009 : the reveal

290 37 7
                                    

TW ‼️ : mention of m*rder, r*pe and more

TW ‼️ : mention of m*rder, r*pe and more

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-------------------

D-20

"BERITA HANGAT !!! BERITA HANGAT !!!" kelihatan sekumpulan pelajar yang berjalan ke hulur ke hilir menunggu pemgumuman yang akan dia buat melalui speaker yang telah diletak khas di tengah-tengah sekolah.

"Ape benda pulak ni?" Junkyu dan Doyoung yang baru tiba ke sekolah melihat kawasan yang dipenuhi dengan poster dan banner..

MR WATANABE 18TH BIRTHDAY PARTY

Venue : Marie Private Boys School
Date : 11/5/2022

"Ceyh, pastu karang kene halau lagi" kata Junkyu, tidak menghiraukan pengumuman yang akan dibuat sebentar nanti.

"BERHENTI DISITU"

"KIM JUNKYUUUUUUU!!!"

Junkyu dan Doyoung memberhentikan langkah mereka apabila mendengar suara yang terpekik melalui daripada speaker tersebut.

"DENGAN INI SAYA MENGUMUMKAN BAHAWA PELAJAR YANG BERNAMA KIM JUNKYU WAJIB HADIR KE PARTY TERSEBUT"

"SEKIRANYA MELANGGAR"

"TAULAH PADAHNYA"

"SEKIAN, WASSALAM"

"Lah?? dia tu dah kenapa?" Junkyu mengerutkan keningnya, tanda tidak puas hati.

"Kau cari pasal lagi ke dengan si Haruto tu?" Jihoon muncul secara tiba-tiba membuatkan mereka berdua terkejut.

"Eh la bab-"

"Bukan black rose curse kau dah habis ke? Asal dia kacau kau lagi" tanya Doyoung pula.

"Kau tengok muka aku ni? ada aku kisah? lantaklah dia semak je" kata Junkyu lalu berlalu pergi meninggalkan mereka berdua.
Namun, tidak semudah itu..

Di dalam kelas mereka dipenuhi lagi dengan segala poster Haruto yang mengingati Junkyu untuk hadir ke partynya. Dinding, mejanya, syiling dan sudah tentu papan kenyataan itu ditampal habis-habisan.

3 notifications from Haruto 👺

Junkyu see ya

Jangan lupa datang

😉

"Tak pernah aku nampak Haruto tu act macamni dekat orang lain. Mesti kau ni special en? en? Korang berdua ada apa-apa ke?" Hyunsuk mengusik Junkyu yang masih tidak percaya dengan apa yang dilihatnya.

"Senyap la kau pendek" kata Junkyu lalu mengambil tempat duduknya.

-

"Junkyu minggu depan ikut aku pergi berkelah nak tak?"
"atau kau nak pergi Haruto pu-"

0104 // treasure Where stories live. Discover now