14. "Touha"

68 8 0
                                    

Těžce oddychujíc se skláněla nad zraněným mužem a přitlačila na krvácející ránu. Dvakrát zachrčel a poté naposledy vydechl.
Zavřela na pár vteřin oči a její rty šeptaly slova, která jeho duši doprovodí bezpečně k bílým břehům.

Stmívalo se a boje utichaly. Stejně tak utichal nářek zraněných a umírajících.

Rozhlédla se kolem sebe a z posledních sil se vyškrábala na nohy, sotva udržela meč v ruce.

Dny i noci se zpily do jedné šmouhy, jakoby blouznila v časoprostoru. Bez odpočinku, pila z roztátych sněhů a sem tam našla kus sušeného masa u mrtvého, kterému už nemohla pomoci.

Před několika dny překročila hranice Shorikru a pronikla více do vnitrozemí a poté zamířila na sever, směrem k ležení koalice.
Ke svému štestí se připojila ke koaliční jednotce, jako Dochtra z území Dreykru, a nyní se brodila tratolištěm krve, hledajíce život.

Bitva to byla strašlivá. Sama vzala mnoho životů a mnoho jich zachránila, udivena, že ještě dýchá.

Byla již mrazivá noc, když doklopýtala k praporu koalice a všimli si jí hlídkující muži. Něco na ni pokřikovali, ale už je nevnímala. Vyčerpáním se jí podlomila kolena a svět se s ní zatočil.

---
"Kolik?" Otočila se na Rodika, přecházející sem a tam, pohled zabodnutý do jeho tváře.

"Dva tisíce." Vydechl a znaveně si setřel pot z tváře. Byl raněn a horečka mu ubírala sílu.

"A oni?" Netrpělivě švihla rukavicí do své dlaně a zastavila se před ním.

"Kolem tří tisíc, možná víc." Řekl jasnějším hlasem a narovnal ramena.

"Výborně. Dnes jsme vyhráli.Teď jdi a nech se ošetřit." Řekla již mírnějším hlasem, položila mu ruku na rameno a zamířila dál mezi stany.

Její krok byl nejistý, ale snažila se nedat nic najevo. Procházela ležením a každému bojovníkovi věnovala pohled, či povzbudivé slovo. Měli za sebou těžkou bitvu a všude se rozhléhalo sténání a nářek.

Přes velké ztráty na životech bylo toto vítězství triumfální a Lexa veděla, že nepřítel je oslaben a může připravit útok na Bishopa. Díky informacím od Freyi má výhodu.

"Hedo, nechci nic říkat, ale ten šíp máš v noze už od oběda a ta rána na čele bude chtít zašít." Zastoupila ji cestu Less a pousmála se. Chyběl jí zub a měla zlomený nos.

"Tys stihla oběd? A já si říkala, že nám to jde v boji nějak lépe. Nebyla jsi tam." Less se zašklebila, škádlení s velitelkou bylo vždy zpestřením pro obě. Lexa slovní bitku většinou vyhrála.

"Mohu tě doprovodit do lazaretu? Potřebuji držet za ruku" Ukázala na svůj nos a zamrkala jako malé dítě.

Lexa protočila oči a vzdychla. Šíp jí nepřekážel, ulomila ho a ostatní rány také neřešila.

Společně došly k raněným.

"Já tahám a ty rovnáš." Hlesla Less a smutně se rozhlédla po raněných. Mnohým již nebylo pomoci.

Lexa stiskla rty a pomalu začala procházet mezi lůžky.

"Co je potřeba?" Zastavila Dochtru, který běžel okolo. Vyčerpaně se na ni podíval a pak ji poznal. Bázlivě se poklonil, neschopen slova.

"Mluv." Vybídla ho klidným hlasem.

Pozorně ho vyslechla a přislíbila mu vše, oč žáda.

"Postarej se o to, ale nejdříve si nech srovnat ten nos, nevidím ti pořádně do tváře. Bojím se, že já bych ti ho srovnala tak akorát na druhou stranu." Less na oko uraženě odkráčela.

Mezi dvěma ohniKde žijí příběhy. Začni objevovat