlowe, szczególnie na miód.
Jest z nami Przewodniczący Hibernijskiego Związku Pszczelarstwa, Gellert Honey:- Panie Gellert, co Pan sądzi o odkrytych niedawno powiązaniach pomiędzy Korpusem i niskimi cenami miodu?
- Pani Redaktor, to są kpiny! Człowiek haruje, dogadza pszczołom, sądzi kwiaty żeby miód był jak najlepszej jakości, a ci, za przeproszeniem, szpiedzy chędożeni, narzucają niskie ceny dla własnej wygody! Ja mam rodzine do utrzymania, mój ród od 7 pokoleń robi miód, że tak zarymuje. Ale nie, mości Zwiadowcy mają to gdzieś! Ja pytam, pytam jak chłop chłopa: co wy z tym miodem robicie? Wpierdalacie na potęgę?! Nacieracie się nim, czy co? Na co komu tyle kwater miodu?! A ten Halt, a żeby mu Gorlog matkę wyfandolił, to jest najgorszy ze wszystkich! Za zabicie Genoweńczyków, a podkreślam że Króla Ferrisa Miękkiej Faji, niech mu ziemia ciężką będzie, nie uratował, to złota nie chciał. Zaprzeczał że chce nagrody! Ale później zapłaty w miodzie zażądał! W miodzie! Pół statku zapierdolone kwaterami miodu! No ludzie kochani, jak żyć, kiedy cię te aralueńskie szuje okradają w biały dzień! JAK ŻYĆ?!
To był Pan Gellert Honey, Przewodniczący Pszczelarzy, domagający się wyjaśnienia kwestii handlowej z Araluenem. Jak widać, sytuacja wciąż pozostaje nierozwiązana. Czekamy cierpliwie na wyniki pertraktacji. Będziemy Państwa informować o aktualnej sytuacji w naszym radiu.
A już o godzinie 18 zapraszamy do posłuchania reportażu naszego arydzkiego korespondenta, Alego Balabala, który odkrył kolejne hańbiące powiązania Korpusu z handlem morskim, tym razem w rejonie Południa, a konkretnie w okolicach Arydii, gdzie od paru lat utrzymuje się podejrzanie niska cena skupu i transportu tamtejszej kawy.
CZYTASZ
Zwiadowcy [ONE SHOTY - ZAKOŃCZONE]
FanfictionZbiór krótkich, humorystycznych scenek dziejących się w uniwersum Zwiadowców, m.in. Halt kradnący ciastka, Will i jego nocna wyprawa po pijaku czy kradzież miodu z chatki zwiadowczej. Seria ma charakter humorystyczny i parodystyczny, czasami mogą wy...