00

578 52 8
                                    


Duyung?

Ramai mengatakan bahawa ikan duyung itu tidak wujud sama sekali dan ada juga yg berpendapat bahawa ia masih wujud dan menjalankan hidup di suatu tempat yg tidak diketahui oleh sesiapa sehingga lah sekarang.

Tapi,

Tiada sesiapa tahu kebenarannya, ada keluarga dan keturunan duyung yg masih hidup tenang di dalam dasar laut di sana.

Namun, entah apa yg terjadi sehingga duyung termuda di sana disumpah menjadi manusia dan dihalau dari dasar lautan.

Alice.
Itu lah nama duyung 'perempuan' tersebut. Malang sungguh nasibnya. Dia diberitahu yg dia boleh menghilangkan sumpahan itu, tapi hanya ada satu cara iaitu membuatkan seorang manusia jatuh cinta padanya.

Adakah dia akan berjaya?















2010
━━━━┅━━━┅━━━━

❝Boleh kah awak jatuh cinta pada saya?❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝Boleh kah awak jatuh cinta pada saya?❞

Jejaka yg berdiri di sebelahnya itu terdiam seribu bahasa, mereka berdua berpandangan buat beberapa saat. Mungkin disebabkan terbawa suasana, Alice rasa seolah-olah soalannya tadi sudah berjaya membuatkan jejaka itu jatuh cinta padanya.

Lagipun, dia yakin yg dia mempunyai wajah yg cantik dan menawan. Mustahil lah Jay tidak jatuh cinta padanya.

❝Apa benda kau ni perempuan?❞

Balas Jay dengan wajah menyampah, sempat dia melanggar bahu Alice sebelum pergi meninggalkannya begitu sahaja. Mana tidaknya, dia baru sahaja bertemu dengan Alice inikan tiba-tiba diberikan soalan begitu.

❝Eh tunggu!❞

━━━━┅━━━┅━━━━

Playlist :

My Sea - IU
Meet Again - Kim Sejeong
Siren - Sunmi
Mermaid - Bol4

Genre/category :
Fanfiction, romance, fantasy

Had umur :
13+

Patah perkataan :
600+

- Jika ada beberapa bahagian yg tersama dengan buku orang lain, semua tu hanya kebetulan ^^

- Buku ni hanya lah rekaan semata-mata tiada niat ingin memperburukkan mana-mana idol dan tiada kaitan dengan yg hidup ataupun yg mati.

'M.CYFILWM'

❝Mermaid❞ + Jay Where stories live. Discover now