BAB 3

11.8K 528 2
                                    

-ACE-

Hana bangun dari tidurnya.Lena betul dia tidur.Jam dilihat.Baru jam 9 pagi.Nasib dia minta cuti.Ni semua kes beberapa hari lalu.Terus dia dilarang ayah angkatnya untuk turun kerja buat beberapa hari.Nasib kak Ain memahami.

Tring

Dia membuka mesej itu.Laju degupan jantung dia.Mulutnya ternganga kecil.

You got message from +6017-*****78

+6017-*****78
Hey little girl, you dare to open your mouth, get ready!

Rasa mahu pengsan dia dapat mesej itu.Tu mesti dari lelaki mata hijau.Hana memejam matanya.

You will be okay,Hana!Cheer up,girl!! Mesej je pun bukan boleh buat apa...Namun telefon dia berbunyi sekali lagi.

+6017-*****78
Orang aku selalu perhatikan kau.Kau buka mulut, aku cari kau,little girl.

Makin dia rasa seram.Allah..Ujian apa pula lepas ni.

“ Hana,you dah okay tak ni? ” Hana tersedar dari mengelamun.Dia melihat Aini disebelahnya sebelum dia lihat sekeliling mereka.Aini sudah mengerut dahi.Dah kenapa budak ni..

“ Macam mana date you dengan crush ?” Tanya Hana. Saja ingin mengalihkan topik.Aini tersengih malu.Ketawa kecil Hana.Borak saja tentang crush terus si Aini jadi kucing.

“ Kamu berdua borak apa ni? ” Encik Firdaus mencelah mereka berdua.Segera Aini merubahkan riak wajahnya.Hana menahan ketawa.Hanya dia tahu Aini tentang crush dia tu.Keluarga Aini pula tak tahu.Macam terbalik dah.

“ Taklah ayah..Ni Hana tadi termenung jauh..Fikir tentang crush dia lah tu.. ”  Berkerut dahi Hana sebelum dia terfikir sesuatu.

“ Hana?Ke Aini yang fikirkan tentang pujaan hati..Bukan main panjang pula senyuman lebar dia tadi..” Aini menahan geram dia pula yang kena balik.

“ Apa-apa jelah kamu berdua ni..Hana kamu dah okay?Makan tengahari tadi pun ayah lihat senyap je..Makcik Dila pun hairan tak pernah lagi kamu tak kacau Makcik Dila nak tolong..Tiap hari mesti ada sahaja kamu ke dapur nak tolong..Kamu dah okay tak? Kalau tak,luah..” Hana mengeluh.Tak mungkin dia ingin menceritakan tentang mesej pagi tadi.

“ Hana okay je..Ayah jangan risau..” Encik Firdaus menggeleng kepala.Makin Hana cakap jangan risau makin mereka risau.

Dalam hati Hana,‘Ya Allah,kau jagakan kami ya Allah..’

ෆෆෆ

“ Tuan, ini dokumen tuan nak..” Asisten Carl,Qael meletakkan fail itu diatas meja.Tangan Carl berhenti menekan keyboard komputer.

“ Macam mana dengan gadis semalam?”

“ Kami dah siasat semua maklumat dia.Ini maklumat gadis semalam, Master .Dan kami buat apa yang Master suruh..Saya dah hantar beberapa  orang anak buah mengawasi kawasan rumah gadis semalam, master. ” Kertas tentang maklumat peribadi Hana bertukar tangan. Carl tersenyum sinis melihat maklumat gadis itu.

(Gambar Hana Abella)
Nama penuh:Hana Abella bt Hashim
Umur:20 tahun
Tinggal bersama keluarga angkat,kerja di restoran D’Lily , tiada adik beradik,ayah meninggal umur 15 tahun manakala ibu meninggal waktu umur 16.Hanya ada keluarga makcik dan pakciknya namun terakhir berhubung 3 tahun lalu.Campuran Arab dan Malaysia.

ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version Where stories live. Discover now