01|🍀our beginning

569 85 35
                                    

Song Jihyo p.o.v

Alamak!!..matilah aku!!..aku terus melajukan lagi langkah kakiku agar dicepatkan..jam tangan yang tergantung di lengan kanan ku kerling..9.50 pagi..aku cuma tinggal 10 minit sahaja lagi..

Pandangan orang lain aku hiraukan..yang penting aku harus segera sampai di dewan kuliah..kalau tidak mati aku kena kerjakan dengan Mr. Lee..aku tak sanggup nak lari 20 pusingan..

Sambil-sambil itu mata aku memeriksa setiap fail yang berada di tanganku..ingin memeriksa jika aku sudah mengambil kesemua fail..kakiku masih setia bergerak laju namun akibat tidak memandang ke arah hadapan..

Buk!!

"Ark!!"

Punggung ku yang selamat mencium di lantai ku usap perlahan..dahiku juga aku usap..kenapa keras sangat ni?..aku langgar dinding ke?..

Namun mataku membuntang apabila melihat kertas-kertas aku sudah berselerak di atas lantai..terus aku mengutip semula kertas-kertas itu dengan kalutnya..orang yang ku langgar masih lagi setia berdiri di hadapanku..

Taknak tolong ke?!!..kalau taknak baik jangan berdiri depan aku!!..dahlah langgar aku pastu tidak meminta maaf lansung!!...

Kalau aku tahu, habis mulut dia aku kerjakan dengan lada..biar berasap bibir tu!..

"Saya minta maaf..saya betul-betul tak nampak awak tadi..maafkan saya.."

Kertas terakhir aku kutip..selepas itu aku berdiri sambil membetulkan fail-failku..orang itu masih setia berdiri di hadapan aku..apa dia nak?!..dah minta maafkan!..

"Maafkan saya..saya tak seng..."

Deng

Dup Dap!! Dup Dap!!

Terus jantung aku mengepam dengan laju..wajah yang berada di hadapanku ini aku pandang dengan mata yang membulat..Jimin..

Matanya yang dingin itu menikam tepat ke anak mataku..bibirnya lansung tiada senyuman..namun wajah inilah yang mampu menggetarkan aku..

"Ma..mafkan..sa..ya"

Fail yang berada di tanganku aku genggam erat..aku gementar..aku gementar setiap kali wajah itu berada dekat denganku..matanya yang tajam itu membuatkan aku tidak keruan..

Kemudian dia terus berlalu pergi meninggalkan aku dalam keadaan terpinga-pinga..aku hanya perhatikan belakang badannya yang semakin menghilang..

Jimin..kenapa kau buat aku macam ni?..kenapa kau susahkan hidup aku?..apa salah aku?..adakah salah aku ialah kerana mencintai kau Jimin?
























Park Jimin p.o.v

Dari jauh aku boleh lihat yang rakan-rakanku sedang bergelak sakan..entah apa yang diceritakan pun aku tak tahu...rambut blondeku aku raup ke belakang..

Tanpa melengah masa, aku terus duduk di sebelah Taehyung..bila sahaja aku duduk, dapat aku lihat yang mereka memandang aku dengan pandangan dan senyuman yang memang minta penampar aku..

"Korang semua kenapa pandang aku macam tu?"

Taehyung yang berada di tepiku tiba-tiba memeluk bahuku..berkerut dahi aku dibuatnya..dah kenapa dengan diorang semua ni?..kena sampuk alien ke?...

"Aku nampak tadi"

Terus aku memandang tepat ke arah Jungkook yang berada di hadapanku..apa yang dia nampak?..dia nampak ke aku tengah korek hidung tadi?...

"Nampak apa?!"

"Aku nampak kau terlanggar dengan Jihyo tadi"

Terus aku mengeluh lega..aku fikir dia nampak aku tengah korek hidung..kalau dia nampak, jatuh saham aku nanti..dahlah diorang semua ni kuat menganjing..

"Jadi?"

"Alahai Jimin..buat-buat tak faham pula..untungnya kau dapat langgar dia..kalau aku la kan,bukan setakat langgar..aku siap sambut lagi"

"Langgar orang pun kau suka ke?"

"Memanglah tak suka tapi kalau Jihyo..siapa yang tak suka? Diakan gadis natural beauty dalam university..."

Aku hanya mengangguk kecil tanda setuju dengan kata-kata Yoongi..memang tidak dinafikan yang dia cantik..kecantikan yang semula jadi..dan aku juga tahu dia mempunyak ramai peminat namja disini..

"Jadi, apa yang kau cakap dekat dia?"

Muka Jhope yang teruja itu aku tenung sebelum menyedut minuman Taehyung..kemudian aku memandang satu-persatu wajah ahli Bts

"Aku tak cakap apa-apa"

Terkejut bukan kepalang mereka semua..aku rasa biji mata diorang semua dah nak terkeluar tu..apa yang nak dikejutkan sangat?..salah ke apa aku buat?..

"Aigoo..aku tahu yang kau dingin. Tapi sekurang-sekurangnya kau patut minta maaf"

Tegur Jin..tangannya terus naik memicit dahinya sendiri..mungkin sudah lelah dengan perangai aku.. aku juga tahu yang dia akan kata seperti itu..tapi bukan salah aku..dia yang salah...

"Wae aku kena minta maaf? Bukan salah aku..salah yeoja tu.."

"Kalau bukan salah kau sekalipun, kau patut minta maaf"

Aku tidak memperdulikan kata-kata daripada Jungkook..dengan selamba aku bermain dengan telefon pintarku membuatkan mereka mengeluh..

"You got no jams bro"


























Kim Mingyu p.o.v

Sejak tadi aku menjeling Jihyo yang berada di tepiku..dia hanya termenung jauh daripada bermula waktu kuliah sampailah sekarang..

Bila ditanya..sepatah yang dijawab..tidakpun dia hanya menganggukkan atau menggelengkan kepalanya..dewan yang sudah sunyi sepi ini aku perhati sebelum memandang Jihyo semula..

"My cutie pie"

Aku menggoyangkan bahunya membuatkan dia terkejut..aku hanya tersenyum kecil..bagi aku itu comel..dengan wajahnya yang blur sedang merenung aku..

"Neo kwenchana? Dari tadi my cutie pie termenung.."

Aku lihat dia mengeluh sebelum mendekatkan jaraknya..kemudian dia terus memeluk pinggangku dan membenamkan wajahnya di dada bidangku..aku hanya tersenyum manis sebelum membalas pelukannya kembali dan mengusap rambutnya yang cantik itu

"Gyu~~"

Sayup-sayup kedengaran suara Jihyo memanggil namaku..aku hanya menggumam sambil bermain dengan rambutnya yang panjang

"Tadi aku terlanggar dengan Jimin"

Aku sudah tersenyum kecil..jadi dia daripada tadi hanya memikirkan pasal Jimin?..sebab itu ke dia termenung?..

"Jadi?"

Tiba-tiba dia mengangkat wajahnya memandang aku..aku tahu dia cuma nampak jawline aku memandangkan dia masih lagi memelukku..

"Dia tak minta maaf pun..tolong pun tidak..dia tinggalkan aku macam itu saja"

"So my cutie pie sedih? Sedih sebab dia tak bercakap dengan cutie pie? Macam tu?"

Aku menundukkan wajahku untuk memandang wajahnya..aku lihat dia mencebik bibir dengan raut wajah yang sedih..comel..

"Dah berapa kali aku pesan dekat cutie pie, tegur sajalah si Jimin tu..kalau macam ni, sampai bila-bila dia tak sedar dengan cutie pie"

Dia kembali membenamkan kepalanya di dadaku..aihh..kenapalah dia taknak dengar kata-kata aku?..aku hanya mengusap rambutnya..terbit perasaan kasihan dalam diri aku..mencintai seseorang dalam diam amatlah menyakitkan..

"You never listened to me"

-you always hurting me-

Happiness [Park Jimin]Where stories live. Discover now