- ACE-
Hana memandang Aini.Dia masih tertanya dengan kata Carl yang dua hari lepas.Aini yang sedang mengatur tudung itu berhenti.Dari tadi dia perasan dengan pandangan Hana melalui pantulan cermin.Aini mengeluh sebelum dia duduk disebelah Hana dibirai katil.
“ Hana, you kenapa lihat I macam tu? Ada masalah ke? Ke lelaki tu kacau you? ” Hana menggeleng kepalanya.Tangan Aini dipegang.Sempat mata dia melihat pergelangan tangan Aini.Gelang tu takde.
“ Mana gelang tu? Awak tak pakai ke?” Aini menggaru kepalanya.Aini tersenyum.
“ Sorry.. Tak bermaksud I taknak pakai tapi tak boleh..Pulang dari jumpa Dian baru I pakai..Masa jumpa Dian je I tak pakai.” Hana mengangguk faham.Dia melihat mata Aini sambil tersenyum.Aini pula rasa takut.Dia tahu maksud pandangan Hana.
“ Nak ikut bo–– ”
“ No! You tak boleh ikut.. Sorry .. ” Aini bangun menuju ke cermin.Selendang hitam dia atur.Cemberut muka Hana.Rasa-rasanya berapa kali dia bertemu dengan Dian tu masih boleh dikira dengan jari.Memang Aini selalu larang dia ikut kalau berjumpa dengan Dian.
“ Yelah.. ”
“ Apa kata you ajak future husband you tu keluar ke? Pergi beli cincin apa semua barang perkahwinan..Kahwin you tu tinggal seminggu tu.. ” Cadang Aini.Dia serba salah tadi.Tapi kalau bukan disebabkan dia nak bincang benda penting dengan Dian mungkin dia bawa Hana ikut bersama.
“ I keluar dulu.. ” Aini pergi keluar dari bilik.Hana ikut dari belakang.Hana melihat kearah Aini baru memasang kasut hitam.
“ Hati-hati.. ” Aini mengangguk kepalanya. Kereta milik Aini yang baru keluar dari halaman rumah dilihat.Dia mengeluh sebentar sebelum matanya memandang seorang lelaki yang berdiri bersandar kereta diseberang jalan.Lelaki menunduk sedikit kepala kepadanya.Hana bingung kemudian baru dia ingat.
Mesti ni anak buah lelaki itu kan?
Hana masuk ke dalam rumah.Dia membuka telefon.Aplikasi TikTok dibuka.Benar di scroll aplikasi itu tapi dia tetap rasa boring.WhatsApp dibuka.Nombor Carl ditekan.Dia nak ajak Carl teman dia pergi beli barang tapi..dia takut nak hantar mesej.“ Takpelah..Aku pergi sorang-sorang je lah.. ” Hana segera pergi naik atas.Nak bersiap pergi jalan.Nak beli barang hantaran perkahwinan.Harap duit dia cukuplah nak beli.Kertas atas meja dia lihat.Kertas tu adalah senarai barang hantaran dia kepada pihak lelaki. Jam tangan,kasut dan minyak wangi.Dan 3 lagi dia belum terfikir nak beli apa.
“ Beli yang penting je lah dulu.. ” Hana mengambil beg tangannya.Kunci kereta miliknya diambil.Kakinya menuju ke dapur.
“ Aunty.. Kalau ayah cari,bagitahu Hana keluar kejap.. ” Makcik Dila mengangguk kepalanya. Hana tersenyum kecil sebelum dia menuju kearah pintu.Dia masuk ke dalam kereta.Kereta milik Hana mula keluar dari situ.Drake,anak buah Carl yang melihat kereta Hana keluar terus call Carl.
“ Master, young lady keluar.” Beritahu Drake sebelum dia masuk ke dalam kereta.Mika yang terbaring di kerusi sebelah pemandu itu dilihat.Mereka berdua berganti masa memantau bakal puan muda mereka.Drake terus menghidupkan enjin kereta sebelum mengikuti kereta Hana.
“ Ke mana? ”
“ Maaf master. Itu saya tak tahu. ” Carl mengeluh.
YOU ARE READING
ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version
حركة (أكشن)Written by Itsfarraa [New Version] " Catch her, NOW!! " - Carl Zafran " Cari tentang dia, Tempat tinggal, umur, everything about her.." - Carl Zafran Dia sedingin seperti bilik Bloodmoon.Dia adalah Carl Zafran.Si pemilik mata hijau dan dia juga m...