Jimin hanya merenung wajah cantik Jihyo yang ketika ini sedang melakukan lukisannya. Sekarang ini mereka berada di apartment Jihyo.
Jihyo yang rasa seperti sedang diperhatikan terus mengangkat kepalanya. Terus merah wajahnya apabila matanya bertentangan dengan mata tajam milik Jimin. Dia menolak perlahan wajah Jimin yang berada di hadapannya sekarang.
"Waeyo?" Soal Jihyo malu-malu
"Kiss me" terkejut Jihyo apabila Jimin dengan sinisnya mengatakan itu. Matanya membulat dengan besar apabila senyuman sinis terukir di bibir namja ini.
"You're bad kitty. Kiss me..prove your love to me..show it" ajuk Jimin beserta senyuman nakal yang setia menemani di pipi.
Jihyo rasakan yang wajahnya akan meletup bila-bila masa sahaja. Wajahnya yang jelas kemerahan membuatkan Jimin geli hati.
"Come here" arah Jimin untuk Jihyo supaya mendekatinya. Jihyo berdiri lalu mendekati Jimin dengan teragak-agak. Sesampainya dia di samping Jimin, Jimin dengan drastiknya menarik lengan Jihyo membuatkan gadis kecil ini jatuh ke ribanya.
Membulat mata Jihyo dengan tindakan Jimin. Jelas di hadapan matanya Jimin sedang tersenyum sinis. Jimin melingkarkan tangannya ke pinggan ramping milik Jihyo lalu menariknya lebih rapat.
Jihyo mengalungkan kedua tangannya di leher Jimin sambil matanya tidak lepas berpaut dengan pandangan mata Jimin.
"I love you Song Jihyo——i love you so fucking damn much that you don't even know" luah Jimin lalu tersenyum manis.
Gadis yang dicintai selama beberapa tahun kini telah menjadi miliknya. Miliknya yang satu. Wajah cantik Jihyo dipandang dengan dalam sebelum sebelah tangannya naik lalu diusap pipi mulus Jihyo lembut.
Jihyo tersenyum manis. "Gomawo" ujarnya tiba-tiba membuatkan Jimin mengangkat sebelah keningnya.
"Because you fall in love with me. Dan saya juga cintakan awak Park Jimin. Saranghae" ucap Jihyo dengan ikhlas. Belakang rambut Jimin diusap dengan lembut.
Jimin tersenyum bahagia. "Lepasni ikut aku" ujarnya membuatkan Jihyo keliru.
Nak pergi mana?
"Aku nak kenalkan kau dengan kawan-kawan aku" sambungnya lagi apabila tiada balasan daripada Jihyo.
Jihyo membuntangkan mata sekali lagi. Dia baru teringat tentang hal itu dan juga—————
Mingyu
Jimin hanya menyantap makanannya tanpa menghiraukan pandangan ahli Bts yang lain. Jihyo pula hanya mampu tersenyum kekok apabila dirinya ditenung dengan dalam oleh rakan-rakan Jimin.
"Jangan tenung yeochin aku macam tu. Korang buat dia tak selesa" tegur Jimin bersahaja sebelum dia meletakkan chopstick ke tepi lalu memandang wajah ahli Bts satu-persatu.
Jihyo yang sedang duduk disebelahnya dipandang lalu tersenyum kecil. Dia tahu yang sekarang ni Jihyo tidak selesa dengan pandangan rakan-rakannya.
"That fast?" Soal Jhope tiba-tiba membuatkan yang lain memandangnya. Jimin menaikkan sebelah keningnya
"Maksud aku tak ada angin tak ada ribut, tiba-tiba kau cakap yang kau nak kenalkan yeojachingu kau kepada kami. Yang gilanya Song Jihyo awek kau" terang Jhope
Jimin menjeling Jhope dengan tajam. Kata-kata Jhope seperti sedang menyindir dirinya.
"Anggap je aku adalah lelaki yang paling beruntung sebab dapat gadis macam Song Jihyo " terang Jimin sambil memandang wajah cantik Jihyo.
YOU ARE READING
Happiness [Park Jimin]
Fanfiction+ apabila kau tidak menyedari bahawa seseorang itu memiliki hati kau Status: on going Start: 28/03/2019 End: - 🍀song jihyo 🍀park jimin