BAB 6

10.6K 448 2
                                    

-ACE-

Hana membuka matanya.Dia melihat sekelilingnya.Masih tempat yang sama.Dia mengeluh.Mesti keluarga angkatnya tengah risaukan dia sekarang ni.Tangannya dilihat.Berkerut dahi apabila gelang diberi Aini tiada dipergelangan tangannya.

“ Dah cukup tak rest kau? 2 minggu lebih tu.. ” Hana mengangkat kepalanya.Dia melihat lelaki mata hijau itu,Carl.

“ Awak tak puas apa lagi? Tak cukup ke dengan dua minggu lepas.. ” Kata Hana dengan rasa tak puas.Dahlah seksa sampai dia rasa nak hilang nyawa.

“ Aku tanya kau.Kau jawab dengan jujur. ” Berkerut dahi Hana.Dia memandang mata itu.

“ Gelang ni– ”

“ Tu gelang saya! Kenapa awak ambil? ” Carl memandang tajam muka Hana.Dia pantang orang potong percakapan dia ni.

“ Kau potong cakap aku sekali lagi, aku masukkan kau dalam bilik tu balik..Kau masa tu lagi untung kau baru jumpa beberapa seksaan dalam bilik tu..Lagi banyak seksaan ada..Kalau kau nak kenal dengan semua seksaan tu, go against my word. ” Hana mula rasa gerun.Taknak dia masuk bilik tu.Sejuk bukan main.Hana menggeleng kepala.

Good. Gelang ni siapa bagi kau? ”

“ Kawan saya,Aini. Kenapa? ” Carl menarik nafasnya.Dia sudah agak. Gadis itu memang lain sedikit.Tu pun dia dapat info dari Drake yang selalu memantau kawasan rumah itu.

“ Kerja adik beradik angkat kau apa? ” Makin hairan Hana.Kenapa lelaki ni banyak tanya pula.Takpe Hana,kau jawab je.

“ Ariq dengan Afiq kerja office.. Kalau Aini..Saya tak tahu sebab dia selalu keluar jumpa Dian.. ”

“ Ouh.. ” Geram rasa Hana apabila hanya itu sahaja keluar dari mulut Carl.Carl duduk di kerusi kerjanya. Workaholic .

Tapi dia perasan dengan pemakaian Carl.Sungguh mengancam.Dengan pakaian kemeja putih lepastu 3 butang yang dibuka..Mana tak hot.Hana segera mengalihkan pandangan apabila sedar dari tadi dia tenung Carl.Carl tersenyum sinis.Dia perasan dengan pandangan Hana.Tangannya mula membuat kerja sebelum kepalanya memikirkan sesuatu.

“ Kau nak keluar? ” Hana mengangguk kepalanya laju.Siapa sahaja taknak bebas dari penjara ‘iblis’ ni kan..

“ Dengan syarat..Kita kahwin.. ” Tak terkelip mata Hana mendengar syarat itu. Carl yang masih membuat kerja itu dilihat.Memang selamba sahaja ayat itu keluar dari mulut eyh.

Nak pengsan balik boleh tak?

“ Ke-kenapa kahwin? ”

“ Untuk melunaskan hutang kau..Kau jangan ingat aku tak ingat hal malam tu.Lagi jelas ingatan tu.So, sebagai bayaran, kita kahwin. ”

“ Awak ingat kahwin tu benda main-main ke? ” Carl melihat muka Hana.

Okay then..How about tomorrow? Kita pergi rumah keluarga angkat kau? ” Hana hanya senyap.Dia taknak kahwin.Umur dia masih 20.

“ Saya masih muda,taknak. ”

“ Umur kau memang muda..Aku?Aku makin tua .. Company aku pun perlukan tuan muda dorang..Kalau aku tak kahwin..Takkan aku biarkan kerja aku berhenti situ? Lagipun umur memang makin meningkat mustahil umur akan stay dan menurun. ”

“ Ta– ”

No but. Kita tetap kahwin. Got it? Kalau kau taknak,aku letak kau dalam bilik tu balik.Biar seumur hidup kau dalam tu je.. ” Hana mengeluh.Mungkin ini jalan cerita dia.

ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version Where stories live. Discover now