BAB 4

11.6K 471 0
                                    

-ACE-

Hana membuka matanya dengan perlahan.Matanya melihat sekelilingnya.Kepala yang berdenyut dipegang.Bunyi tombol pintu dibuka,segera dia menutup kembali matanya.

Master , kita dah seksa anak buah Lan dekat bilik Black Devil ta–– ” Tergantung kata Qael apabila Carl mengangkat tangan untuk berhenti.Qael mengerut dahi.Carl melihat ke arah Hana yang masih terbaring.

Scendo più tardi. Tu esci.( Nanti aku turun..Kau keluar).” Qael menunduk hormat sebelum keluar dari bilik Carl.Carl berjalan ke arah Hana yang masih memejam matanya.Carl duduk dibirai katil sebelah kanan Hana.

“ Bangun. ” Hana masih kekal memejam matanya.Hati sudah berdebar takut dengan tindakan Carl seterusnya.

“ Kau masih nak pura-pura tidur atau kau nak aku bangunkan,hmm.. ” Carl tersenyum sinis.Segera Carl merapatkan tubuhnya dengan Hana.Wajah milik Carl dihadapan Hana.Muka Hana ditiup oleh Carl.Terus terbuka mata Hana.Hana menelan air liur melihat muka Carl dihadapannya.Hensem namun seorang pembunuh.

“ Ja-jauh si-sikit, please.. ” Pohon Hana apabila Carl makin rapat wajahnya.

You sleep well last night , little girl.. ” Carl menjauhkan mukanya,sebelum dia bangun dan duduk di kerusi kerja miliknya.Komputer kerja dibuka sebelum tangannya mula bekerja di atas keyboard .

“ Kau masih tutup mulut kan? ” Hana merasa tangannya mula sejuk.Takut dengan aura lelaki mata hijau itu.
“ Ya.. ”

Good girl. ” Suasana mereka mula senyap kembali.Hana bangun sebelum duduk menyandar di kepala katil.Dia melihat sekeliling bilik.Tadi dia tak sempat scan benar-benar bilik ini.
‘ Lelaki ni memang suka warna gelap ke? ’

“ A-awak si-siapa? ” Carl tersenyum sinis sebelum memandang kearah Hana.

I can be a devil..I can be a monster or worse. ” Serentak Hana memandang kearah Carl.Mereka berdua bertentangan mata.Lama sebelum Hana sendiri pandangan ke tempat lain.

“ Sa-saya nak balik..” Tertawa kecil Carl.Carl berdiri sebelum berdiri dihadapan Hana.Badannya direndahkan biar mukanya berhadapan dengan Hana.

Sorry.. Kau mangsa aku..Kau ada buat hal dengan aku beberapa minggu lalu..Kau tak lupa kan? ” Hana sedar dengan kejadian malam itu.Dengan berani dia melihat mata Carl.

“ Saya janji,saya tutup mulut..Saya takkan beritahu orang ataupun polis.. Please,let me go..”

No. ” Satu kata dari Carl.Carl berdiri sebelum keluar dari bilik.Hana menahan geram.Dia turun dari katil sebelum beg miliknya dicari.Temu sahaja,terus dia selongkar beg miliknya.Hana hairan apabila tiada telefonnya didalam beg.

“ Ish! Takkan dia ambil telefon aku pula..”

“ Eh cik Abella,jangan banyak gerak..Kaki cik Abella belum pulih.. ” Makin Hana hairan seorang gadis dalam usia 30 mendekatinya sebelum ditarik tangannya , dibawa duduk di kerusi dihadapan tv itu.Makanan nasi goreng dan air milo diletakkan diatas meja.

“ Ni sarapan..Cik Abella makan lah dulu..” Hana hanya melihat makanan dihadapannya.Hana melihat wajah perempuan itu.

“ Tolong bawa saya keluar..Saya nak balik.. ” Perempuan itu atau dipanggil kak Lia itu mengeluh.

ACE1:THE DEVIL&HIS ANGEL [New Version Where stories live. Discover now