012 : is this the end of our story ?

370 45 8
                                    

song recommend : gonna be fine by treasure

song recommend : gonna be fine by treasure

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

———————

"Kenapa Haruto dengan Doyoung ni tak jawab call??"
"Junkyu nak kene bedah dah kot"

"Itulah pasal aku call pun tak angkat" mereka berempat mengeluh berat sambil menunggu kedatangan mereka berdua.

"Eh, kejap. Korang dah tengok ni?" Jeongwoo memberikan mereka semua melihat beberapa artikel yang telah tersebar diseluruh media sosial.

Pembunuhan kes Kim Onju pemilik syarikat The Kims telah terungkap, beberapa suspek telah disyaki.

Ms Marie didakwa membunuh dan bersubahat bersama pemilik syarikat A, B, dan C dalam kes pembunuhan Kim Onju.

Kemalangan berlaku melibatkan seorang remaja yang ditembak di bangunan lama ****. Mangsa disyaki ditembak di dada belah kirinya dan Ms Marie disahkan menjadi punca kemalangan tersebut berlaku.

"Eh, apa yang jadi ?"

"Korang..." Jaehyuk menunjukkan siaran kaca tv yang ada di hadapan mereka menampakkan Ms Marie yang ditangkap dengan beberapa anggota polis.

"BAWA DIA KE DALAM BILIK PEMBEDAHAN SEGERA!!"

"DOKTOR, PESAKIT SUDAH BERHENTI BERNAFAS"

"Itu bukan ke, Doyoung?" Jihoon memandang ke arah katil yang ditolak di hadapan mereka.

"Eh, tak mungkinlah-"

"Maafkan saya" mereka semua bangun apabila beberapa anggota polis mendekati mereka.
"Kamu semua ni anak kepada Ms Watanebe, Peguam Park, Mr Park, Mr Yoon dan Mr Hamada kan?"

"Ya"

"Baiklah, kalau begitu. Kami dari pegawai polis diraja ingin meminta kerjasama atas kes pembunuhan Kim Onju, sila ikut saya ye"

"B-baiklah"

-

00:50 a.m

"Doktor bagaimana ni??"

"Doktor mangsa sudah tidak bernafas"

"Doktor mangsa kehilangan banyak darah"

"TERUSKAN !! SELAMATKAN DIA SELAGI BOLEH !!"

"Doyoung, bangunnnn!!!"

Doktor tersebut berdoa di dalam hatinya sebanyak mana yang dia mampu. Hati seorang doktor yang tidak sanggup untuk kehilangan pesakitnya. Dia tidak dapat bayangkan apa yang akan jadi sekiranya dia gagal. Namun, belum sempat untuk dibayangkan. Perkara yang tidak diinginkannya berlaku dengan sekelip mata.

Beeeeeeeeep......

Jalur yang mendatar muncul membuatkan para jururawat dan termasuk doktor disitu menghela nafas mereka yang berat. Air mata sahaja yang mampu mengalir dan hanya tuhan sahaja yang tau perasaan mereka pada waktu itu.

0104 // treasure Where stories live. Discover now