the sunset is beautiful isn't it ???
TW ‼️
-
"Doyoung, kamu dah bersedia untuk malam ni?" doktor tersebut berkata kepada Doyoung yang hanya mengangguk dengan penuh semangat.
"Good boy" kata doktor itu lalu mengusap rambut Doyoung dengan lembut.
"Kamu dah bagitahu mama kamu?"
"Sudah, tapi dia tak baca pun mesej"
"Mungkin dia sibuk" kata Doyoung, sedikit kecewa dengan ibunya itu namun dia juga bersyukur kerana mendapat seorang ibu yang tidak pernah berputus asa dengan mereka.Doyoung melihat ke langit yang mataharinya sudah memberi tanda-tanda untuk pergi. Dadanya sangat berdebar-debar, mengharapkan agar pembedahannya dan abangnya berjalan dengan lancar.
-
Haruto meletakkan sejambang bunga ros yang berwarna hitam di tepi katil Junkyu yang masih tidak menyedarkan dirinya itu.
"Kau tau tak.."
"..bunga ros hitam ni ada maksud dia yang lain juga" kata Haruto sambil memandang wajah Junkyu yang pucat itu."the begining of new things and major change that can bring a new hope to us"
(permulaan perkara baharu dan perubahan besar yang boleh membawa harapan baharu kepada kita)"That's what I want to do today"
"Aku harap kau dapat mulakan hidup baru kau dengan lebih baik, jaga hati aku yang aku dah bagi elok-elok dan teruskan hidup kau seperti biasa dengan Doyoung" dengan tidak sedar air mata jantan Haruto mengalir.
"The sunset.."
"..is beautiful isn't it?"-
22:00 pm
"Kenapa mama ni tak jawab-jawab?" Doyoung cuba membuat panggilan lagi sekali, namun masih tiada respon daripada ibunya yang tercinta.
Namun, tiba-tiba dia mendapat satu panggilan daripada nombor yang tidak dikenali."Hello, Doyoung" Doyoung memberhentikan pergerakannya apabila mendengar suara yang sangat dikenalinya itu.
"Remember when I said you only have until tomorrow before anything happens to your family"
"or should I say your mom??" kedengaran suara Ms Marie yang ketawa terbahak-bahak melalui panggilan tersebut.
"But I think I change my mind.."
"Since you did something that I didn't asked for"
"Who told you to tell Haruto about Junkyu??"
"Who told you to find out about my dark past??"
"WHO TOLD YOU TO INVADE MY PRIVACYY?!?!" Ms Marie mengeluarkan suaranya yang garau dan pada masa yang sama kedengaran satu suara yang meronta-ronta meminta pertolongan."MAMA!!" Doyoung menjerit apabila mendengar suara mamanya yang seperti diseksa oleh orang disekelilingnya.
"Doyoung, jangan datang!!"
"MAMA OKA-"
"ARGH" darah Doyoung membuak-buak apabila mendengar tamparan yang hinggap di pipi ibunya itu.