BAB 29

93 15 0
                                    

Aniq menumbuk cermin di dalam bilik mandinya. Pecah terus cermin tersebut bersama tangannya yang mengalir darah. Muka melepaskan perasaannya yang sedang membahang kemarahan mengingati cerita Sarah tentang Randy tu.

"Woi Aniq! Kau dah kenapa?!"
Jeritan daripada Ayyan yang kebetulan baru tiba di rumah Aniq.

Aniq memandang Ayyan dengan pandangan bengisnya. Pertama kali Ayyan melihat Aniq dengan perasaan begini. Selalunya Aniq ni selalu happy go lucky. Tertanya-tanya Ayyan apa yang membuatkan dia marah sampai macam ni.

"Apa jadi ni!?" Kali ni Sarah pula yang datang kerana terdengar bunyi kaca yang pecah.

Riak muka Aniq berubah jadi tenang semula. Dia memandang tangannya yang sedang terluka itu lalu meletakkan ke belakang menyembunyikan daripada Sarah melihatnya.

"Tak ada apa-apa Sarah. Aku jatuh sikit tadi."

Ayyan memandang Aniq atas bawah.

"Jatuh la konon."

Aniq mencuit lengan Ayyan. Ayyan tertawa. Tengok betapa cepatnya emosi dia berubah bila berdepan dengan Sarah. Tadi dia marah macam nak makan orang lepas sahaja jumpa Sarah terus elok.

"Ada luka tak?" 

Aniq menggeleng.

"Dah kau pergi la tido dah lambat ni."

Sarah hanya mengikuti kata-kata Aniq lalu menuju ke bilik tidurnya.

"Tadi marah sangat. Lepas jumpa Sarah terus berubah. Hebat betul penahan cinta Sarah ni." Sindir Ayyan.

"Kau datang sini kenapa?"

"Kau tanya aku pasal Randy kan? He is one of my friends. Tapi kami tak rapat. Kami selalu main bola sama-sama. Aku team lain dia team lain. Dah dia kenalan kami, aku jemput team dia datang party ni." Ayyan menjelaskan kepada Aniq.

Sekali lagi tatapan tajam dan dingin diberikan oleh Aniq. Ayyan hanya memandang Aniq dengan tertanya-tanya.

"Do you know him?" Ayyan bertanya.

Aniq menggeleng.

"But I hate him. Why?"

"You better stay away from him. Dia bahaya."

Aniq terus memandang Ayyan tanda nak tahu lebih dalam la. Ayyan pun teruskan Kata-kata dia.

"Ada rumours yang dia pembuli. Dia pernah masuk penjara banyak kali and almost kill innocent people. Tapi disebabkan dia bijak nak tutup kesalahan dia, dia selalu terlepas daripada hukuman. So ikut pesanan aku, stay away from him."

Dengan penjelasan Ayyan, Aniq yakin yang dia masih mencari Sarah. Mungkin dia datang ke sini kerana dia tahu Sarah akan ke sini jadi dia saja menunjukkan mukanya kepada Sarah jadi Sarah akan ketakutan.

"I want to meet him."

Ayyan menggeleng.

"No! Kau nak mati ke Aniq? Aku baru je cakap he almost kill innocent people!"

"He almost rape Sarah Ayyan! Macam mana aku nak biarkan dia kalau aku nampak dia depan mata aku?"

Ayyan terkejut.

"Sarah?? Dia kenal Sarah? So Sarah la orang dia?"

Aniq terdiam. Siapa? Apa ? Pasal apa?

"What do you mean?"

"She is the one who change Randy. Rumours said yang Sarah yang buat Randy berubah sebab main-main kan perasaan Randy. Aku dengar juga dia playgirl. Turn out this rumour was fake."

Aniq menggosok rambutnya dengan ganas. Pening dengan keadaan. Kenapa sekarang juga budak tak guna tu nak datang? Datang la hari lain. Tak pun mati je kena langgar. Dah besar menyusahkan orang lain.

"This bullsh*t!" Aniq jerit dengan perasaan marah.

ASTAGHFIRULLAH!! (COMPLETE)Where stories live. Discover now