PROLOG

16.8K 645 7
                                    

-ACE-

Kaki milik gadis itu terus berjalan dengan laju,kadang kala kepalanya menoleh belakang melihat sekumpulan perempuan yang cuba mengejarnya.

Dum!

Gadis itu terduduk, tangannya memegang kepalanya yang sakit akibat terlanggar dinding.

“ Tchh..Kasihan dia..Jatuh..Sakit ke?Alololo kasihan dia..,” Kata ketua kumpulan gadis itu sambil mengelus kepala gadis itu.Gadis itu adalah Hana Abella manakala ketua kumpulan gadis itu adalah sepupunya,Airin Elisha.

“ Kita dah cakap..Kalau kau tak terhegeh-hegeh nak dekat dengan Zafriel,taklah kau kena dengan aku, Hana,” Kata Airin sambil mengelus wajah Hana sebelum dagu Hana dicengkam kuat.

So, aku tanya kau balik kau masih nak rapat dengan dia lagi ke tak? ” Hana menggeleng kepala laju.Dia sudah serik selalu jadi tempat pukul sepupunya.Ya dia tahu Airin menyimpan perasaan terhadap Zafriel.

“ Tapikan Hana..Tak best lah kalau kita berhenti setakat ni je kan even kau dah kata kau tak dekat dengan Zafriel..So, geng jom start,” Kawan Airin segera mendekati Hana.Hana mengundurkan dirinya sebelum tangan kawan sepupunya singgah di kepalanya. Meraung kesakitan Hana akibat pukulan dari mereka.

“ Kau ingat kata kau tadi..Dah lah..Jom blah..” Airin dan kawan kumpulan segera meninggalkan Hana yang sudah lemah disitu.Jatuh air mata Hana memikirkan kehidupannya.Hana cuba berdiri dengan bantuan dinding.Hana masuk kerumah makciknya,ibu kepada Airin.Kakinya terus melangkah masuk ke biliknya.Tak,tetapi bilik stor.Dia duduk atas katilnay.Kedua kakinya dipeluk sebelum dia menangis kembali.

Ayah,Ibu..Bella nak ikut ayah dengan ibu..Bella penat..Kat mana kesalahan Bella sampai Allah uji Bella sebegini.
Kata hati kecil gadis itu.Tak lama kemudian,dia terus terlelap.

ෆෆෆ

Mereka semua rasa gerun dengan pandangan jejaka bermata hijau itu.Memang jejaka itu ataupun digelar sebagai master mereka,Carl Zafran, sedang marah.Mana tak marah,kalau tempat mereka kena serang.

“ Siapa? ” Cukup persoalan itu sudah membuat kedua kaki lelaki di hadapan jejaka itu rasa ingin melemah.

“ Lan,Master . ” Memejam kedua mata jejaka itu apabila mendengar nama musuh abadinya yang keluar dari mulut orang kanannya,Uqael Hanif ataupun dipanggil Qael.

Want to play with me?Alright.Lets see.” Mata hijau itu makin gelap.Geram,benci,marah semua perasaan ada.

-Carl Zafran-

Jangan lupa vote.Enjoy..

ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version Where stories live. Discover now