bilik melawat , dimana terdapat kaca penghadang antara pelawat dan banduan . telefon disediakan bagi setiap pihak .
pada hari itu , grace menyatakan hasrat nya mahu melawat donghyun . mula nya havit menolak keras . akhirnya dia mengalah juga .
dua minggu , donghyun berada di dalam penjara . sementara menunggu mahkamah menjatuhkan hukuman terhadap nya .
mereka baru tahu seminggu selepas berita tentang donghyun hilang .
grace mengambil tempat manakala havit berdiri sambil memeluk tubuh .
donghyun keluar diiringi dengan dua orang oegawai polis . langkah lelaki itu terhenti seketika . seakan tidak percaya melihat siapa yang mahu melawat nya .
grace memandang havit seakan memberi isyarat . dia mengambil ganggang telefon lalu didekatkan dengan mulut dan telinga .
begitu juga dengan donghyun .
" d-donghyun "
" ada apa kau melawat aku ni ? rasanya tak perlu kot kau datang sini . buang masa kau je "
donghyun menayang muka tidak berperasaan .
" aku nak mintak maaf — "
" kalau kau datang setakat nak bagitau benda tu , baik tak payah " tertunduk grace jadi nya . donghyun seolah - olah memandang rendah diri nya .
baru sahaja havit mahu menarik lengan grace , niat nak beredar tapi grace menggeleng . pandangan dialihkan semula menghadap donghyun .
" sebenarnya korang suka kan aku masuk penjara ? " dia membuat andaian sesedap rasa .
tidak pernah terlintas pun dalam fikiran nya untuk meringkukkan lelaki itu di dalam penjara .
" t-tak ! aku tak pernah — "
" don't lie " donghyun berkata malas . akhirnya grace mati kata dan mengalah . ganggang telefon diserahkan pada havit .
" kau okay tak kat sini ? "
" macam yang kau nampak sekarang " selamba jawapan keluar dari mulut .
" kaki kau dah okay ? sorry about that " donhyun menjeling sekilas betis havit yang berbalut dibalik seluar nya yang separuh terselak .
" i'm getting better . memang sakit tapi kau pun tau yang aku dah biasa kena tembak . kau pulak macam man — "
" don't worry about me . you should take care of her and yourself . i'm okay here " potong nya .
" ini balasan aku . aku sedar sekarang yang tindakan aku salah . but , dah terlambat right ? aku pun tengah tunggu keputusan mahkamah untuk menjatuhkan hukuman pada aku "
" kau kena janji dengan aku yang kau kena jaga dia baik - baik . mianhae hyung " walaupun dia berkata dengan nada mendatar , havit tahu yang donghyun betul - betul maksudkan maaf nya .
cuma ada sedikit rasa ragu - ragu bertandang di hati .
" i think we should leave now . masa melawat pun dah hampir tamat " sengaja havit mahu segera pulang memandangkan grace pun sudah merengek meminta perut nya diisi .
tadi beria nak datang sangat !
" nae . sorry for everything hyung "
××××××
buduh aku terbayang leon pakai baju penjara BWHAHSHAHHSHSA HENSEM ditambah dengan dimple dia 💀
YOU ARE READING
⸙͎ babygirl ≠ havit .
Fanfiction❛❛ you're only belongs to lee havit , babygirl ❜❜ ↷ ⋯ COMPLETED ♡ᵎ ✦ trendz's havit ✦ haxvvit- : 2O22 START :: O9O12O22 END :: 26O32O22