Tingkatan 1:
Aku dapat result dan akan bersekolah di SM biase je (SM mana tuu author kena rasiakan) is okay hehe tapi aku dah exam satu sekolah agama ni cuma tak de rezeki em tkpe ah, rezeki ade dimana mana kan readers.
Dan ku bersiap dengan kemas untuk kesekolah bersama parents ku membuat orientasi pada pertama persekolahan di tingkatan 1. Secara terkejutnya jejaka itu juga sekolah bersama dengan ku yea die jiran ku dan dia juga classmate ku sama kelass ahhhggg terkejut kambeng tau takk!! (author ni blushing kot em tktauu tktau)
Sesudah kami memasuki kelas, kami membuat pilihan raya ehh (bukn laa eishh author ni heheeh author gurau jee) pilihan lantikan ketua kelas, penolong hah readers tau kan selebih nya. Dan nk tahu sapa ketua kelas itu ? Jejaka tu yea . Aku pula dilantik sebagai ketua ceria kelas, okey ah tuu aku kan penceria kelas eheh kee singa kelas HAHHAHAHAHAH. Dalam kelas tuu cuma aku kenal jejaka tu sahaja dan ada juga kawan sekolah rendah ku dan tadika.
Actually.. semenjak kau dan aku rapat bermulalah kisah perasaan ku mula tumbuh di lubuk hati ku. Tanpa kau sedari, aku sentiasa melihat gerak geri kau. Pada masa itu hanya aku dan tuhan sahaja tahu aku menyimpan perasaan ku terhadap nya sampai kan aku confess dekat kau, yea aku confess berani tau . Sebab apa aku berani? sebab dari mula aku wujud di kelas 1RBT4 dia selalu kacau aku sehingga aku sendiri senyum sorang sorang aahhhhggg. Aku terfikir mengapa jejaka itu suka mengacau aku?
Mengapa?
Mengapa?
Dan mengapa?
Banyak terlintas di fikiran ku mengapa dia berbuat perkara begini? Sehingga aku merasakan yang dia juga suka padaku. Jejaka ini juga selalu buatkan hari hari ku yang indah seperti dia menyakat ku, membuat perkara yang lawak sehingga aku tertawa, cari gaduh dengan ku, suka buatku berasa marah, geram hishh ( author masih bersabar tau) . Sehingga terngiang ngiang kenapa dia suka buat perkara semua itu pada ku? Sampai sakit kepala ku kerana selalu berfikir perkara itu.Membe aku kata si jejaka ni suka padaku yea satu kelas kami tahu yang aku dan dia memang rapat, dan selalu bergurau senda. Tapi aku tk percaya yang jejaka itu suka padaku emm..
Sampaikan membe membe aku berasa kami ni suami isteri eishh WHUTT!! (blushing jugak author tpi tu laa kena tahan hshsh ade ke pulak, diorg kata begitu) dh la diorg ckp depan depan tau tkk HSHSHSSHSH 🦋(author rasa die pun mmg dah dgr yea)Aku pernah bertanya kepadanya "kau suka sapa? " tanya ku pada si jejaka itu.
Dia hanya menjawab "Allah, Nabi, Malaikat" (author sabar je tauu 😌jawapan die macam tu tpi tkpe laa)
Aku berkata "itu memanglah semua manusia umat islam wajib sayang dan suka"
(author masih bersabar yee) tetapi dia yang tanya dulu sebelum ku."kau suka sapa? " pertanyaan dari jejaka itu.
Aku pun hentam je lah nama Fahmi hehek.
"fahmi" jawabku"tipu! Tipu! Tipu! Tipu" katanya (siap dia voice sekali tauu hshsshs)
"kau rasa siapa? " tanya ku. (author suruh dia berteka teki tauu) Dia sebut haziq lahh bagai ah and last jawapan die..
"aku rasa kau suka aku" kata jejaka itu.
Lepastu aku terkejut lah, aduu kantoi la pulak so lebih baik mengaku kan. Sakit juga simpan perasaan tu dri tahun 6 (ehheh akhir tahun 6 tauu) Author rahsia kan heheh) Mengaku juga ku dengan berkata.
"aku suka frog" (ha readers nk gelak la tuh kann eishh..frog tu author ganti kan nama jejaka tuu. Bukn author suka katak yea)
Nk tahu jejaka tu balas ape? Dia hanya balas emoji seperti "🤪". Hishh mana laa aku fhm emoji nii camtu je kau reply.Sejak hari itu selepas aku confess dlm masa yang sama lah yea perintah kawalan pkp disebbkan virus covid-19 mula merebak. Dan sejak itu juga kau dah mula berdiam denganku melalui ig, wsp. Mentang mentang lah cuti pkp, aku chat dia hanya seen sahaja. Dan diri ku mula berasa "dia dah malas nak layan aku ke? " (maklumlah author tk secantik macam orang lain eheh tpi kita sebagai manusia dah dicipta sebaik baiknya tauu! Jgn insecure yea readers. Korg semua cantik dan hensem >3)
Jejaka itu pernah berkata "dia dah malas nk layan aku" (hm author harap dia tidak begitu yea)
Sekolah pun dibuka apabila tiada lagi perintah kawalan dijalankan kerana kami hanya menghadap pdpr KELAS ONLINE di sepanjang cuti sudah pun ditamat kan.
Ha camne readers okey tk tuu? Panjang sgt kee author buat nii 🤪🦋btw klau ade kesalahan yang author terlepas pandang. Readers bagitahu tau ♪ ♬ ヾ(´︶'♡)ノ ♬ ♪
Happy reading you all >3
YOU ARE READING
Kau Dan Aku
KurzgeschichtenDialah kawan ku yang pernah rapat tetapi tidak serapat nya Dialah jiran ku Dialah classmate ku Dialah jejaka yang menambah perasaan ku Dialah jejaka yang ku kenal dari kanak kanak ribena Dialah jejaka yang membuat ku tertanya tanya Semua cerita k...