Park Jimin p.o.v
Harini seperti biasa aku akan menuju ke cafe dulu sementara menunggu waktu kuliah..meja yang sering diduduki oleh kami menjadi pilihanku..
Memandangkan ahli Bts yang lain masih lagi tidak sampai..aku membeli secawan coffee dan sebungkus roti..telefon pintarku keluarkan lalu melihat account instagram
Tiba-tiba ada seorang yeoja duduk di hadapanku..aku yang sedikit terganggu dengan kehadirannya lantas mendongakkan kepala..
Dapat ku lihat dengan jelas yang yeoja itu tersenyum malu..wajahnya pula ditundukkan..aishh..ni yang aku paling tak suka..
Kemudian dia menghulurkan sekotak hadiah bersaiz sederhana di hadapanku..aku hanya memandang dengan tidak berperasaan..
"Mi..mianhe..sun..baenim...saya..sukakan..sunbae"
Aku hanya memandangnya dingin..wajahnya yang cantik itu aku perhati..cantik..tapi tidak mampu menarik perhatianku..
"Aku tak suka kau"
Terus yeoja itu mengangkat kepalanya dengan mata yang membulat..manakala aku hanya berpeluk tubuh..dapat aku lihat yang matanya sudah bergenang
"Tapi..hiks..hiks..saya..hiks..hiks..sukakan..sun..hiks..bae.."
Kasihan? Sedikit pun aku tidak berasa kasihan malah aku meluat..meluat dengan drama murahan ini..
"Lebih ramai namja dekat sini yang jauh lebih baik dari aku..kau hanya sukakan aku kerana aku popular di kalangan mahasiswi di sini"
Terus aku mengangkat punggung lalu meninggalkan yeoja itu di situ..pandangan orang lain aku tidak endahkan..aku tak kisah kalah diorang nak cakap yang aku tidak berhati perut..
Apa yang aku tahu..aku tak akan paksa hati aku untuk mencintai seseorang..aku tak mahu memberi harapan palsu kepada orang lain..kerana aku tahu fake hope itu menyakitkan..
Song Jihyo p.o.v
Wajah yeoja itu aku pandang dengan kasihan..aku nampak segala yang berlaku..aku nampak Jimin menolak yeoja itu..semuanya aku nampak..
Belakang badan Jimin yang semakin menjauh aku perhati dengan sayu..kenapa susah untuk awak Jimin?..kenapa awak begitu membenci yeoja?..
Aku rasa aku juga akan menerima nasib yang sama kalau aku luahkan perasaan aku..lihat saja tadi..yeoja yang disakiti bukan calang-calang orang..dia adalah hoobae yang terkenal kerana merupakan ketua pasukan sorak.. Im Nayeon
Sedangkan Nayeon ditolak..apatah lagi aku..sudah pasti aku akan ditolak mentah-mentah..
"Cutie pie"
Kedengaran suara Mingyu di telingaku..aku terus mengukir senyuman manis lalu menyedut minumanku..Mingyu terus duduk di sebelahku lalu memeluk bahuku..
Aku hanya membiarkan..sudah biasa dengan situasi seperti ini..malah aku menyandarkan kepalaku di dada bidangnya..wangian maskulin Mingyu selalu menyenangkan aku..sebab inilah aku suka memeluknya..
"Wae kau tak masuk dewan lagi?..Hmm cutie pie"
"Aku tunggu kau la Gyu"
Soalan apa yang ditanya ni?..dia sendiri yang suruh aku tunggu dia..tapi memang bukan aku kena tunggu dia setiap hari ke?..ishh aku hempuk kang kejap lagi..
"Jomla masuk"
Aku terus menggelengkan kepala lalu memeluk erat pinggangnya..wajahku terus dibenamkan di dadanya
YOU ARE READING
Happiness [Park Jimin]
Fanfiction+ apabila kau tidak menyedari bahawa seseorang itu memiliki hati kau Status: on going Start: 28/03/2019 End: - 🍀song jihyo 🍀park jimin