DOSTLUK

85 25 78
                                    

SEVGİDİR İHTİYACIMIZ OLAN.

SEVGİ İYİLEŞTİRİR.

SEV SEVİL.

Bugün Cemre ve Cenk ile sinemaya gitmiştik. Animasyon seviyordum. İyi vakit geçirmiştik. Tür olarak ise fantastik, bilim kurgu tercihimdi. Uzaya ilgim vardı. Bazen hayaller kuruyor, hayalimde uzaya filan çıkıyordum. Gezegenlerde dolaşıyor, sonsuz evrende geziniyordum.

Hayallerimde. Uzaylılar bence varlar dedim içimden. Sadece gözükmüyorlardı o kadar. Rüyamda yıldızları görmüştüm. O kadar parlak ve güzel görünüyorlardı ki rüyama sonradan Cemre ile Cenk'de eşlik etmişlerdi. Hayatıma renk ve neşe getiren iki yakın arkadaşımı artık rüyalarımda da görmeye başlamıştım. İnsan arada bir rüyalarında yakın olduğu, gündelik hayatta görüştüğü kişileri görür diyorlardı. Haklılarmış diye düşündüm. 

Pek çok gezegen vardı ,dünyada. Saymaya kalksan yıldızları saymakla da bitmezdi. Hayalim bir gün Bodrum'da bir yazlığımın olmasıydı. Gece şezlonga uzanıp gökyüzüne bakarak yıldızları seyretmek istiyordum. Bir yandan da deniz kokusu ve dalgaların kıyıya çarpan sesleri...

Hayaller güzeldir. Fakat kendini kaptırmaman şartıyla. Birden aklıma Harry Potter filmindeki söz gelmişti. "'Hayallere bağlanmak ve yaşamayı unutmak iyi değildir Harry demişti Dumblodere Harry'e.

Bu ara dedikoducu komşularımdan uzak duruyordum. Tutturmuşlar evlilik de evlilik. Garip olansa bunu İslam dinine bağlamalarıydı. Bunun dinle bir ilgisi yoktu. Evlilik birbirlerini seven  iki insan arasında olan özel bir karardı.  Gülümsemek ve sessiz kalmak iki güçlü silahtır demişlerdi. Bende bu bana evlilik baskısı yapan komşularıma he deyip geçecektim.  Kafama takmayacaktım. Gülüp, geçmek en güzeliydi. Sadece mutsuz insanlar başkasına karışır, onların özel yaşamlarıyla ilgilenirlerdi. Mutsuz birey başka bir insanın özgür olmasını istemezdi. Bunu biliyordum.

Bazen sırf bazı kötü insanlardan uzaklaşabilmek için yıldızlara ulaşabilmeyi dilerdim. Orası çok çok uzaklardaydı, insanlıktan.

"Bugün çok güzeldi" dedim arkadaşlarıma.

"Kesinlikle" diyerek karşılık verdi Cemre.

"Hava almak insana iyi gelir,  sürekli eve kapanmak da iyi değildir,  insanı depresyona sürükler". dedi Cenk.

"Çok haklısın Cenk" diyerek tebessüm ettim. Gerçekten de sevgiymiş ihtiyacımız olan dedim içimden. Sevginin gücü büyüktü ve insanı gerçekten de iyileştiriyordu. Tıpkı benim de yaralarımı iyileştirdiği  gibi.

Bana iyi geliyordu. Yalnız değildim artık. Mutlu olduğum günleri de görmek varmış demek ki kaderim de. Eve vardım. Hava halen daha çok soğuktu. Kışın da keyfi başka oluyordu bana göre. Aslında her mevsim güzel diye düşünüyordum. Van'ın karını da bir başka seviyordum. Canım memleketim dedim içimden. 

Eve varınca yaptığım ilk iş sıcak duştan sonra kendimi yatağıma atarak sımsıkı battaniyeme sarılarak müzik dinlemek olmuştu. Müziksiz bir  hayat düşünemiyordum. Müzik kesinlikle ruhun gıdasıydı ve insana kendisini iyi hissettiriyordu.





SERTAPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin