-ACE-
Hana melihat persekitarannya yang putih namun dia boleh melihat dua tubuh yang sedang berdiri tersenyum kearahnya.Dua tubuh badan yang dia rindu.
“ Ibu!Ayah! ” Hana memeluk dua tubuh itu.Ibu dan ayah Hana membalas pelukan anak mereka.
“ Jom!Mesti ayah dengan ibu tunggu Hana kan? ” Kedua muka ibu ayah Hana berubah.Ayah Hana terus duduk mencangkung dihadapan Hana.Ibu Hana pula mengelus kepala satu-satunya anak gadisnya.
“ Hana..Ni bukan masa kamu.. ” Berubah muka Hana.Dia taknak kembali!Dia penat!
“ Tak!Hana taknak kembali..Hana penatlah ayah!Hana penat pura-pura baik sahaja padahal kepala Hana asyik fikir banyak benda..Ayah,Hana taknak..Ibu Hana taknak disakiti lagi..Tubuh Hana penatlah..Hana tak sekuat mana..Mental Hana pun penat..Salah Hana dekat mana,ibu ayah?Sampai Allah uji Hana seberat ni?Hana baru nak rasa kebahagiaan Hana kena seksa balik..Hana taknak.. ” Kedua ibu bapa Hana rasa sedih dengan apa yang dikatakan oleh anak mereka,Hana Abella.
“ Hana dengar kata ibu ye.Dunia tempat ujian..Dunia tempat kita beramal soleh..Dan Hana perlu ingat Allah tak beri ujian kepada hamba-Nya tanpa alasan..Allah nak uji kita untuk kita jadi hamba-Nya yang selalu meluahkan kepada-Nya..Dengan ujian tu juga kita jadi insan yang sangat kuat dan luar biasa..Dan Allah tak pernah uji kita luar batas kita,Hana..Allah bagi ujian tanda Allah rindu hamba-Nya,Allah sayang kita,Hana..Ibu yakin anak ibu ni sangat kuat orangnya..Hana boleh okay ..Ibu dan ayah ada dekat hati Hana..” Hana menunduk.Betul kata ibunya.
“ Kamu kembali sana..Ibu ayah lihat kamu dari belakang.. ” Menitis air mata Hana.Dia peluk kedua ibu dan ayahnya buat kali terakhir sebelum dia berjalan ke arah ibu nya tunjuk tadi.
ෆෆෆ
“ Macam mana keadaan dia? ” Hana mendengar suara Carl namun tak jelas sebelum dia terlelap kembali.Dia masih penat.Tenaga dia sudah habis.Dr Aisyah tersenyum sebelum melihat Carl.
“ Suhu dia ada kurang..Demam dia pun semakin kurang,Tuan..Asalkan tak lupa untuk beri dia ubat demam dan pening kepala.Nanti esok saya kesini lagi ye,Tuan.. ” Dr Aisyah mengemas peralatan dia cek Hana tadi.
“ Saya keluar dulu,Tuan. ” Carl hanya mengangguk kepala.Dr Aisyah keluar dari bilik itu meninggalkan Carl dan Hana.Carl pergi duduk di meja kerjanya.Tangannya mulai membuat kerja. Bunyi pintu dibuka dihiraukan.Tangan masih terus membuat kerja.
“ Kau gila ke apa,Carl? ”
“ Gila apa? ” Tanya Carl buat macam tak tahu.Arthur menjeling muka Carl.
“ Ryan ada cerita..Kau gila ke masukkan dia dalam bilik Bloodmoon.. Tahulah tu bilik favourite kau..Tak payah sampai nak hilang nyawa dia..Kang tak pasal-pasal D’ACELION takde young lady .. ” Carl menahan geram.Makin dia geram mendengar ayat terakhir dari Arthur.
“ Young lady what? Kepala kau young lady.. Kau yang patut beri young lady kepada D’ACELION bukan aku..Dahlah takde masa aku layan kau.. ” Carl meneruskan kerjanya.Arthur mengeluh.Tak faham betullah Carl.
“ Young lady aku belum sampai...Tapi kau tu young lady dah ada depan mata kau jual mahal.. ” Carl melihat muka Arthur.Arthur hanya menunjuk muka tak takut tapi..Jujur dia takut.Tipu tak takut dengan Carl.Jangan sampai terbangun syaitan yang masih tidur tu.
“ Repeat your words. ”
“ Hahahaha takde lah..Ni anak buah Lan yang kat bawah tu kau nak buat apa?Setia sangat..Mulut pun masih diam.. ” Beritahu Arthur sambil tangannya cuba mengatur rubik yang pecah itu.Carl menyandarkan tubuhnya.
YOU ARE READING
ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version
حركة (أكشن)Written by Itsfarraa [New Version] " Catch her, NOW!! " - Carl Zafran " Cari tentang dia, Tempat tinggal, umur, everything about her.." - Carl Zafran Dia sedingin seperti bilik Bloodmoon.Dia adalah Carl Zafran.Si pemilik mata hijau dan dia juga m...