a/n :
yea, I changed the storyline in this chapter a bit 😼✌🏻 (for those who have read the previous one before)
———————————————————
"How's his condition?"
"We're sorry, we can't do anything unless you pay for his treatment"
"Please save him for me, I promise I will pay everything just give me some time, please"
"We will wait untill you pay it. After that, we will start the surgery"
"What if he die before I finish pay it?!?"
"That's not our problem, we're sorry again"
-
"100 missed calls from Dobby 🐇"
"Haih, macam-macam dugaan aku lepas pindah ke sini" Junkyu hanya mengeluh setelah melihat missed calls yang didapati olehnya.
Junkyu mengambil tempat duduknya setelah tiba di perhentian bas berdekatan. Dia melihat ke atas langit yang gelap tanpa cahaya. Tiada satu bintang pun yang selalu mencerahi langit. Yang ada hanyalah bunyi kenderaan mewah yang lalu-lalang dan rumah-rumah besar yang berada sekelilingnya.
"Mesti best kan jadi orang kaya.."
Junkyu hanya menghelakan nafasnya yang lemah dan melayan perasaannya yang berasa sungguh sunyi. Memikirkan keadaan Doyoung dan berasa amat bersalah kerana menghalaunya sebentar tadi. Rasa kecewanya membuak-buak lagi apabila mengingati air mata adik kesayaangannya itu menitis kerananya buat pertama kali. Namun, lamunannya terhenti apabila bas yang ditunggunya telah pun tiba.
-
"Selamat datang"
"Maaf, saya nak tan-"
"Eh, Ji sejak bila kau kerja dekat kedai ni? patutla kau dah lama tak datang sekolah" Lelaki tersebut menyapa Jihoon yang sedang sibuk melakukan kerjanya."Kau tau jela mak ayah aku tu sibuk sangat and aku taknak menyusahkan diaorang so nak taknak aku kene la cari duit sendiri"
"Haih, dah kaya macamni pun kene kerja dekat tempat macam ni lagi. Aku dengar mak ayah kau menang besar lagi untuk kes mahkamah harini, cuba kau mintak sikit duit kat diaorang kan senang"
"Kan aku dah cakap, aku tak suka orang tahu pasal keluarga aku and aku tak suka meminta-minta cam "anak orang kaya tak sedar diri" yang ada-ada tu" Jihoon meninggikan suaranya sedikit membuatkan beberapa pelanggan berbisik-bisik sesama sendiri.
"Haih, mengada betul kau ni" Lelaki tersebut memberikan sekeping cek bernilai RM100 ribu kepada Jihoon membuatkan dia terkejut.
"Weh Asahi, banyak sangat ni, daripada bagi aku baik kau bagi dekat orang gelandangan kat luar sana" kata Jihoon sambil menolak cek yang diberikan oleh Asahi tersebut.